Ik zelf fiets met een vlinderstuur.
Recht stuur met barends voldoet ook prima.
Echter moet ik ergens mijn fietscomputer / GPS / cateye lamp kwijt.
En daar heb ik meer ruimte voor op mijn vlinderstuur.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:+1 en inderdaad 1 van mijn sturen is krom, laat dat nu niet op een racefiets maar een ligfiets zitten en ook nog eens onder mijn kont.Leon schreef:+1Alien schreef:Wat een lulkoek.bergbeklimmer schreef:Een fiets is geen fiets als er geen krom stuur op zit.
Een aantal mensen op dit forum zijn niet erg rijk bedeeld met inlevingsvermogen.
Niet aan mij besteed dit soort sturen i.i.g.Lidje schreef:Wel leuk die laatste
Wat denken jullie van het nieuwe koga atalanta stuur?
Bij mij niet. Ik heb het 17 jaar en 50.000 km geprobeerd.henkfietst52 schreef:Maar ik weet wel dat op den duur een race bocht veel fijner zit dan een recht stuur, zelf ervaren tijdens mijn wereldreis.
Ook in wat op het eerste moment een bezemsteel lijkt zit een kromming. Ook in wat een recht stuur heet heb je krommingen en krommingen. Voorbeelden:DeFietsreiziger schreef:Mijn advies zou zijn om nooit een bezemsteel te nemen, zorg altijd dat er minstens iets van een kromming in zit.
Precies, en aangezien we hier op het Wereldfietser-forum zitten, lijkt het me logisch dat voor veel mensen hier brevetten rijden met een race- of randonneursbocht niet erg relevant is, maar wel ergens tussen de 60 en 140 km per dag rijden, weken of maanden aaneen. En dat kan zo te zien met vlinder-, randonneur-, race-, mountainbike-, moustache-, H- en stadsfietssturen. Al of niet met barends of ligstuur.henkfietst52 schreef:Wereldfietsers zitten geen 300-600 km non-stop op de fiets.
Dat is mooi. Inmiddels via pb contact gehad. Wordt leuk projectje voor de winter.henkfietst52 schreef:Ik heb nog zo'n SALSA stuur liggen voor je, heb wel iets van de uiteinden afgezaagd ivm Crosscommandeurs.@ LHT JoostIk heb het niet maar als ik nu nog moest beslissen werd het een Salsa Woodchipper.
Henk
kunst en fietswerk