gartnl schreef:En vanuit deze benadering kijk ik ook naar de koolstop blokjes. De verschillen zijn minimaal. Technische informatie ontbreekt totaal. Het ene blokje is ' great for all weather conditions ' en het andere ' will give you good performance in all weather conditions '. Zoek de verschillen!
Tja wat wil je.
Eerst moesten we alleen werken en kopdicht, toen moesten we opeens ook nog daarover praten (rondom 10) en gelukkig zijn, daarna kwam de vrijetijds maatschappij met VUT e.d, daarna moesten opeens alle vrouwen ook verplicht werken (arbeids paticipatie), daarna mannen en vrouwen door tot 67 en daarbij (!) sinds kort tevens hulpbehoevenden in de vrije tijd gaan verzorgen. O ja, en vooral meer belasting gaan betalen want de multinationals ontwijken dit massaal.
Sinds enkele weken MOETEN we ook extra gaan consumeren. Bedrijven voorzien in die plicht/behoefte door allerlei idd onzinproducten/variaties, met bijbehorende onzin-slagregels, op de markt te brengen. Vaak pure fraude zoals bij geitenkaas; foto's van die geiten in de wei terwijl die beesten 100% in een stal staan. Daarvoor nemen ze bedenkers in dienst met MBA Master bla bla opleidingen die e.e.a. verzinnen en een bonus krijgen als het allemaal lukt.
Tja, geachte lezer, misschien bent u zelf ook wel zo'n figuur en koopt u van de bonus eens een lekkere dure fiets.
Je kan alle al dan niet vermeende onzin-fietsspullen zelf eerst gaan testen maar dan ben je 100 jaar en miljoen euro verder. Het beste werkt het lezen van ervaringen/testen forums/fietsbladen. Vandaar dat ik o.a. dit forum en vooral Duitse fietsbladen graag lees.
Testen in de Duitse bladen zoals TOUR en Bike wezen uit dat hoe zachter de remblok hoe makkelijker de verontreinigingen uit deze remblok er uit trillen waar door de remblokken zich minder als schuurmiddel gedragen en velgen langer mee gaan, echter de blokken korter. You make your choice and you pay the money.
TOUR (2012-3) heeft 15 verschillende merken/types racefietsblokken getest incl Koolstop Triple Compound, de Dual Compound, en de Salmon. Het gaat te ver om alle testmeetresultaten hier op te schrijven maar er bleek wel degelijk verschil in deze 3 Koolstop types.
TOUR-eindoordeel Koolstop Salmon: Sehr Weich und felgenschonend, insgesamt ausgewogen Leistungen bei Trockenheit und Nasse. Verschleisst aber recht schnell. Dat Marten Gerritsen als deskundige/gebruiker een fan is van Koolstop Salmon lijkt mij ook wel van belang.