Het is: live fast, die youngarnob schreef:@bergbeklimmer: met jouw onderschrift kan ik me voorstellen dat je helemaal geen remmen wilt hebben ..
En niet: live fast, die in the first hairpin downhill
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Waarom gaan mensen vakantiefietsen op een: vouwfiets, Omafiets, tandem, ligfiets "Ieder nadeel heb zijn voordeel"Peter Rodenburg schreef:Ik heb maar een vraag: Waarom?
Waarom een transportfiets? Heb je zoveel bagage die je anders niet mee kunt nemen?
Ik kan me heel wat handigere (lichtere) fietsen voorstellen.
Maar goed, what ever floats your boat denk ik maar....
Dit maakt me toch nieuwsgierig, zijn die kiekjes op de eerste pagina (middenformaat) analoog, of is het een digitaal filtertje? Omdat de ontwikkeling nogal uiteenlopend is ging ik uit van het laatste, maar daar heb niet zo gek veel fotospullen voor nodig. Maargoed, authentiek of 'nieuwerwets', smaakvol zijn ze sowiesorobert-hart schreef:... alle fotospullen op de fiets kunnen vervoeren ...
Hart trapas tot de bovenkant van de zadelpenbuis 49cmJonathan schreef:Mooie fiets, aardige foto's ook met een jaren '70 sfeertje.
Het lijkt me dat het stuur vrij laag staat en het zadel hoog. Ook vind ik de horizontale buis op het oog kort. Is het frame wat aan de kleine kant?
Hoi de kiekjes zijn met een iphone gemaakt sommige met een digitaal filtertje (instagram) of met Photoshop (saturation, contrast).urje schreef:Dit maakt me toch nieuwsgierig, zijn die kiekjes op de eerste pagina (middenformaat) analoog, of is het een digitaal filtertje? Omdat de ontwikkeling nogal uiteenlopend is ging ik uit van het laatste, maar daar heb niet zo gek veel fotospullen voor nodig. Maargoed, authentiek of 'nieuwerwets', smaakvol zijn ze sowiesorobert-hart schreef:... alle fotospullen op de fiets kunnen vervoeren ...
Dat vraag ik me af. De Bullitt is met 24 kg zeker 6 kg zwaarder dan een doorsnee vakantiefiets en met 30 kg lading erbij zeker 36 kg zwaarder. En dat op 2 wielen, waarvan de kleinste maar 20 inch en bovendien ongeremd. Ik ken de breedte van velg en banden van de Bullitt niet, maar een vakantiefiets met bagagewiel of -wagen is lichter en stuurt beter.robert-hart schreef:Als ik 30kg op de Bullitt vervoer rijdt dit lekkerder dan een aanhanger achter de fiets.Peter Rodenburg schreef:Ik heb maar een vraag: Waarom?
Waarom een transportfiets? Heb je zoveel bagage die je anders niet mee kunt nemen?
Ik kan me heel wat handigere (lichtere) fietsen voorstellen.
Wat moet jij dan wel niet van een tandem vinden met twee mensen van 95kg erop en bagage?PietV schreef:Dat vraag ik me af. De Bullitt is met 24 kg zeker 6 kg zwaarder dan een doorsnee vakantiefiets en met 30 kg lading erbij zeker 36 kg zwaarder. En dat op 2 wielen, waarvan de kleinste maar 20 inch en bovendien ongeremd. Ik ken de breedte van velg en banden van de Bullitt niet, maar een vakantiefiets met bagagewiel of -wagen is lichter en stuurt beter.robert-hart schreef:Als ik 30kg op de Bullitt vervoer rijdt dit lekkerder dan een aanhanger achter de fiets.Peter Rodenburg schreef:Ik heb maar een vraag: Waarom?
Waarom een transportfiets? Heb je zoveel bagage die je anders niet mee kunt nemen?
Ik kan me heel wat handigere (lichtere) fietsen voorstellen.
Bovendien heeft de Bullitt een externe stuurstang tussen stuur en de vork, wat aan slijtage onderhevig is en geringe speling is niet bevorderlijk bij hogere snelheden.
De Bullitt is een leuke fiets om erbij te hebben, maar als vakantiefiets ongeschikt voor het zwaardere terrein of zware hellingen.
Piet.
Ik vraag me af waarom al die opmerkingen nodig zijn:PietV schreef: Dat vraag ik me af. De Bullitt is met 24 kg zeker 6 kg zwaarder dan een doorsnee vakantiefiets en met 30 kg lading erbij zeker 36 kg zwaarder. En dat op 2 wielen, waarvan de kleinste maar 20 inch en bovendien ongeremd. Ik ken de breedte van velg en banden van de Bullitt niet, maar een vakantiefiets met bagagewiel of -wagen is lichter en stuurt beter.
Bovendien heeft de Bullitt een externe stuurstang tussen stuur en de vork, wat aan slijtage onderhevig is en geringe speling is niet bevorderlijk bij hogere snelheden.
De Bullitt is een leuke fiets om erbij te hebben, maar als vakantiefiets ongeschikt voor het zwaardere terrein of zware hellingen.
Piet.
+1EnriceV schreef:... en dat iedereen zelf mag bepalen wat hij/zij een vakantiefiets noemt. (overigens naar mijn mening, elke fiets waarmee je op vakantie bent of bent geweest (en dus niet al die fancy dingen die nooit verder dan de rand van het dorp geraken.))
Absoluut.EnriceV schreef: Ik vraag me af waarom al die opmerkingen nodig zijn:
...
Niet met de bedoeling een oorlog te starten, maar wel even aangeven dat ik onderbouwing wel belangrijk vind, en dat iedereen zelf mag bepalen wat hij/zij een vakantiefiets noemt.
Met die tandem kun je prima op vakantie. Al is 2 x 95 kg + 30 kg bagage wel veel. Gelijk de Bullitt als vakantie fiets met 30 kg lading ongeschikt in zwaar terrein, zoals zandpaden. Zware hellingen op beschikt de tandem over twee rijders en voor de afdaling vaak een extra schijfrem in het achterwiel. Maar in de bergen mag je een tandem niet vergelijken met een 30 kg beladen Bullitt van 24 kg netto.HansB schreef:Wat moet jij dan wel niet van een tandem vinden met twee mensen van 95kg erop en bagage?PietV schreef:Dat vraag ik me af. De Bullitt is met 24 kg zeker 6 kg zwaarder dan een doorsnee vakantiefiets en met 30 kg lading erbij zeker 36 kg zwaarder. En dat op 2 wielen, waarvan de kleinste maar 20 inch en bovendien ongeremd. Ik ken de breedte van velg en banden van de Bullitt niet, maar een vakantiefiets met bagagewiel of -wagen is lichter en stuurt beter.robert-hart schreef:Als ik 30kg op de Bullitt vervoer rijdt dit lekkerder dan een aanhanger achter de fiets.
Bovendien heeft de Bullitt een externe stuurstang tussen stuur en de vork, wat aan slijtage onderhevig is en geringe speling is niet bevorderlijk bij hogere snelheden.
De Bullitt is een leuke fiets om erbij te hebben, maar als vakantiefiets ongeschikt voor het zwaardere terrein of zware hellingen. Piet.