Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Smartphone-houder + lader (mbv. batterijen gezocht) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Smartphone-houder + lader (mbv. batterijen gezocht)

Ik heb een waterdichte Sony Ericsson Xperia Active smartphone.

De accu hiervan is 1160 mAh. Een enkele oplaadbare AA batterij heeft een capactiteit van 2000mAh, met 4 batterijen is dit 8000mAh. Uiteraard is er bij het laden laadverlies, maar praktisch is voor mij opladen met behulp van batterijen de beste oplossing. Een Garmin is geen optie omdat ik dus graag MapMyRide wil gebruiken.

Nogmaals, ik zoek een systeem (eventueel lossen onderdelen) met de volgende eigenschappen:
- Montage smarpthone op racefiets (telefoon l x b x h = 92x55x17)
- Laadsysteem op losse batterijen (AA, AAA, etc.)
- Laadsysteem waterdicht
- Laadsysteem montage op racefiets (laden tijdens gebruik)
Dat wordt solderen :D misschien hebben ze op een electronica-forum ideeën?
jordy_d schreef:Ik heb een waterdichte Sony Ericsson Xperia Active smartphone.

De accu hiervan is 1160 mAh. Een enkele oplaadbare AA batterij heeft een capactiteit van 2000mAh, met 4 batterijen is dit 8000mAh. Uiteraard is er bij het laden laadverlies, maar praktisch is voor mij opladen met behulp van batterijen de beste oplossing.
Je luistert niet.

Die 1160 mAh van je telefoon worden geleverd bij 5V. Die oplaadbare batterijen hebben een werkspanning van 1,25V. Om aan die 5V van je telefoon te geraken, heb je er dus al vier nodig. Een klein beetje middlebareschoolnatuurkunde leert ons, dat het vermogen van die vier AA-tjes dus niet zoveel méér is dan dat van je interne accu. Oftewel, zoals ik al zei: je telefoon gaat die vier AA-tjes, laadverlies in acht genomen, zo ongeveer even snel leegtrekken als de interne accu.

Succes ermee.

.tsooJ
Er bestaat geen kant en klare oplossing voor wat je vraagt dus je zult zelf moeten gaan solderen/prutsen.

En ik zeg het nog maar een keer: dit gaat sowieso niet lukken als je de telefoon zo hebt afgesteld dat hij in 2 uur de accu leegzuigt.
De batterij van mijn telefoon geeft 1.160mAh bij 4,2 volt. Hij levert dus 4.872 mWh.

De Topeak fiets-accupack lader geeft 5200mAh. Er vanuitgaande dat dit 5.200mAh bij 4,2 volt is, levert de accupack 21.840mWh.

Een simpele oplaadbare AA batterij geeft 2.000mAh bij 1,25 volt en levert dus 2500mWh.

De laadcapaciteit van de accupack komt dus ongeveer overeen met 8 batterijen. Voor 10,- euro koop ik 8 oplaadbare batterijen extra. Die kan ik goed in mijn tas kwijt. Een tweede accupack zou 80,- euro kosten. Voor een derde of vierde wordt het een dure accupack verzameling, die koop ik er ook niet onderweg bij als dat nodig is.

Er zijn diverse oplaadsystemen met AA batterijen (o.a. van Duracell). Als er niet iets specifieks is te vinden voor op een fiets zal ik een van deze systemen kopen, een waterdicht watersport zakje er omheen doen en dit met een paar elastieken of bandjes aan het horizontale gedeelte van de stuurpen bevestigen.

Om de telefoon (met de usb-kabel er in) kan tijdens regen ook een dergelijk watersport zakje. zodat ook tijdens regen geladen kan worden. Dat zal waterdicht genoeg zijn voor regen.

Telefoon uiteraard in energiezuinige modus.
Die Topeak PowerPack heeft natuurlijk een 5V 1A output.... alsof het voor USB gemaakt is :roll:
Matthie9000 schreef:Die Topeak PowerPack heeft natuurlijk een 5V 1A output.... alsof het voor USB gemaakt is :roll:

PLEAZZZZZE
A.U.B. geen alternatieven en bijdehante reacties weer. Waar ik naar op zoek ben staat al vanaf het begin in het topic.

Kan een moderator het topic opschonen?
jordy_d schreef:
Matthie9000 schreef:Die Topeak PowerPack heeft natuurlijk een 5V 1A output.... alsof het voor USB gemaakt is :roll:

PLEAZZZZZE
A.U.B. geen alternatieven en bijdehante reacties weer. Waar ik naar op zoek ben staat al vanaf het begin in het topic.

Kan een moderator het topic opschonen?
Even om te zien of ik het goed begrijp: je wil een accupack waarmee je je telefoon kunt opladen, en die accupack moet op zijn beurt gevoed kunnen worden door batterijen? In feite wil je je telefoon dus laten draaien op oplaadbare batterijen, snap ik dat goed?
Nee, TO wil zijn smartphone in een houder op de fiets bevestigen en de accu van de smartphone rechtstreeks, waterdicht opladen via de USB-ingang van de smartphone met (4) oplaadbare batterijen als stroombron. Er komt geen accupack bij kijken.

Dat moet dagen lang tijdens racefietsen in de woeste wildernis (zonder 220V/computers) de telefoon in leven houden. Dat wordt dus solderen, de zooi met klitteband besvestigen óf in een waterdichte frame/toptas doen en een hele batterij batterijen meenemen!
Matthie9000 schreef:Nee, TO wil zijn smartphone in een houder op de fiets bevestigen en de accu van de smartphone rechtstreeks, waterdicht opladen via de USB-ingang van de smartphone met (4) oplaadbare batterijen als stroombron. Er komt geen accupack bij kijken.

Dat moet dagen lang tijdens racefietsen in de woeste wildernis (zonder 220V/computers) de telefoon in leven houden. Dat wordt dus solderen, de zooi met klitteband besvestigen óf in een waterdichte frame/toptas doen en een hele batterij batterijen meenemen!
Ik hoor graag nog even of TO jouw vertaling bevestigt... :wink: .
Zeg! Niet zo bijdehand, hè?

.tsooJ
:oops: :shock: :D
nvt