Additionally, paste this code immediately after the opening tag: garmin oregon 450{t}} - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

garmin oregon 450{t}}

Als ik mij niet vergis gebruikt de 450 dezelfde houder als de gpsmap62s die ik heb. Zolang je niet downhill gaat met 100km zal die heus wel voldoen.

Ik zou het maar eens proberen met de standaard houder. Wel ff een langyard aan maken en extra mee aan je stuur zekeren dat heb ik al eens nodig gehad.
supermario schreef:Hilver

die draaibare stuurhouder kost geloof ik 80 euro. Dat maakt de Garmin wel duur.

Mario
Kan veel goedkoperhoor. Mijn ervaring: in velomobiel doet ie het uitstekend. Op mijn MTB is ie een keer na nog geen 10 KM afgebroken maar doordat ik de GPS met koortje had gezekerd aan het stuur viel de schade wel mee. Kan een maandagochtend exemplaar geweest zijn en voor de kosten kun je het best proberen lijkt me (maar wel zekeren aan je stuur).
@PeeWee en @Mario

Die draaibare stuurhouder kocht ik in 2010 voor nog geen 25 euro bij Waypoint.

Jan
Probeer het nou eerst maar eens met de bijgeleverde stuurhouder. Al die verhalen over afleesbaarheid van Garmin aanraakschermen, ik heb daar nooit moeite mee gehad.

.tsooJ
Alien schreef:Probeer het nou eerst maar eens met de bijgeleverde stuurhouder. Al die verhalen over afleesbaarheid van Garmin aanraakschermen, ik heb daar nooit moeite mee gehad.

.tsooJ
Ik heb op mijn MTB en reisfiets ook de standaard Garmin houder en dat bevalt eigenlijk best goed. Ik heb daarvoor wel dubbelzijdig plakkende tape op het stuur geplakt zodat ie niet snel verschuift. Je moet er wel extra voor betalen want standaard wordt ie er niet bij geleverd.
PeeWee schreef:Hoewel de topokaart (op de 450t) op zich niet veel toevoegt kan de hoogte informatie in de kaart best interessant zijn. (DEM-kaart). Zo kun je bij het rijden van een route nog zien hoever je nog moet gaan tot je de top van de berg bereikt hebt. Is erg handig voor het doseren van je krachten. Kan ook best leuk zijn als je ziet dat je medereiziger zijn laatste krachten vergooit tot de top en jij weet dat daarachter nog een top is ;)
Precies, de Topo is leuk voor een wandeling, maar de nauwkeurige hoogte geeft voor elke route een hoogte profiel (ook voor tracks waar nog geen hoogte inzit), ook als dat een directe route is (hemelsbreed). Daarmee is dus heel eenvoudig te zien wat je te wachten staat als je in wat hogere berg gebieden bent en kun je in de Oregon door het plaatsen van 1 of meerder viapunten (je route veranderen) een vlakker route maken.