Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke software en fotoboeken is handig? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Welke software en fotoboeken is handig?

Marjan schreef:Wij hebben eens op de fiets en wandelbeurs boeken ingekeken van Erik van den Boom, dat zag er erg mooi uit.
3 jaren op rij hebben we daar albums laten afdrukken met goed en mooi resultaat.
Ikke niet helemaal snappen, maar dat hoeft ook niet.

Mijn zeer geliefde programma Adobe's Lightroom heeft een boek module. Het fraaie is dat je je foto's binnen een pagina's kunt afstemen op elkaar qua bewerking binnen hetzelfde programma. Dat spaart heel veel gedoe uit. Het vergt dat je je in dat programma verdiept, maar het zijn uren die je veel kunnen brengen :D.

Het ziet ernaar uit dat ik een workshop ga geven tijdens de wereldfietsbeurs.waarin ik een introductie zal geven in Lightroom.

Lightroom werkt samen met boekdrukker (en publisher) Blurb, die goed resultaat leveren voor een redelijke prijs. Je kunt kiezen uit diverse papieren en omslagen. Druk op echt fotopapier hebben ze niet in hun reportoire.

De ontwerpen gemaakt in Lightroom kunnen als PDF geëxporteerd worden waardoor ze ook naar andere drukkers gestuurd kunnen worden.
Weliswaar niet helemaal het antwoord op je vraag, maar mogelijk een extra toevoeging.
Wanneer je een (foto)boek van je reis wilt maken, met tekst en fotos's, uitgegeven op A5 format. (dus een echt boek) Moet je eens kijken op de site www.traveldiariesapp.com/nl.
Je houdt een blog bij en bij thuiskomst kun je er een boek van laten drukken.
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar ben dat wel van plan.

Groet,

Ineke Valster