Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reservewiel - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Reservewiel

Misschien niet heel realistisch voor je maar in ieder geval wel on-topic: zelf een wiel bouwen is ook leuk. Wel zou je bij iemand een spaakspanningsmeter moeten lenen om het goed te doen.
Leon
Travelmaster schreef:
Rokon schreef:Om niet in een eindeloos gepalaver terecht te komen heb ik voor mezelf al uitgemaakt dat het een wiel wordt, dus die keuze moeten jullie al niet meer maken :D
Mijn vraag ging dus over een kwaliteitsvol alternatief :idea:
Als je fiets vrij nieuw is, zou ik er niet voor kiezen om direct een heel nieuw achterwiel mee te nemen,
5 minuten in de Alpen, en je mountainbike kan opeens heel erg niet nieuw meer zijn ;)
Volgens mij heb je nu wel genoeg adresjes gekregen. Als je wat specifieker bent in je wensen dan kan er ook specifieker geadviseerd worden. Je hebt nu een 550 grams velg met 32 spaken en een Shimano naaf. Als je naar je plaatselijke fietsenmaker gaat dan haalt die zo een wiel uit z'n magazijn en mag je afrekenen. Maar of dat voldoet? Moet het een soortgelijke velg zijn, lichter, zwaarder, breder, smaller, wat voor band zit erom, binnenband of tubeless, weer een Shimano naaf, welke prijsklasse, rijden met of zonder bagage? Specifieke vragen krijgen specifieke antwoorden. En waarom een extra achterwiel?
Eerst en vooral staat de fiets een kleine 3000km te wachten. Met het beetje bepakking dat ik ga meesleuren zal de tweewieler al gauw 125kg wegen, vooral door mijn eigenste soortelijk gewicht... :oops:
Momenteel ligt er een velg WTB CrossCountry 700C Dual Duty op, ETRTO 622x19C. Het schoeisel voor de trip is een Supreme van 37 breed!
Ik heb absoluut geen idee hoe ik een wiel moet herstellen en zeker al geen assymetrisch. Spaken meesleuren heeft mijns inziens weinig zin...
Gezien het startgewicht heb ik het meeste vraagtekens bij het achterwiel zodat een reserve geen must maar als zekerheid kan meegenomen worden. Een reservefiets vind ik er persoonlijk een beetje over, gezien kost en gewicht!
Wat betreft eigenschappen en daarmee de kost voor een nieuw zelfgevlochten wiel heb ik absoluut geen idee, daarvoor zit ik hier :P
Enige vereiste is de noodzaak om er een Juicy3 schijf en een Body om er een SLX 11-34 op te monteren
Leon schreef:Misschien niet heel realistisch voor je maar in ieder geval wel on-topic: zelf een wiel bouwen is ook leuk. Wel zou je bij iemand een spaakspanningsmeter moeten lenen om het goed te doen.
Leon
Er zijn ook mensen die zelf een camper bouwen :lol: :lol:
bert sitters schreef:
Leon schreef:Misschien niet heel realistisch voor je maar in ieder geval wel on-topic: zelf een wiel bouwen is ook leuk. Wel zou je bij iemand een spaakspanningsmeter moeten lenen om het goed te doen.
Leon
Er zijn ook mensen die zelf een camper bouwen :lol: :lol:
Waarvoor dienen alsmaar dit soort opmerkingen Bert?
Leon
6 gats montage voor de remschijf:
http://www.kurbelix.com/products/Fahrra ... option=457

Centerlock montage voor de remschijf:
http://www.kurbelix.com/products/Fahrra ... option=457

Je moet effe checken hoe je remschijf is gemonteerd.