Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Die mat'64 moeten ze allemaal ritueel verbranden. Ouwe meukRobertjan schreef:Dat, en toen vorig jaar (2011/2012) de nieuwe Sprinters (SLT's) werden ingezet tussen Roosendaal en Vlissingen, viel de één na de ander uit door de sneeuw. De MAT '64 bleek onoverwinnelijk en draaide trouw, betrouwbaar en punctueel de dienstregeling die de SLT's niet aankonden.
Een ramp? Alles is relatief, natuurlijk is het voor forenzen nog erger. Maar ik vind dat jij er dan weer erg licht over gaat.Henrie schreef: Ja, dat weet ik wel, maar jij doet hier net alsof het wegvallen van de Fyra een ramp is voor fietsreizigers. Ik wilde dat even nuanceren door aan te geven dat het voor forenzen een stuk erger is. Vooral omdat die van de Fyra afhankelijk zijn voor hun werk en dus hun inkomen, terwijl het bij fietsreizigers om een vakantiehobby gaat. Nou, dan ga je toch lekker een stukje omrijden of zo, of met een boemel. Ik zou me daar niet zo druk over maken, je bent immers op vakantie...
De voorlaatste keer dat ik het hen vroeg, waren ze daar met bezig. Op mijn recente vraag wat de stand van zake is heb ik voorlopig nog geen reactie ontvangen, maar ik zit er dus wel achter.bert sitters schreef: Heeft de Vlaamse Fietsersbond contact met Toerisme Vlaanderen om het belang van fietsentransport in rechtstreekse treinen van Amsterdam naar Antwerpen en Brussel V.V. te benadrukken?
Je zou toch eerder gaan denken aan ontwerpfouten: http://www.treinreiziger.nl/kennisnet/m ... nst-143956Revanho schreef:Kinderziektes?
Ik heb in mijn jeugdjaren nog met Mat '24 (de Blokkendozen) gereisd. Denk ik er nog vaak aan. Tegenwoordig reis ik dagelijks met de Zwitserse Spurt naar mijn werk. Veel ruimte voor fietsen, maar de toiletten zijn belabberd slecht. Te kleine pot met vaak pisplasjes op de vloer rondom en geen water om mijn handen te wassen.Henrie schreef:Die mat'64 moeten ze allemaal ritueel verbranden. Ouwe meukRobertjan schreef:Dat, en toen vorig jaar (2011/2012) de nieuwe Sprinters (SLT's) werden ingezet tussen Roosendaal en Vlissingen, viel de één na de ander uit door de sneeuw. De MAT '64 bleek onoverwinnelijk en draaide trouw, betrouwbaar en punctueel de dienstregeling die de SLT's niet aankonden.
Ja, het blijft wel rijden onder alle omstandigheden, maar voor de rest zit er ook geen enkel voordeel aan die treinen. Ze zijn oncomfortabel, maken een hoop lawaai, hebben abominabel slechte banken (veel te rechtop), zijn traag (zeker als je ze als hogesnelheidstrein wilt inzetten ), klein, krap, koud in de winter en bloedheet in de zomer, enz. Ik heb het altijd verschrikkelijke treinen gevonden. Nee, dan kan de NS beter ICM/ICR of VIRM inzetten. Die zijn veel fijner. Of de NID/DDZ, zijn prachttreinen geworden...
Maar ja, ik ga tegenwoordig wel met de auto. Nog veel fijner dan met de trein (gelukkig beland ik zelden in de file)...
Die Deense treinen zijn totaal onvergelijkbaar met de Fyra-treinen. Maar het is wel opvallend dat ze beide van AnsaldoBreda zijn...Michael W schreef:Je zou toch eerder gaan denken aan ontwerpfouten: http://www.treinreiziger.nl/kennisnet/m ... nst-143956Revanho schreef:Kinderziektes?
Mat'24 heb ik niet meer meegemaakt. Mat'54 nog wel, maar heel kortstondig. De Spurt is wel een mooie trein trouwens. Om te zien dan, want ik zit er nooit in (rijden hier in de buurt niet), dus ik heb er verder geen ervaring mee. Hebben ze ook klimaatregeling? Zo ja, dan zullen ze een stuk fijner zijn dan de DM'90. Daar heb ik wel veel mee gereisd vroeger (Zwolle-Enschede), maar dat zijn echt broeikassen 's zomers...Martin E. van Doornik schreef:Ik heb in mijn jeugdjaren nog met Mat '24 (de Blokkendozen) gereisd. Denk ik er nog vaak aan. Tegenwoordig reis ik dagelijks met de Zwitserse Spurt naar mijn werk. Veel ruimte voor fietsen, maar de toiletten zijn belabberd slecht. Te kleine pot met vaak pisplasjes op de vloer rondom en geen water om mijn handen te wassen.
