Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips voor vervangen Shimano Deore LX achterderailleur - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tips voor vervangen Shimano Deore LX achterderailleur

waltertje schreef:
sjefke schreef:Ik zie het probleem niet. LX 9v is toch gewoon te koop.? Bij 10v moet je een heleboel vervangen en ook nog met zo'n dun kettingkje rijden!
Zo'n dun kettinkje is anders helemaal niet zo'n slecht idee. Menig 9v-systeem loopt een stuk mooier met een 10v-ketting. Vooral als je een tripel crankstel hebt.

Grtjs,
Walter
Dank Walter, neem ik mee in de overweging. Klinkt een beetje onnatuurlijk, maar ze zullen bij de kettingbouwers er ook wel voor zorgen dat het goed stevig blijft.

Over kettings, wel gaan voor Shimano? Las laatst, was het nou in de Wereldfietser of ik Bike&trekking dat er betere en minder dure oplossingen zijn.
Jarno schreef:
waltertje schreef:Menig 9v-systeem loopt een stuk mooier met een 10v-ketting. Vooral als je een tripel crankstel hebt.
Dank Walter, neem ik mee in de overweging. Klinkt een beetje onnatuurlijk, maar ze zullen bij de kettingbouwers er ook wel voor zorgen dat het goed stevig blijft.

Over kettings, wel gaan voor Shimano? Las laatst, was het nou in de Wereldfietser of ik Bike&trekking dat er betere en minder dure oplossingen zijn.
10v-kettingen bestaan al zo lang, daar zijn de kinderziektes wel uit. Qua slijtage heb ik nooit echt een verschil gemerkt met 9v, maar ik meet mijn kettingen dan ook nooit op. In het voorjaar alles vervangen, dat is mijn systeem ;-)

Ik ben geen fan van Shimano-kettingen, hoewel de nieuwe SLX (?)-kettingen vrij goed schijnen te zijn. Zelf gebruik ik altijd de duurdere 10v van KMC of SRAM; KMC X10(S)L en SRAM PC1090(R).

SRAM lijkt iets slijtvaster, maar KMC schakelt beter en kun je gewoon ponsen. Sterker nog, ik heb een keer een nukkige PC1090R aan elkaar geponst met stukjes X10SL, dat werkte beter dan het verbindingsschakeltje dat bij de ketting werd geleverd.

Veel plezier,

Walter
Ik heb vandaag alvast wat van de noodzakelijke onderdelen vervangen en de conclusie is dat de derailleur echt moet :(