Toch maar besloten de spatborden te demonteren, dat betekent dat het electrodraad naar het achterlicht moet worden omgelegd (of eentje met batterijen monteren). Maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
@Frits
Het rubbertje in de naad van de bracketbuis loopt idd al behoorlijk tegen zijn eind. Kun je zo'n rubbertje en inbusbouten voor de bracket gewoon bij Idworx bestellen?
Meteen maar een nieuw rohloff tandwiel monteren (nav tip van PietV), om dus de oliekering te behoeden voor beschadigingen als gevolg van bramen en roestplekken van het omgekeerde tandwiel.
de benodigdheden
oud en nieuw
die groene rand is de oliekering, daarachter zie je nog net de kogellager, die, naar ik aanneem, ook gesmeerd wordt door de olie in de naaf.
tandwiel erop draaien, inclusief wat montagevet
voila
dan nog het oude draad wederom verlengen, maar dan buiten het spatbord om (dus langs frame en bagagedrager.
krimpkousje erop (smal voor enkel draad, breed voor beide draden)
verlengdraad een beetje provisorisch om het oude draad heen gedraaid
lange krimpkous, brede versie
warme fohn erop, en dan daarna de andere nog niet ingekrimpte krimpkous eroverheen schuiven
"toplight line plus" terug op de bagagedrager
bij gebrek aan beter, toch maar tieripkes toepassen om de draad aan het frame te binden. Dakdekkerstape was beter geweest, maar ik had geen wasbenzine meer om de liggende achtervork vetvrij te krijgen.
schuifstekkertjes noodzakelijk
de professional!
krimpkous smal
fohn erover, waarna als afsluiter een bredere versie van de krimpkous
even testen en jawel, hij doet het weer
oude versie met spatborden en bagage
toerversie dagtochtjes zonder spatborden
versie meedaagse tochten
Frontrollers achterop met daarin de slaapzak en de slaapmat, daartussen in de tent.
Standaard Revelate frametas aan het frame.... samen met een camelbak is dit voorlopig even mijn lightweight-setup.
Te besparen valt nog op pedalen door een iets lichtere versie te nemen (-100gr?), chainguard (-200gr?), standaard (-400gr?) verwijderen , lichter tentje (-500gr), lichter slaapmatje (-300gr?), eventueel lichtere bagagedrager (fly ipv cargo, -500gr). Dat zou dus grofweg 2kg schelen. Nog mooier zou zijn een grotere frametas en een grotere zadeltas om zo ook de achterdrager en zijtassen te besparen. Echter heb ik nog steeds 8kg overgewicht rond de heupen, dus eerst nog maar even op dieet
.