Re: ...maximumsnelheid fietsers
Geplaatst: do 28 aug, 2014 11:00
Ranaat volgens mij begrpij je het niet (of ik gebruik verkeerde definities).
Objectieve veiligheid = er gebeuren weinig ongelukken. Onafhankelijjk hoe eng het er uit ziet.
Subjectieve veiligheid = gebruikers (let wel: gebruikers, niet deskundigen) denken dat het veilig is. Onafhankelijk van hoeveel ongelukken er gebeuren.
Voorbeeld van de eerste:
De fietsersoversteek hier: https://maps.google.com/maps?q=Maastric ... 53,,0,6.84
(De borden zijn weg) Over deze plek klagen fietsers steen en been. De gemeente verweert met het feit dat er weinig ongelukken gebeuren.
Voorbeeld van het tweede:
Met stoplichten beveiligde fietspaden. De verkeersdeelnemers denken "groen is groen, rijden maar". Toch gebeuren hier veel ongelukken.
https://maps.google.com/maps?q=Maastric ... .67,,0,1.4
Objectieve veiligheid = er gebeuren weinig ongelukken. Onafhankelijjk hoe eng het er uit ziet.
Subjectieve veiligheid = gebruikers (let wel: gebruikers, niet deskundigen) denken dat het veilig is. Onafhankelijk van hoeveel ongelukken er gebeuren.
Voorbeeld van de eerste:
De fietsersoversteek hier: https://maps.google.com/maps?q=Maastric ... 53,,0,6.84
(De borden zijn weg) Over deze plek klagen fietsers steen en been. De gemeente verweert met het feit dat er weinig ongelukken gebeuren.
Voorbeeld van het tweede:
Met stoplichten beveiligde fietspaden. De verkeersdeelnemers denken "groen is groen, rijden maar". Toch gebeuren hier veel ongelukken.
https://maps.google.com/maps?q=Maastric ... .67,,0,1.4