Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vragen bij aanschaf nieuwe VSF t400. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vragen bij aanschaf nieuwe VSF t400.

Georg schreef:Wat betreft de vraag over autoventielen; bedenk dat de luchtpomp bij benzinestations zelden verder gaat dan 4 bar, wat voor (smallere) fietsbanden te weinig is.
Voor de gewenste 50mm banden ligt dat misschien weer anders.
Ja; als je 50mm-banden hebt, is de compressor bij het tankstation meestal stuk. Gelukkig kan Aart bij die mooie Avaghon wel een goed pompje regelen, want die heeft Bike4Travel ook. ;)

Carl
De Avaghon is klaar. Komende vrijdag rijd ik hem in twee dagen met bepakking van Rotterdam naar Sneek. Is hij meteen al aardig ingereden. Daarna kan ik voor mijn werk per week zo'n 100 km rijden. Op 18 juni vertrek ik van Sneek naar Assisi. Er zal dan alvast een kleine 1000 km op zitten.
Ik heb er Magura's op laten zetten, een naafdinamo en goede lampen. Kost wat extra, maar dan heb je ook wat. Ik gebruik hem namelijk niet alleen voor vakanties, maar ook dagelijks naar mijn werk. De koplamp heeft een USB-uitgang. Eens kijken of het mogelijk is om daarop mijn iPad en iPhone pp te laden, of dat er een powerbank tussen moet. Ik zal er wel een techneut bij moeten halen, want handig ben ik niet. Verder Big Apples eronder. Foto volgt!

Jammer dat ik nog een paar nachtjes slapen moet.......
een goede keuze denk ik die avaghon, heb er zelf eentje gekocht onlangs , en moet zeggen dat ik er heel erg tevreden van ben, in het begin vond ik hem nogal nerveus sturen maar dat lag denk ik aan mezelf, het is gewoon even wennen...
Ik heb wel gekozen gezien mijn gewicht voor 26 wielen....
de fiets voelt heel erg degelijk aan als je er mee rijd en dat wekt vertrouwen , ondertussen een 700 km mee gereden.....
Ik maal de kilometers er wel mee af in mijn vrije tijd want naar mijn werk kan ik niet met deze fiets, daar neem ik liever mijn oud vehikel voor..
Nog paar 100 km doen en ook eens langs bike4travel voor eerste nazicht en gelijk spullen aanschaffen die ik nog nodig heb voor mijn eerste vakantie op deze fiets..
Gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf!

Toch een Avaghon geworden dus. Toen ik bij Bike4Travel was om m'n Rohloff naaf op te halen sprak ik je volgens mij over je twijfels over de VSF. Veel fijne kilometers gewenst!
Dank voor jullie reacties.
Ik heb niet voor een 26 inch, maar voor een 28'er gekozen, met de Big Apples dus een twentyniner. Volgens Bike4travel was dat sterk zat, zeLfs sterker dan de 26inch van VSF400. Ik koos inderdaad de 28 voor het rustiger rijden. Inmiddels trouwens ook al ruim 5 kg afgevallen, al heb ik nog steeds geen vlindergewicht.

Verder: ik ben er een hele vrijdagmiddag geweest, kan goed zijn dat we elkaar even gesproken hebben.
Vrijdag de nieuwe Avaghon opgehaald en in twee dagen met volle bepakking met een omweg via de Veluwe van Rotterdam naar ons huis in Sneek gereden. Ondanks de windkracht 4 pal tegen reed het voortreffelijk en opmerkelijk rap. Ik ben de koning te rijk, dank jullie wel voor het meedenken en de adviezen! Ik sta te popelen om op 18 juni serieus op reis te gaan.