Ohja, die had ik gemist. Ik eet zelden een potje zonder peper, zout en knoflook, dus op vakantie ook liever niet. De combi kerrie - couscouskruiden - italiaanse kruiden geeft een breed smaakpalet waar ik eigenlijk nooit flauw van word. Met kerrie heb je een mooie basis voor -tja- curry of een linzen/groentesoep, de couscouskruiden gaan ook prima in een soepje of een -tja- couscousschotel, en als je dan nog een half potje olijven over hebt kun je die de dag erna in de pasta mikken. Italiaanse kruiden zijn naast de gedoodverfde pasta ook erg lekker in een rijstsalade ofzo.HansvanderVeeke schreef:het waarom komt niet zo goed uit de verf
En als ik het toch meer over gerechten dan over specerijen heb; wat ik enorm handig vind is gespleten linzen. Die zijn misschien wat minder lekker dan hele, maar na even afspoelen kunnen ze met ~10 minutenrijst in één pannetje, en dan zijn ze tegelijk gaar. Dat scheelt weer wat ruimte in de sauspan, die in mijn geval nog wel eens overvol raakt door een monsterlijke eetlust.