Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post een foto van je zadel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Post een foto van je zadel

Peter,

Het filmpje laat niet zien hoe hij de klinknagels in het neusstuk aanbrengt. Bij mijn zadels is het onmogelijk dit met een drevel te doen.

Bert
Bert, het zijn alleen plaatjes, al zijn er ook wel filmpjes te vinden. Voor zover ik kan nagaan gebruikt hij een stevig stuk ijzer als aanbeeld (anvil) dat zie je vaker terugkomen.
Hier de mijne:

Afbeelding
kan iemand aub uitleggen hoe ik een foto kan plaatsen ?
Hier kun je één en ander lezen over het plaatsen van foto's op het forum...
De afgelopen jaren heb ik MijnAlbum.nl vaak gebruikt om foto's te plaatsen, maar de moderators hebben deze site totaal omgegooid, dat het nu onwerkbaar is geworden. Het is nu MyAlbum.com geworden. Kan ik er totaal niks meer mee! Honderden online-foto's ben ik hierdoor kwijt geraakt. Nu ben ik op TinyPic overgestapt. Zie de aanwijzing van Headley. Met als voorwaarde dat de grootste breedte of hoogte van de foto max. 800 pixels is. Dat doe ik via Adobe Photoshop.
Kopieer de img-codes (die tussen de rechte haken) naar een Word bestand om te bewaren voor hergebruik later.
Martin E. van Doornik schreef:Met als voorwaarde dat de grootste breedte of hoogte van de foto max. 800 pixels is. Dat doe ik via Adobe Photoshop.
Kopieer de img-codes (die tussen de rechte haken) naar een Word bestand om te bewaren voor hergebruik later.
Of bij het uploaden kies je voor 'message board' waardoor er een verkleining toegepast wordt :wink: :
Afbeelding
Ik heb geen computer en doe alles op m'n iphone.

Ik maak foto's die ik met de gratis app You Doodle verklein en dan upload naar Photobucket. In Photobucket kopieer ik de link van de foto en die plak ik hier.

Zo doe ik het altijd :)
Martin E. van Doornik schreef:D Met als voorwaarde dat de grootste breedte of hoogte van de foto max. 800 pixels is. Dat doe ik via Adobe Photoshop.
Het verkleinen van foto's kan ook met de in Windows ingebouwde Paint, daar heb je als het goed is al voor betaald, dan heb je dus niet nog een (duur) pakket nodig.
Er zijn overigens ook online tools die dit voor je kunnen doen, even de suggestiemachine zijn werk laten doen.
Hieronder een fotootje van mijn zadel (of wat ervan overblijft na 79.800km):

Afbeelding

Selle San Marco (origineel zadel van mijn 10.5 jaar oude Koga Expression)
Bij aankoop was ik wat skeptisch gezien het geen zadel was van de merken die hier continu de revue passeren. Na al die jaren moest ik mijn twijfel bijstellen: voor mij is het een goed zadel (maar ik ben niet echt moeilijk in zadels, ik heb vroeger nog op andere zadels gereden, van Brooks tot Walmartzadels, was allemaal prima voor me).

Ik moet wel zeggen dat ik bij soms regenweer en vooral bij sneeuw al na 15km een 'slaapzak' kan krijgen (voor wie het verband niet duidelijk is: regen = regenkledij = niet willen zweten = heel traag rijden = niet hard op de pedalen duwen = minder opwaartse kracht = hogere druk op mijn kruis = slaapzak op termijn). Bij normalere rijsnelheden (20-30 km/u) lukt >100km zonder stoppen en zonder tintelingen. Dus onder normale condities zit ik heel comfortabel. De neus staat wel een beetje naar boven (vandaar de slijtage) omdat ik anders de neiging heb om langzamerhand naar voor te glijden. De fiets voelt nochtans niet te groot aan.
Mijn 'Leppertje' na 40.000 km. Zie tekst en uitleg in het topic Gilles Berthoud

Afbeelding
Dat lijkt wel een of ander freaky hoofd van een buitenaards wezen man!
Afbeelding