Op echt korte ritjes, geen probleem. Ik maak ook zelden gebruik van toiletten op de trein. Maar voor sommige mensen is zo'n toilet absolute noodzaak. (O.a. mensen met bepaalde chronische ontstekingsziektes van de darmen, ...)Henrie schreef:Een wc heb ik nooit gemist op korte ritjes. Ook op lange ritten naar de andere kant van het land, heb ik zelden gebruik gemaakt van de wc geweest. Ik ga wel voor de tijd en (eventueel) na aankomst op mijn bestemming. Een wc in de trein vind ik nooit zo aantrekkelijk om gebruik van te maken...
Daar hebben ze bij de NS de plaszak voor uitgevonden (ja, serieus!)...Revanho schreef:Op echt korte ritjes, geen probleem. Ik maak ook zelden gebruik van toiletten op de trein. Maar voor sommige mensen is zo'n toilet absolute noodzaak. (O.a. mensen met bepaalde chronische ontstekingsziektes van de darmen, ...)Henrie schreef:Een wc heb ik nooit gemist op korte ritjes. Ook op lange ritten naar de andere kant van het land, heb ik zelden gebruik gemaakt van de wc geweest. Ik ga wel voor de tijd en (eventueel) na aankomst op mijn bestemming. Een wc in de trein vind ik nooit zo aantrekkelijk om gebruik van te maken...
Renaat
bert sitters schreef: “De Thalys is voor de zakelijke markt en daar passen die vieze fietsen niet bij,” Aldus Ron Heeren, directeur van NS-Hispeed.
het is ook vooral tenenkrommen dom, want het enige segment zakelijke markt dat de Fyra bedient zijn de ondergeschikten van politiek correct handelende bazen die verondonneren dat het personeel per trein reist. Of er wel of geen fiets in die trein stapt is geen onderdeel van die afwegingkeesswart schreef:Ik zou er geen traan om laten als de voltallige directie van NS Highspeed de laan uitgestuurd wordt, uiteraard zonder vertrekbonus. Er zijn genoeg andere vervoerders die de HSL-Zuid (Fyra en Thalys) zouden kunnen runnen.
bert sitters schreef: “De Thalys is voor de zakelijke markt en daar passen die vieze fietsen niet bij,” Aldus Ron Heeren, directeur van NS-Hispeed.
Alleen al deze uitspraak getuigt van een tenenkrommende tunnelvisie.
Ha die Leon,Leon schreef:Mat54, Mat24... Ik vind het vooral stuitend dat in de treinwereld de betrouwbaarheid al tientallen jaren afneemt. Treinenbouwers hebben het kennelijk veel te goed om iets aan echte verbetering te moeten doen. Treinenkopers kopen duidelijk niet op argumenten van betrowubaarheid en rekenen fabrikanten niet af op hun fouten.
Hoe anders in de autowereld. Als je auto's van de jaren 60 vergelijkt met die van de afgelopen 10 jaar dan is dat een wereld van verschil. Je kunt de autobranche vanalles verwijten, maar dat ze door de concurrentie erg betrouwbare spullen maken in vergelijking met 40 jaar gelden is wel evident.
En in zo'n koude gele herriebadkamertrein wil je toch niet meer zitten? Toen ik in 1985 ging studeren gruwelde ik al van die dingen.
Leon
Bij auto's gaat er ook wel wat mis, sommige jaren Renault Megane met electronica mag je ongeveer gratis ophalen, als je hem al van z'n plaats krijgt.Leon schreef:Mat54, Mat24... Ik vind het vooral stuitend dat in de treinwereld de betrouwbaarheid al tientallen jaren afneemt. Treinenbouwers hebben het kennelijk veel te goed om iets aan echte verbetering te moeten doen. Treinenkopers kopen duidelijk niet op argumenten van betrowubaarheid en rekenen fabrikanten niet af op hun fouten.
Hoe anders in de autowereld. Als je auto's van de jaren 60 vergelijkt met die van de afgelopen 10 jaar dan is dat een wereld van verschil. Je kunt de autobranche vanalles verwijten, maar dat ze door de concurrentie erg betrouwbare spullen maken in vergelijking met 40 jaar gelden is wel evident.