Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wel of geen Ipad mee. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wel of geen Ipad mee.

Er is ook nog de iPad 'mini'; een stuk lichter voor op de fiets.
Dat boeken en reisgidsen erin kunnen is natuurlijk uit gewichtsoogpunt een grote pré.
Zelf schijf ik mijn dagnotities in een ouderwets notitieboek, met vulpen. Lekker analoog, net als fietsen.
Volgens mij ging het om de vraag, "ik heb een iPad, zal ik die wel of niet meenemen?", niet "welke tablet zal ik eens kopen."

.tsooJ
Precies, de topic starter zou evt kunnen vermelden om wat voor Ipad het gaat, heeft ie 3G? GPS?

Misschien dat een Ipad gebruiker hier advies kan geven met welke apps je het beste offline kaarten erop kan zetten zodat je helemaal niet afhankelijk bent van wifi (en ook GPS is geen must, als je maar ongeveer weet waar je bent :wink: ). Zie ook http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Apple_iOS
Heb onlangs een IPad mini gekregen, :D helaas geen 3G :(
Heb wat gidsen er opstaan van Spanje en Portugal waar we een paar weekjes gaan fietsen.Verder een aantal handige apps
We zullen uitproberen of het de moeite waard is om hem mee te nemen.
Past wel mooi in de stuurtas

Dirk
De tovenaar schreef:Misschien dat een Ipad gebruiker hier advies kan geven met welke apps je het beste offline kaarten erop kan zetten zodat je helemaal niet afhankelijk bent van wifi (en ook GPS is geen must, als je maar ongeveer weet waar je bent :wink: ).
Apple Maps cached de vectorkaarten die je het laatst gebruikt, dus dat zou al een optie kunnen zijn. Voor een paar € heb je de volledige variant van MotionX-GPS, waarmee je gratis kaarten van OpenStreetMap kunt downloaden (ik heb een terreinkaart van heel Nederland er standaard inzitten voor de weekendjes met de Wereldfietser). In MotionX-GPS kun je ook GPX-bestanden importeren, maar dat is meer handig voor een iPhone die je dan aan een naafdynamo hangt.

Echte navigatiesoftware lijkt me niet handig voor een iPad, het gaat dan immers puur ter oriëntatie van waar men is en welke richting men ongeveer wil volgen.
Robertjan schreef:Echte navigatiesoftware lijkt me niet handig voor een iPad, het gaat dan immers puur ter oriëntatie van waar men is en welke richting men ongeveer wil volgen.
Dat vind ik ook het handige van een tablet, je stouwt 'm vol met offline kaarten (evt jpg scans van topokaarten of plattegrondjes uit reisgidsen) die je onderweg kunt raadplegen voor de verdere planning van je tocht. Papieren kaarten heb je dan eigenlijk niet meer nodig (maar zijn wel mooi voor het overzicht).
De tovenaar schreef:[…] jpg scans van topokaarten of plattegrondjes […]
Nee! Geen JPEG! GIF of PNG.

.tsooJ