Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Binnenkort weer sleutelen! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Binnenkort weer sleutelen!

Probeer eens met een aansteker een stalen ketting te smelten en probeer het daarna eens met een ouwe v-snaar van een auto. Dan heb je een beetje inzicht in de hoeveelheid energie wat nodig is om beide materialen te vervormen. Daarnaast is de levensduur van een ketting nog eens veel korter. Dus dat maak proces moet veel vaker.

even kort door de bocht dan. Wil er ook wel een a4 over schrijven maar je kan jezelf ook eens verdiepen hoe kettingen gemaakt worden en v-snaren.
Heel leerzaam!
Slaapt schreef:Probeer eens met een aansteker een stalen ketting te smelten en probeer het daarna eens met een ouwe v-snaar van een auto. Dan heb je een beetje inzicht in de hoeveelheid energie wat nodig is om beide materialen te vervormen. Daarnaast is de levensduur van een ketting nog eens veel korter. Dus dat maak proces moet veel vaker.

even kort door de bocht dan. Wil er ook wel een a4 over schrijven maar je kan jezelf ook eens verdiepen hoe kettingen gemaakt worden en v-snaren.
Heel leerzaam!
Slaap weet je hoeveel energie kost productie van carbon fiber voor jouw mileuwvreindlike tandrim?
Waarom carbon fiber is zo duur? Waarom carbon fiber productie is in China?
Wat is de prijsverdeling bij carbon fiber en ketting?
energy %
raw material %
equipment %
http://energy.gov/articles/top-9-things ... rbon-fiber

http://www.rmi.org/RFGraph-carbon_fiber_cost_breakdown

http://www.rmi.org/RFGraph-Projected_en ... cture_CFRP

Kortom met tandriem ben je niet milieuvriendelijk bezig. dat merk jouw portemonnee ook.
Euh... Ik was gewoon enthousiast over m'n gekochte spulletjes... Wilde geen milieudiscussie uitlokken hoor.
Je ziet het verkeerd travelmaster, ze proberen je gewoon op riemaandrijving te krijgen....dan hoef je minder te sleutelen ....of zo... :roll:

maar om je gerust te stellen, ik ga ook maar eeens bij bc kettingspulletjse bestellen.en voor weer van alu naar stalen tandwielen overschakelen
Hahaha! Nou, mijn Santos zal toch aardig aangepast moeten worden voor je daar een riem in krijgt :lol: .

Veel bestelplezier! Mijn spulletjes zijn helaas nog niet binnen...
mja...als je in china bestelt duurt het soms wel 5 weken.... bc duurt bij mij meestal 2 a 3 dagen
Ow nee hoor Travelmaster geen discussies en poging om jullie over te halen hoor.
Ik heb mijn keus gemaakt en ben der reuze blij mee.
Mensen mogen hun eigen ideeën hebben over het wel en wee van belt drive.
Die mijn inziens vaak gestoeld zijn op gebrek aan en achterhaalde kennis, dan gun ik hen dat gewoon! Ik bedoel als je niet snapt dat je 1 belt(€53) hebt tegen 5 of 6 kettingen en ook tandwielen. En als je daarbij realiseert hoeveel co2 er nodig is om staal te smelten en kettingen en tandwielen van te maken(nog los van al het container vervoer van China naar de Eu). Tegen een polyurethaan riem met paar carbon draadjes(het zijn er echt heel weinig) er in. Overigens noemt gates het carbon maar volgens mij gebruiken ze kevlar. Dan geef ik mij zelf nog een fijn milieu vriendelijk schouder klopje.
Feit is wel dat de afgelopen 11000km alleen mijn achterrem blokjes heb vervangen van mijn santos en geen druppel olie heb gebruikt.

