Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 8 t/m 10 augustus: Rondje Groningen gaat Duits - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

8 t/m 10 augustus: Rondje Groningen gaat Duits

Ik heb het even nagezocht.
Zie ook onderstaande links:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=12771
en
http://www.landkreis-leer.de/Leben-Lern ... zum-Petkum

Samengevat:
Je hoeft/kunt niet reserveren.
De kosten zijn 2 Euro p.p. en 1 Euro voor de fiets.
Vanuit Ditzum vertrekt het veer op het hele uur, maar niet om 12:00 uur.
Vanuit Petkum vertrekt het veer op het halve uur, maar niet om 12:30 uur.

Een alternatief is (toch) vanuit Delfzijl (alleen zaterdag, om 10:50 uur) naar Emden (aankomst 12:10) met de "www.dollard.route.de". Deze overtocht kost 10+6 Euro. Daarvoor kun je ook kaartjes op de boot krijgen. (reserveren kan, maar moet minimaal 14 dagen eerder). Met deze boot kun je op zaterdag ook van Ditzum naar Emden, maar de tijden zijn voor ons niet realistisch (8:30 en 14:30).
zie ook: http://www.dollard-route.de/faehrverbin ... route.html

René
Route Delfzijl CS naar Borgsweer, mijn huis.

volg knooppunt 87 dan 89 dan 91 tot de Heemskesbrug. niet langer 91 volgen die links de brug over gaat, maar rechtdoor blijven rijden langs het kanaal.
Als deze weg een U-bocht maakt ga je de brug bij het Oosterhorn-gemaal over en dan neem je het tweede fietspadje rechts. (je hebt het eerste bordje Borgsweer, termunten etc. genegeerd)
Het paadje volgen bij de bocht naar links, uitrijden en de bocht naar rechts volgen.
Het paadje wordt daar een weggetje, dit uitrijden tot viersprong.
NIET rechts Borgsweer inrijden, maar rechtdoor tot je een mooie witte Renault Kangoo op het grasveld ziet staan.
Die is van mij.
hmm, slakken op een kampvuurtje, lekker??? ik heb nog nooit slakken gegeten, voor alles een eerste keer toch? Wordt het een beetje goed weer?
Ik werk morgen tot 16.00 uur, kan ws wel wat eerder weg. Cilia, jij werkt tot 17.30, hoe laat zou jij kunnen vertrekken? Wordt dat ook erg laat dan?

Rene, Geke en Annelies, hoe laat willen jullie vertrekken? Ik kan om 17 uur, of we wachten op Cilia. Het is 40 km, en daar doen we 2,5 tot 3 uur over. Als we om 18 uur vertrekken kan Cilia misschien ook mee? dan zijn we er rond 21 uur, kan toch wel?

En kunnen we dan ergens afspreken op de route die vlak bij mij langs gaat, zodat ik niet eerst naar het station hoef te fietsen? bijvoorbeeld voor de Chinees op de hoek bij de Rijksweg? dat is op de LF9b route.
heeft iemand al een route naar Borgsweer? ik zal even via pb een 06 nummer sturen naar jullie.
groetjes, Rikie
hoi Cilia,

we hebben net afgesproken dat we om 17 uur gaan vertrekken, op de hoek bij de Chinees aan de Rijksweg.

Zien we jou waarschijnlijk later.

Groetjes, Rikie
de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

IK KOOK

toetjes zijn welkom

tot morgen, Jos
Rikie, ik ben nu spullen aan het pakken, met de bedoeling morgen na mijn werk naar huis, spullen op de fiets, even omkleden, en weg.
Dan kan ik, als ik heel erg mijn best doe 17.45u-18uur bij de chinees zijn.
Ik heb even snel via google maps naar km's en route gekeken. via slochterdiep/schildmeer is 36.5km. (vlgs Jos is langs het eemskanaal korter).
Zou in iets meer dan 2uur te doen moeten zijn (we hebben wind mee).
Mag ik eigenlijk nog niet verklappen (zou Jos zelf nog op Forum zetten, maar Jos maakt eten voor ons allen. Op zijn Spaans 20.30uur aan tafel??
Als het pijpenstelen regent neem ik de trein naar Delfzijl vanaf station Noord.
Ik hoor het wel. Cilia
Beetje raar, ik heb de 2 laatste berichten van Rikie en Jos pas ontvangen nadat ik mijn antwoord had verzonden terwijl ze volgens de klok eerder waren????
Maakt niet uit. 17uur haal ik niet. Ik haal jullie wel in!! (Grapje).
Laten jullie wel wat eten over voor mij??
Ik heb een fles wijn in de tas zitten.
Verheug me erop!!! Hopelijk krijgen we niet al te veel buien te verduren.
Eentje zou mooi zijn, kan ik mijn nieuwe regenjas uitproberen. tot mogge Cilia
Een rondje Groningen van 180 km. Wat was het lekker. De laatste 15 km in een warme zomerse stortbui over het dijkpad met alleen schapenpoep, geen mensen.
Thuisgekomen vond ik nog een heel lekkere fles rode wijn.
Ach wie maakt zich nou druk over een paar beestjes in de tuin.
Jos
Vooral als je het dopje van het zoutbusje weer veilig thuisgebracht hebt :wink:

Wij (de stadjers) waren net op tijd voor de wolkbreuk in Nieuwe Schans. Helaas moesten we nog 1,5 uur wachten op de trein, maar gelukkig was het lekker wachten bij de Remise met een hapje en een drankje. In de Arriva-trein naar Groningen voelden we ons wat minder welkom, maar we zaten in ieder geval droog.

We vonden het weekend zeer geslaagd: leuke route, lekker gefietst, prettig gezelschap, veel slakke-praat en vooral veel wijn. We kijken uit naar het volgende rondje Groningen.