Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:En dan gevaarlijk over ijzel laten bezorgen? Woensdag zou de vuilniswagen langs komen maar die kwam niet en de post ook al drie dagen niet gezien. Dus....
Kan deze drone ook aan de deurbel drukken? Dacht ik niet! Met die kou is het bezorgde eten allang bevroren en wij hebben niet eens een magnetron in huis, alleen een fornuis met oven. Wij hebben zojuist pannenkoeken gegeten.Travelmaster schreef:Ze werken met drones tegenwoordig, door de lucht. Ideaal.
Het was slechts een kwestie van tijd totdat De Hel erbij werd gehaaldPietV schreef:Ik snap de ophef niet over een kwakkelwinter met ijzel. Dat is niet nieuw. De winter 1962-1963 konden vele mensen ook de deur niet uit. IJzel komt in heel Nederland voor. Vroeger lagen grote bergen met een mengsel van zand en zout klaar om te strooien. Nu strooien ze met miljoenen kilo's zout, alsof het niets kost en goed is voor het milieu. Het baat niet, dus het schaadt niet.![]()
Een aantal dagen weinig eten is geen probleem. Heb vroeger winterdagen doorgebracht op aardappelen, peulvruchten en reusel. Prima voeding.
De mensen hebben sinds de jaren 70 van de vorige eeuw ook veel grotere vetvoorraad aangelegd. Velen kunnen meer dan een week zonder eten en worden ook nog eens gezonder. Ik eet vaker een dag niet en kan prima fietsen.
Morgenochtend weer zwemmen. Water 4 graden, op de steiger -1 graad.![]()
Piet.
Ik ben inderdaad molenaar in m'n vrije tijd, maar er wordt alleen maar veevoeder gemalen voor een naburige paardenmanège. Vanwege de strenge HACCP-eisen (http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/haccp.aspx) is het niet toegestaan consumptiemeel te malen, dat doen alleen de erkende molenaars die bij het Ambachtelijke Korenmolenaarsgilde zijn aangesloten. De molen van Kropswolde (ruim 2 km van mijn molen vandaan) is er zo een.Travelmaster schreef:En Martin, pannenkoeken is de meest logische keuze, voor een molenaar in hart en nieren (meel zat in huis, denk ik?) met de kippetjes die voor de eieren zorgen. En weet je? Ik heb óók geen magnetron. Slechts een oven en een gasfornuis, en een flinke voorraadkast en vriezer.