Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Drössiger Traveller - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Drössiger Traveller

JPS schreef:Misschien doet het de verkoop goed wanneer je bij zo'n betrekkelijk onbekend merk de naam goed spelt.
Misschien moet je met zo'n achternaam de e en de u laten omdraaien of in Frankrijk gaan wonen
Het schijnt bon ton te zijn om iemand die je een nuttige tip geeft om zo'n manier te bedanken.
Oh, die memo heb ik dan gemist, ben ik bang.
JPS schreef:Een Rolhoff naaf? 1200 Euro! Zou goed zijn om mee door Afrika te fietsen, het gemiddelde Afrikaanse gezin verdient dat nog niet in een jaar! Waar ben je dan mee bezig? Wat is er belangrijk in het leven? Zeker geen naaf van 1200 Euro. De gemiddelde yup die zoiets kan betalen rijd niet meer dan twee weken per jaar op zijn of haar vakantiefiets! Stel je bent die avonturier die dwars over de Andes of een heel continent doorkruist, en je Rolhoff naaf gaat op een bergpas kapot, waar ga jij een dealer vinden? Of ga je 3 weken wachten op een nieuwe naaf? En zo ja, hoe ga je die zelf in je wiel spaken in Mali tussen de Al Qauda rebellen?
Gaat dat niet wat ver, om wereldfietsers met een Rohloffnaaf een schuldgevoel aan te willen praten over hun bestedingspatroon?
JPS schreef: Het wordt tijd dat de crisis eindelijk een keer echt bij iedereen doordringt...
Waarom wordt dat tijd? En zolang je de luxe hebt om naar de bestemmingen te gaan die je aanhaalt, of om je eigen fiets op te bouwen, of om je huidige fiets maar weg te doen als-ie net een maatje te klein is... denk ik niet dat jij zelf hard geraakt bent door "de crisis".

Gaarne elders uw gal spuwen.
Is het een idee om in dit draadje te stoppen met het reageren op de mening over yuppen, Rohloffkeuze, hulp aan fietsverkopers, Afrika, hoge, lage en geen inkomens en het besteden van die inkomens enz? Het leidt tot niets op dit forum. Heeft het nooit gedaan en zal het nooit doen. Mag ik eenieder voorstellen diep adem te halen, tot 10 te tellen en dan .... je schouders ophalen? Uit je frustratie, mening, spuug je gal tegen je kat, de stofzuiger, je sok of je koekje bij de koffie. Dan heb je altijd gelijk.
En ik ben nog steeds benieuwd naar de fiets, kleur en opbouw. 'k Vind het gewoon extra leuk wanneer mensen zelf hun fiets (op)bouwen. Zo simpel kan het zijn.
Loes
I second that!
Travelmaster schreef:Oh, die memo heb ik dan gemist, ben ik bang.
ik had uitsluitend de bedoeling om TS te wijzen op de spelfout in de merknaam. Dat maakt hem moeilijk vindbaar voor iemand die zo'n fiets zoekt.
Ik ga me van dit draadje afmelden.

Frank
frank bueters schreef:
Travelmaster schreef:Oh, die memo heb ik dan gemist, ben ik bang.
ik had uitsluitend de bedoeling om TS te wijzen op de spelfout in de merknaam. Dat maakt hem moeilijk vindbaar voor iemand die zo'n fiets zoekt.
Ik ga me van dit draadje afmelden.

Frank
Dan kwam het er mogelijk wat l*lliger uit dan je bedoelde, of ik lees het ook gewoon verkeerd, dat kan ook. De conversatie ging in ieder geval de verkeerde kant op.
Travelmaster schreef: De conversatie ging in ieder geval de verkeerde kant op.
Niet helemaal onverwacht, toch? De hete pepers lagen al klaar in het betoog waarmee dit draadje nieuw leven ingeblazen werd.
Overigens een heel eigentijds sfeerbeeld. Wie herinnert zich nog het liedje van de nozem en de non? Die hebben zich in 50 jaar ontwikkeld tot de yup en de Al Qaeda rebel :?
Dat van die nozem en non is denk ik voor m'n tijd... maar je hebt gelijk: je kon 'm van mijlenver zien aankomen. Niet door het ingeblazen nieuwe leven, maar de eerstvolgende post van topicstarter. Ik snap het echt niet.
Draadje wordt gesloten. De reacties hebben weinig met een kerstboodschap te maken.