Is er op het forum iemand die ervaring heeft met elektrisch verwarmde handschoenen?
Mijn partner heeft nogal vlug last van koude handen op de fiets (met name haar vingers). Tot op heden heeft ze nog geen enkele handschoen gevonden die voldoet.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Als puber heb ik daardoor winterslang, 12 km heen en 12 km terug, koude handen gehad, totdat ik besloot dat de anderen maar koude handen moesten blijven hebben maar ik niet.daulagari schreef:Vast en zeker niet voor iedereen weggelegd maar het valt ook tot op beperkte hoogte te trainen door ... en door niet bij de geringste kou handschoen o.i.d aan te trekken.
Ik begrijp je rekeningsom niet zo: -5 en 20km/u (5.6m/s) geeft -16, maar hoe kom je nu aan die -30 bij 10km/u (2.8m/s) tegenwind? Ik tel dan 5.6 plus 2.8 is 8.4m/s en dat geeft bij mij -20, of gebruik je een andere optelsom en doe ik het helemaal verkeerd?multiwgb schreef:Let op met de afkoeling van de rijwind. Kan je hier berekenen. 20 km/uur bij -5 wordt -16. Mocht je de wind tegen hebben gehad van 10 km/uur wordt de gevoelstemperatuur -30.
De winddichtheid van veel motorhandschoenen is toch van een andere orde dan datgene wat je op de fiets wilt.Yopie schreef:En skihandschoenen zijn bedoeld voor droge en niet voor vochtige nederlandse kou. Dus ik zou ze zelf niet aanraden maar wel echte winterhandschoenen voor op de fiets of de motor, dat zijn toch echt de geschikste handschoenen.
Dat is duidelijke info ja. Weten waar je mee bezig bent, hoe je lichaam werkt (zoals hormonen kunnen de bloedcirculatie veranderen), de juiste voeding etc. Hoe meer je lichaam kou gewend is hoe beter het op kou reageert dus ik zit met m'n winterfietsje in een winterland op de juiste plek.daulagari schreef:Voor het trainen van kou en wat andere wetenswaardigheden zie Kälte auszuhalten kann man trainieren.
Leon schreef: De winddichtheid van veel motorhandschoenen is toch van een andere orde dan datgene wat je op de fiets wilt.
Ik heb motorhandschoenen met een winddichte laag. Die zijn prima voor een bepaald temperatuurgebied op de motor, maar op de fiets krijg ik daar natte en daardoor koude handen in, zo'n beetje bij elke temperatuur.
Het was ooit bij mij al een eye-opener toen ik zelf bedacht dat mijn outfit met een hemd, een overhemd, een dikke trui en een dikke winterjas en handschonene in feite vrij merkwaardig is in combinatie met een spijkerbroek die alleen één heel dun laagje heeft. Het resultaat was toen vaak heel koude tenen en een natte rug.jeroenh schreef:het helpt in ieder geval al wel door het hoofd goed warm te houden.
Je comfortzone verbreden kan nooit kwaad. Je leert omgaan met wisselende temperaturen en je hebt minder gauw last van kou of warmte. Ik kan goed tegen kou en warmte.Yopie schreef:Nou die Wim Hofman Methode is duidelijk niks voor mij: meditatie, koude douches en op blote voeten door de sneeuw hollen .. Ik wil gewoon lekker fietsen zonder al die onzin.