Voor een vrouw is het samenzijn met een man altijd veiliger, zo werkt het gewoon. En hij hoeft hier niets voor te doen, zijn aanwezigheid is namelijk al genoeg. Ja, het blijft toch een mannenwereld.SjirkM schreef: Als je bang bent om ergens alleen te fietsen en iemand nodig denkt te hebben om je te beschermen, dan lijkt het me beter dat je een bodyguard inhuurt. Van een relatief onbekende reisgenoot mag je niet verwachten dat die de verantwoordelijkheid aan kan om jou te beschermen tegen de boze buitenwereld. Dan maar ergens anders fietsen. Maar ach, misschien zijn er veel "bodyguards" die zich gratis laten inhuren en misschien krijg daar het bijbehorende gedrag op de koop toe.
Heb zo wel eens 'trouwringen' gekocht, erg handig want men hield gelijk op met vragen of ik wilde trouwen. M'n mannelijke reispartner vond dit ook alleen maar vermakelijk en zag hier ook echt geen bodyguardrol in, we waren gewoon ff tijdelijk getrouwd en meer niet.
En dat een vrouw niet graag alleen in vrouwonvriendelijke landen wilt rondfietsen, lijkt mij ook niet zo moeilijk te begrijpen toch?