Dus ik zou zeggen sleutel ze, ieder zijn ding!
nobbiomatic schreef:Je ziet het verkeerd travelmaster, ze proberen je gewoon op riemaandrijving te krijgen....dan hoef je minder te sleutelen ....of zo... :roll:

maar om je gerust te stellen, ik ga ook maar eeens bij bc kettingspulletjse bestellen.en voor weer van alu naar stalen tandwielen overschakelen
Kijk dan ook even op http://www.wiggle.nl/
Daar zijn sommige dingen goedkoper dan BC.
En met de ergens anders goedkoper knop kan je toch weer wat besparen ;)
Slaapt schreef:Ow nee hoor Travelmaster geen discussies en poging om jullie over te halen hoor.
Ik heb mijn keus gemaakt en ben der reuze blij mee.
Mensen mogen hun eigen ideeën hebben over het wel en wee van belt drive.
Die mijn inziens vaak gestoeld zijn op gebrek aan en achterhaalde kennis, dan gun ik hen dat gewoon! Ik bedoel als je niet snapt dat je 1 belt(€53) hebt tegen 5 of 6 kettingen en ook tandwielen. En als je daarbij realiseert hoeveel co2 er nodig is om staal te smelten en kettingen en tandwielen van te maken(nog los van al het container vervoer van China naar de Eu). Tegen een polyurethaan riem met paar carbon draadjes(het zijn er echt heel weinig) er in. Overigens noemt gates het carbon maar volgens mij gebruiken ze kevlar. Dan geef ik mij zelf nog een fijn milieu vriendelijk schouder klopje.
Feit is wel dat de afgelopen 11000km alleen mijn achterrem blokjes heb vervangen van mijn santos en geen druppel olie heb gebruikt.

Dus ik zou zeggen sleutel ze, ieder zijn ding!
Ik ben blij dat je blij met je riem bent... Ik sluit niet uit dat dat op een volgende fiets komt. Misschien wel met pinion;). Maar ja, dat sleutelen is ook leuk...!
En potver.... Bezorger gemist :x ! Volgens hun kaartje kun je nu zelf bepalen wanneer ze weer langskomen, via internet. Maar volgens die site is mijn pakketnummer onbekend.... Zucht. Misschien duurt het ff voor het is verwerkt, sprak hij hoopvol.
Sleutelen is ook leuk. Van de week nog een Kona Rove omgebouwd tot vakantie fiets :)
Ik hou daar erg daarvan.
Maar op mijn kilometer vreter: wil ik geen onderhoud :)
Travelmaster schreef:En potver.... Bezorger gemist :x ! Volgens hun kaartje kun je nu zelf bepalen wanneer ze weer langskomen, via internet. Maar volgens die site is mijn pakketnummer onbekend.... Zucht. Misschien duurt het ff voor het is verwerkt, sprak hij hoopvol.
Het duurde inderdaad even. Wordt nu 's avonds bezorgd, eigenlijk wel zo handig!
Deze week ga ik ook bestellen....heb eerst nog contact gehad met BC, betreffende een ketting van KMC waarmee ze veullsss te duur waren. Vanochtend een mail gekregen waarbij ze de ketting voor een zodanig lage prijs aanbieden, dat zelfs de verzendkosten gecompenseerd worden... :wink:
Netjes! Ik heb ze nog even gemaild voor wat anders: voor m'n 2x10 MTB ben ik op zoek naar een vervangend voorblad van 36T... die zijn nog niet eenvoudig te vinden. Ben benieuwd wat zij kunnen leveren want ze hebben wel érg veel kettingbladen in het assortiment...!
alternatieve tandwielen kun je denk ik zelf vinden op de datasheets van shimano zelf.
nobbiomatic schreef:alternatieve tandwielen kun je denk ik zelf vinden op de datasheets van shimano zelf.
Zal nog eens kijken op hun techdoc-site. Maar de spoeling is dun, volgens mij zitten ze meer op 38T, in hun 2x10 opstellingen.
En dinsdagavond kwam netjes DHL met een pakketje, alles weer prima verzorgd door bike-components. Zelfs een of andere vage guarana-kauwgom erbij gekregen, geen flauw idee waarom. Ze willen me verslaafd maken aan bike-components!

Altijd jammer, voor het oog, dat er bij zo'n stevige stalen cassette "Alivio" op de verpakking staat :wink: . Voor mij is het gewoon Deore!
den k ook dat alivio met een aantal componenten gelijkwaardig is aan deore.