Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Motortje in racefiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Motortje in racefiets

Revanho schreef:
Georg schreef:Dit zijn bekende filmpjes die het gebruik van zo'n motor toch vrij glashelder illustreren lijkt mij. Vooral die val, maar ook het in zittende positie totaal zoek rijden van Boonen op een helling die zo ongeveer recht omhoog gaat is ook zeer onwaarschijnlijk.
Hoe kan het verschil tussen twee toprenners anders zo groot zijn?
Als het er heel raar uitziet, dan is het dat ook denk ik dan.
Ik vind het filmpje waar Travelmaster naar verwijst ook best overtuigend.

Als er altijd vuur zou zijn waar sommige mensen rook zien, dan zou de helft van de wereldbevolking achter de tralies zitten (of aan de drugs zijn, of ...).

Versta me niet verkeerd, ik sluit niet uit dat er iets aan de hand is, maar de zekerheid waarmee sommige mensen klaarstaan met een oordeel op basis van bijzonder weinig informatie vind ik bijzonder gevaarlijk. (Ik zou zelf stellen dat het zonder meer bijzonder gevaarlijk is en dat zo'n denkwijze al aan de basis van veel ellende heeft gestaan.)

Als jij die filmpjes als 'glashelder' bestempelt dan hoop ik dat je nooit in een positie verkeert waarin jouw oordeel over zo iets (of iets vergelijkbaar) van belang is.

En ja, er zijn best wel andere redenen te bekenden waarom de verschillen tussen twee toprenners op een bepaald moment zo groot kan zijn.

Renaat

Dan moet ik je vanochtend ernstig doen schrikken; ik verkeer nl in die positie.
Man, doe niet zo serieus zeg, het is hier geen rechtbank maar een fietsforum.
[moderator] persoonlijke aanval verwijderd.[\moderator]
Het voorval van Hesjedal werd geclasseerd als normaal.
Ik veronderstel dan ook, dat de beelden door bevoegden grondig werden bestudeerd.... en ook zijn fiets. Indien dit laatste niet werd gedaan, dan blijven de geruchten rondcirculeren.
Wellicht heeft Hesjedal ook spontaan controle van zijn fiets gevraagd....? Ik zou toch aangedrongen hebben.
Ik had begrepen dat het voorval van Hesjedal ook is gereconstrueerd met een fiets zonder motortje, en dat hetzelfde gedrag van de fiets optrad.
Polling schreef:Ik had begrepen dat het voorval van Hesjedal ook is gereconstrueerd met een fiets zonder motortje, en dat hetzelfde gedrag van de fiets optrad.
Dat laat mijn YouTube-linkje dus zien :wink: . Even teruglezen!
Excuus,kan op de werkcomputer (pauze) geen youtube kijken.
Georg schreef:Dit zijn bekende filmpjes die het gebruik van zo'n motor toch vrij glashelder illustreren lijkt mij. Vooral die val, maar ook het in zittende positie totaal zoek rijden van Boonen op een helling die zo ongeveer recht omhoog gaat is ook zeer onwaarschijnlijk.
Hoe kan het verschil tussen twee toprenners anders zo groot zijn?
Als het er heel raar uitziet, dan is het dat ook denk ik dan.
Vooralsnog zijn het allemaal suggestieve filmpjes.

Helemaal niet onwaarschijnlijk: hoe zwaarder het parcours, hoe groter de verschillen tussen renners. Kijk maar naar de tijdsverschillen in een bergetappe vs. een vlakke etappe of koers. Het is ook bekend dat je in een klim het meeste vermogen kunt leveren als je blijft zitten.
Travelmaster schreef:
Polling schreef:Ik had begrepen dat het voorval van Hesjedal ook is gereconstrueerd met een fiets zonder motortje, en dat hetzelfde gedrag van de fiets optrad.
Dat laat mijn YouTube-linkje dus zien :wink: . Even teruglezen!
Het filmpje in die link is niet helemaal hetzelfde als het bewuste Hesjedal-filmpje.
Bij Hesjedal lag de fiets eerst stil, om vervolgens met behoorlijke kracht zichzelf verder te bewegen. Waarom dat in een afdaling is? Raadsel. Wellicht per ongeluk geactiveerd bij de val? Hij pakt ook wel heel rap die fiets weer, iets te verbergen?
Maar beduidend gekker is het Cancellara sprintje bergop. Tot nu toe heeft iedere superieure of afwijkende prestatie in het profwielrennen achteraf een doping-achtergrond gehad. Hoezeer de sportliefhebber het ook wil geloven, er bestaan geen sprookjes.

