door
Ligger » vr 12 apr, 2013 19:35
marie881 schreef:Hallo,
We hebben zelf al wat ideetjes in ons hoofd rondspoken (tandem Hase Pino, ik die wat moet gaan trainen?, met vrienden op reis gaan ipv met elkaar - wat radicaal!..)
Hoe lossen andere fietsende koppels dit op?
Ik kan me voorstellen dat het vaak niet zo'n probleem is, maar bij ons is het tempoverschil zodanig groot dat het niet meer echt leuk is.
Wij hadden hetzelfde probleem. Nadat de kinderen niet meer mee gingen zijn we een paar keer op vakantie gegaan allebei op onze eigen fiets en behalve tempoverschil vonden we het ook niet zo gezellig. Je fietst toch teveel achter elkaar.
Met de kinderen gingen we altijd met Hase Pinos op vakantie. We hadden er nog eentje staan en zijn daar samen mee op vakantie gegaan. Het is ons uitstekend bevallen en we fietsen al weer meer dan tien jaar samen op deze tandem.
Onze motieven om met de Pino op vakantie te gaan (en dat hoeft dus niet voor anderen te gelden):
- Bij ons is het tempoverschil opgelost
- We vinden het een stuk gezelliger, kunnen altijd met elkaar kletsen omdat je dicht bij elkaar bent. (als je het met elkaar oneens bent is het weer lastiger). Toen we op twee fietsen reden bleek dat we toch heel vaak achter elkaar moesten fietsen.
- Die voorop zit kan goed de gps, kaart, route etc in de gaten houden
- We hebben dezelfde beenlengte dus we wisselen regelmatig. Het is erg plezierig om in een andere houding te fietsen, je houdt het beter vol en kunt makkelijker langere afstanden afleggen
- Je hoeft maar 1 fiets mee te nemen en de Pino is toch wat hanteerbaarder dan een gewone tandem (onze mening) en niet veel langer dan een fiets. Vooral met de trein vinden we de Pino erg prettig om maar 1 fiets mee te nemen.
Hellingen zijn wat lastiger met de Pino. De Mont Ventoux hebben we maar opgegeven. We hebben toen maar de boswachtersroute genomen.
Verder moet je tegen wat belangstelling kunnen.
Succes met het fietsen