Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies op reis met tandem - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Advies op reis met tandem

Onze tandemervaringen lees je hier:

http://www.marczoutendijk.nl
Hallo Allen,

Na enkele dagen flink research doen naar tandems dachten we onze keus gemaakt te hebben: een goede tweedehands tandem zoeken en eventueel wat onderdelen vervangen.

Echter, nu lopen we toch vast. We gaan een langere tijd op reis en een deel daarvan met een gehuurde camper. Er zijn geen mogelijkheden om een "normaal" tandem daarmee te vervoeren, binnen of buitenkant. Alle voorhanden verhuurders inmiddels gecontacteerdd, maar helaas. Dat was een kleine teleurstelling.

Dus rest eigenlijk alleen nog maar een vouwtandem of deelbaar frame. Dat binnenin of op een normale fietsendrager achter de camper past.

Maar, de enige vouwbare frame's die ik tweedehands tegenkom (koga twin traveller), zijn ver boven de 23kg gewichtslimiet (29kg of daarboven afhankelijk van de onderdelen) voor de geplande vliegtuigstukken (4 in totaal).
Dit levert 2 keer een meerprijs op van 800 euro.

Weten jullie nog van bestaande opties van vouwframes of deelframes die onder de 23kg wegen? ik kan bij veel andere merken niet eens het gewicht op de site vinden nl.

Andere vraag is, is zo'n twin traveller eventueel helemaal uit elkaar te halen bij de scharnieren en er zo twee stukken van 15kg van te maken? En daarmee de 23kg restrictie te omzeilen?

Of weten jullie wellicht een andere oplossing voor dit gewicht en vervoer probleem?
Mooie site Marc! Die ga ik zeker nog even na pluizen!
Zoals ik zei is ons tandemframe met de wielen eruit exact 2, 15 meter, de voordrager eraf maakt hem nog 20 cm korter. Dat is even lang als de gemiddelde nederlander. Straffe camper waar je dat niet in krijgt.

Een deelbare tandem: multicycle maakt er ook één, misschien heb je daar meer succes. Op sjscylces verschijnen wel eens thorn tandem frames met s&s koppelingen tegen een nog schappelijke prijs.

En als transporteren zo'n issue is, waarom koop je dan niet gewoon een tandem waar je hem nodig hebt en verkoop je hem als je terug zonder tandem wil reizen?
Even-iets-anders schreef:Hallo Allen,

Echter, nu lopen we toch vast. We gaan een langere tijd op reis en een deel daarvan met een gehuurde camper. Er zijn geen mogelijkheden om een "normaal" tandem daarmee te vervoeren, binnen of buitenkant. Alle voorhanden verhuurders inmiddels gecontacteerdd, maar helaas. Dat was een kleine teleurstelling.

Dus rest eigenlijk alleen nog maar een vouwtandem of deelbaar frame. Dat binnenin of op een normale fietsendrager achter de camper past.

Maar, de enige vouwbare frame's die ik tweedehands tegenkom (koga twin traveller), zijn ver boven de 23kg gewichtslimiet (29kg of daarboven afhankelijk van de onderdelen) voor de geplande vliegtuigstukken (4 in totaal).
Dit levert 2 keer een meerprijs op van 800 euro.

Weten jullie nog van bestaande opties van vouwframes of deelframes die onder de 23kg wegen? ik kan bij veel andere merken niet eens het gewicht op de site vinden nl.

Andere vraag is, is zo'n twin traveller eventueel helemaal uit elkaar te halen bij de scharnieren en er zo twee stukken van 15kg van te maken? En daarmee de 23kg restrictie te omzeilen?

Of weten jullie wellicht een andere oplossing voor dit gewicht en vervoer probleem?
Ik zou een TT (of Multicycle zoals Enrice V terecht aanbeveelt) niet uit elkaar halen. Het kan in principe wel maar je zit dan ook met doorlopende kabels die je ook allemaal zou moeten loshalen. Ik weet niet wat voor camper je wilt huren, maar als het er een is met een groot klapraam kun je er toch wel een tandem intillen? Dat doen meerdere mensen bij een gewone caravan. De wielbasis van een tandem is meestal rond de 1.80 meter dus als je alle dragers en spatborden demonteert is dat je minimum lengte.

Een vouw-/deeltandem van minder dan 23 kilo bestaat wel maar die wil je vermoedelijk niet betalen :wink:. Je kunt naar de Circe Helios tandem kijken, die heeft kleine wielen maar is niet demontabel.

Afbeelding