Alleen in het voetbal, daar bestaan geen doping. ;-)
Pedalero schreef:Het is ook bekend dat je in een klim het meeste vermogen kunt leveren als je blijft zitten.
http://www.cyclist.co.uk/tutorials/183/ ... n-climbing
Pedalero schreef: Het is ook bekend dat je in een klim het meeste vermogen kunt leveren als je blijft zitten.
We raken een beetje off-topic, maar zulke stellige beweringen mogen niet onweersproken blijven: http://www.humankinetics.com/excerpts/e ... d-pedaling

Iets meer on topic: de affaire lijkt een belgische klucht te worden nu de familie van Femke ook van parkietendiefstal wordt verdacht. http://www.cyclingnews.com/news/van-den ... ised-bike/
Die artikelen kende ik nog niet, waarvoor dank. 8)
Doet me denken aan de oude man die ik vorig jaar in Zeeland tegen kwam. Ik stond op een kruispunt te kijken welke kant ik op moest.. Stopt er een oude man die vroeg of ik hulp nodig had. Legt me uit welke kant ik het beste op kan en kijkt dan eens naar mijn fiets. Heb je er ook ien met een motortje? Nou ikke wel hoor! Zegt hij terwijl zijn ogen beginnen te glimmen . "En ik ben der hartstikke blij mee!"
Betreft Hesjedal
Het wiel draait inderdaad door, maar de trapas staat stil. Het motortje ondersteunt
de trapas,! Dus volgens mij geen motortje in zijn fiets, anders zou de fiets rondjes draaien.
Van Cancelara ben ik altijd fan geweest, en ik verwijs zolang het tegendeel niet bewezen is het motortje in zijn fiets naar het rijk der fabelen. Kan ik tenminste
fan blijven. ! :P
+1!
Was het trouwens niet een jaar later in dezelfde koers dat Cancellara na een fantastische demarrage een fameuze inzinking kreeg? Toen hoorde je niemand over een motortje.
^^^Dan had hij toen waarschijnlijk een verborgen rem in zijn fiets.
Pedalero schreef:+1!
Was het trouwens niet een jaar later in dezelfde koers dat Cancellara na een fantastische demarrage een fameuze inzinking kreeg? Toen hoorde je niemand over een motortje.
Denk dat de batterij toen leeg was??
Revanho schreef:
sjefke schreef:
Travelmaster schreef:Of dit is er aan de hand: https://www.youtube.com/watch?v=aN7HjwZ ... lpage#t=31
Zeker niet: de crank stond stil.
Het gaat dan ook niet om de crank maar om het achterwiel.

Renaat
Toch niet goed opgelet, Renaat.
sjefke schreef: Toch niet goed opgelet, Renaat.
Toch wel, zelf veel beter dan sommige anderen. Het filmpje van Travelmaster laat net zien dat het verschijnsel dat in het suggestieve filmpje met Hesjedal (dat door sommige volkomen onterecht en zonder enige vorm van onderbouwing als glashelder wordt bestempeld) perfect kan optreden zonder dat er sprake is van een draaiende door een motortje aangedreven crank.

Renaat
Revanho schreef:
sjefke schreef: Toch niet goed opgelet, Renaat.
Toch wel, zelf veel beter dan sommige anderen. Het filmpje van Travelmaster laat net zien dat het verschijnsel dat in het suggestieve filmpje met Hesjedal (dat door sommige volkomen onterecht en zonder enige vorm van onderbouwing als glashelder wordt bestempeld) perfect kan optreden zonder dat er sprake is van een draaiende door een motortje aangedreven crank.
Bij de fiets van Hesjedal staat de crank stil, vanaf het moment dat de fiets op de grond ligt. Bij het andere filmpje draait de crank een heel tijdje mee.
Ze rijden niet op fixies.
Als ik die film van Hesjedal nog eens bekijk, lijkt het eerder een door Tovenaar genoemd electromagnetisch wiel te (kunnen) zijn. De crank staat vrijwel stil, al is het moeilijk te zien.
Ik blijf erbij dat het er heel vreemd uitziet, die fiets begint met vrij forse kracht rondjes te draaien, nadat hij eerder bijna stil lag. Maar dan nog, in een afdaling is dat ook vreemd, dan heb je geen motor nodig.
Maar die twee ton, dat heeft een wielerploeg er wel voor over, niet? De belangen zijn groot.
De trapasmotor is nu sinds het veldrijdincident passé lijkt me; makkelijk op te controleren.