Ik vond het tegenvallen.
Zaterdagochtend voorlichting geven bij de Europafieter was leuk, al stond ik bij de Libertion route, en heb ik die nog nooit gereden. Maar ik kende de streken waar hij door heen gaat genoeg om een goed verhaal te kunnen houden, en met de auteur in de buurt, is het natuurlijk helemaal geen probleem. En m'n bordjes met OV vraagpunt trokken best wel wat mensen, dus ik kon een paar uur volop over m'n stokpaardje (fiets in trein) kleppen, dus dan ben ik altijd tevreden.
Maar.
Bereikbaarheid: ietsje beter dan RAI, maar niet veel
Opzet: stands waren dichter op elkaar gezet, waardoor het al snel vol en benauwd voelde
Klimaat: warm, te warm
Stands: net als anders, maar ik had graag meer kampeerspullen gezien persoonlijk
Lezingen: leuke onderwerpen, maar volkomen ontoereikende zalen qua capaciteit. Misschien niet eerlijk, want ik heb alleen zaal 1 gezien, maar die was veel te klein.
Maar: ik wilde zondag vooral de Spanje lezingen zien, en dat was afgeladen. Nu had ik op het vinketouw gelegen, en wist dus een stoel te bemachtigen bij de lezing van Clemens, en kon blijven zitten voor Bert. Daarna was ik wel een beetje gaar, maar de derde lezing had me ook leuk geleken. Alleen kwam iemand met een jaarbeursblousje alle mensen die wilde blijven zitten wegsturen, want 'anders was het niet eerlijk voor de mensen die buiten staan'. Het leek wel de kleuterschool. Het is dat ik al een beetje informatie overload had, en geen zin in gezeur, maar wat nou als ik al naar de lezing van Bert was gegaan omdat ik zag dat het druk was, en zeker wilde zijn dat ik daarna bij de lezing van Eric van den Boom kon zijn?
Maar om niet negatief te eindigen, ik heb me best vermaakt op het e-bike test parcours. Bruggetje, stukje zand, drempels, en het aparte mountainbike parcours was ook leuk. Alleen was er een beetje verschil tussen mij en wat oudere (om geen woorden als bejaarde e.d. te gebruiken die mensen verkeerd kunen opvatten) beursbezoekers die rustig een e-bike wilde uitproberen. Ik wilde weten hoe snel je uit de bocht accelereert, hoe scherp je kan sturen, en dat soort zaken, dus ik ging twee keer zo hard als de rest vaak. Maar er was genoeg ruimte om veilig mensen te passeren, dus dat gaf verder niets. En het speed-pedelec parcours was apart, dat was wel slim gedaan!
De vouwfiets met motor was helemaal leuk, en verbazingwekkend stabiel, ondanks de kleine wieltjes!