Ja, daar zat ik ook al aan te denken dat ie met spacer niet genoeg opgesloten zit ten opzichte van de linkercup. De kettinglijn zou dan ook gewoon op 50mm uitkomen. De linkercup heeft ook duidelijk meer schroefdraad dan de rechterkant, dus zou je bijna zeggen dat de spacer eerder links moet zitten dan rechts. Maar een spacer aan de linkerkant (niet aandrijfzijde) zou ook betekenen dat de kettingbladen nog dichter op het frame komen. Is dat een risico? Chainsuck met een vette vastloper? Rohloff geeft dat probleem niet, geen kans dat de ketting eraf vliegt. Met een derailleur moet ik daar weer opnieuw over nadenken.Wouter schreef:Hallo,
Volgens mij moet je geen vulring voor je trapas gebruiken.
Rechterkant gewoon strak aandraaien.
As plaatsen en linkerkant aandraaien.
Vroeger had de linker cup geen opstaande rand, dan stak er soms een stukje draad uit. Nu is er kennelijk een opstaande rand bijgezet.
Als je een vulring gebruikt, dan kan het lagerhuis wel eens los tussen de cups gaan zitten.
Groeten, Wouter
Ondertussen blijft mijn grootste dilemma: racestuur of atb stuur, al dan niet in combinatie met ligstuur, barendshifters en dure Paul Component thumbies. Rapidfires is natuurlijk ook nog een optie. Hier moet ik toch eerst een keus in maken anders kan ik de kabels niet op lengte knippen. Een goede zithouding zou ik eigenlijk ook eerst moeten uitzoeken.... lengte stuurpen!..... kan nog wel een langdurend project worden zo . Dus niet te snel je Fargo afbouwen Matthie!