Ik denk dat ik het nu wel redelijk op een rijtje heb. Het is een hele rits (bijna alle vervangbare onderdelen behalve de aandrijving
) maar de kosten vallen me alles mee, zeker omdat ik veel zelf ga doen. Met hulp van mijn vader, die veel meer ervaring heeft met dit soort dingen. En misschien dat ik ook nog wel voor een check-up langs de fietsenmaker moet, maar ik denk dat ik het beste kan controleren of alles goed werkt door er gewoon op te gaan fietsen. Voor de geïnteresseerden, de waslijst:
- Nieuwe velgen/spaken/naven: daar ben ik nog niet uit. (Maar ik neig naar fabriekswielen met LX naaf, naafdynamo en namaak Exal-velgen van Roseversand; die dan laten naspannen bij een fietsenmaker) + velglint
- Nieuwe binnen- en buitenbanden Schwalbe Marathon
- Voor- en achterverlichting voor naafdynamo
- Rem- en derailleurkabels vervangen en afstellen
- Remblokjes vervangen
- Nieuwe stuurpen
- Stuurfoam
- Achterwielstandaard
- Bidonhouders
- Fietsbel
- Brooks dameszadel (huidige zadel is voor een heer)
Totale berekening voor alle onderdelen: €325,-
+ €100,- aanschafkosten brengt mij op €425,- voor een aardige vakantiefiets.
Maar nogmaals, ik twijfel nog over de wielen.