Zoek de 10 verschillen :)
Foto's komen later nog wel.
Vakantiefiets (met racebocht): Brooks Team Pro uit 1976 (iets van 150-155 mm breed, dus smaller dan tegenwoordig). Thudbuster ST zadelpen. Helaas heeft dit zadel niet veel resterende levensduur. Het is mijn fijnste zadel, met dik leer.
Veldrijfiets: Brooks Conquest (160 mm, geveerd). Het leer is niet zo dik als van de Team Pro, maar het valt nog mee.
Stadsfiets: Brooks Champion Flyer (170 mm, geveerd). Dit leer is vrij dun en slap, helaas.
Brompton: plastic. Licht en praktisch, voor een (deel/gezins) fiets waarop alleen vrij korte ritjes worden gemaakt.
Hier mijn rijtje zadels:
- stadsfiets (sportief Stevens geval): Brooks B17, geen idee hoeveel kilometers, kwam tweedehands met een andere fiets mee, wat ingesnoerd met tiewraps
Afbeelding

- vakantietractor (Villiger Cabonga RO): Brooks Flyer Special, nieuw gekocht, ca 3 jaar geleden, ca 20.000km gereden, fijn zadel maar omdat ik niet zo zwaar ben hebben de veren niet echt veel nut Afbeelding

- woonwerkfiets (Koga Signature), Brooks Professional Presoftened ca 1992(?), ca 3500km gereden Afbeelding

- racefietsje (Vittorio ca 1992), Brooks Professional ca 1990(?), ca 2500km gereden Afbeelding

- en dan nog deze, Lepper Primus ca 1990, daar moet ik nog weer eens een fiets bij zoeken, heeft jaren op mijn stadsfietsen gezeten (weegt ongeveer evenveel als een racecarbon frame), km onbekend Afbeelding

Vind het ook heel opvallend dat zeker van die oude professionals het leer veel dikker en stugger is, de nieuwe Flyer is nu al redelijk ingezakt terwijl ik maar ca 65kg weeg, over nog eens 20.000km is hij vast aan vervanging toe, die professionals hoop ik de rest van mijn leven mee toe te kunnen (55), ben zelfs weer op zoek naar nog een voor een op te bouwen panasonic cross/randonneur fiets, dus als iemand er nog een kwijt wil...
Sinds vandaag zit m'n B67 Select op de fiets. Ik moet wel zeggen dat de veren erg stug zijn. Ik weeg 85 kilo maar het zadel veert bijna niet. Er is niet veel van te merken. Moeten veren ingereden worden en worden ze dan wat slapper of blijven ze zo stug ?


Afbeelding

Afbeelding
Dennis1987 schreef:Moeten veren ingereden worden en worden ze dan wat slapper […] ?
Nee.
leuk zadel dennis staat goed bij je fiets.
:D
Dankje :)

Hij staat ook best wel mooi op de fiets en ik vind de naturel ook de mooiste alleen denk ik dat een zwarte B67 beter had gestaan op deze fiets. Maarja als ik erop zit zie je toch niet welke kleur het zadel heeft.

Mischien dat ik me toch alsnog een zwarte Gilles Berthoud Mente koop binnenkort en die op de Cannondale zet. Ben toch wel benieuwd of die echt zoveel beter is dan een Brooks.
Ik heb de B190 weg gedaan en een Thudbuster LT met het oude zadel terug op de Farley gezet. Dit ziet er veel strakker uit en veert ook nog eens meer alleen dit zadel zit echt niet lekker :( Na een uur krijg ik al last van beginnende zadelpijn.

Ik heb het zadel opgemeten en hij is ong 135mm breed. Ik weet niet of het komt omdat hij te smal is of omdat het zadel te zacht is maar ik vind hem niet fijn zitten.

Op de Cannondale heb ik een B67 Select die echt heel fijn zit, ik kan er de hele dag op zitten en ik heb nergens last van. De B67 is 205mm breed.

Het liefste had ik een B67 zonder veren gehad omdat hij op de Thudbuster komt alleen maakt Brooks geen zadel van 205mm breed zonder vering. Alle andere ongeveerde zadels zijn een stuk smaller.


Hier is een foto van het Bontrager zadel.

Afbeelding

Afbeelding