Travelmaster schreef:Helemaal waar! En er is -helaas- nog steeds geen goede reden waarom ik mijn 60Csx zou inruilen voor een modernere 64...
Just gimme a reason, please?
De 60CSx is en blijft een dijk van een apparaat. En als je geen reden ziet om over te gaan naar een ander toestel: waarom zou je!!??
Bij mobiele telefoons lijken we elke twee jaar naar een nieuw type te 'moeten' maar telefoneren doen ze allemaal nog even goed/slecht als vijftien jaar geleden...
Er zijn wel redenen denkbaar om je 60 eventueel te 'upgraden' maar de kern van de zaak, het navigeren, zal er niet noemenswaardig door veranderen.
De belangrijkste reden om te upgraden zou kunnen zijn de snelheid van kaartopbouw. Die is bij de 60 aan de lage kant. Maarrr: dat speelt vooral bij gebruik van de topo-pro kaarten; terwijl je op de fiets zult werken met de OFM.
Werk je bovendien met de light-versie van de OFM dan is de zoomsnelheid van de 60 voldoende.
Doe je concessies met de 'light-versie'? Ja, enorm (not
): meest zichtbare verschil met de 'gewone' is dat bebouwing op de kaart 'gegeneraliseerd' is; je ziet een 'vlak' met bebouwing ipv de individuele gebouwen. Ergo: tenzij heel specifieke toepassing: niet relevant.
Een ander argument kan zijn de schermgrootte (tov or600); vooral irt datavelden. Maar ook daar is bij de 60 prima mee te werken. Ook hogere resolutie is een verschil; da's 'mooier' maar voor navigatie volstrekt niet relevant.
Bedieningsgemak van een touchscreen? Als je de 60 al zo lang hebt kun je die 'blind' bedienen en zul je een touchscreen mogelijk juist irritant vinden.
En tot slot de 'connectivity' opties: ook die zijn voor de meeste gebruikers amper relevant en worden vaker niet dan wel gebruikt.
Al met al: gewoon nog jaren plezier hebben van je 60!
Terzijde: Bovenstaande geeft ook aan dat ook een tweedehands gpsmap een interessante optie kan zijn. Ben je voor ca. 100 euro klaar. Er is echter niet veel aanbod; en dat heeft z'n reden... Advies: mocht je daar naar kijken: kies wel voor een type met de 'x' in de type aanduiding; de hebben een veel betere ontvangst dan de voorgangers.