Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fahrradmanufaktur TX-800 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fahrradmanufaktur TX-800

schreef:Kojaks
Maar o wee als je in een land komt waar er wel eens zand in de bocht ligt. Het is als de vergelijking die ik eens proefondervindelijk maakte tussen de Volvo "DAF77" 343DL en een BMW 316i.
Volvo 40 kmh in de bocht: O wat hard, O wat hard, stuiterstuiter, ik ga tehard, stuitert opzij, stuitert opzij. Toch maar niet harder....
BMW 40 kmh: zzzzzzzzzzzzzw
BMW 50 kmh: zzzzzzzzzzzzzw, cool!
BMW 55 kmh: zzzzzzzzzzzzzw, cooooool!
BMW 56 kmh: o . ik sta achterstevoren....
Leon schreef:
schreef:Kojaks
Maar o wee als je in een land komt waar er wel eens zand in de bocht ligt. Het is als de vergelijking die ik eens proefondervindelijk maakte tussen de Volvo "DAF77" 343DL en een BMW 316i.
Volvo 40 kmh in de bocht: O wat hard, O wat hard, stuiterstuiter, ik ga tehard, stuitert opzij, stuitert opzij. Toch maar niet harder....
BMW 40 kmh: zzzzzzzzzzzzzw
BMW 50 kmh: zzzzzzzzzzzzzw, cool!
BMW 55 kmh: zzzzzzzzzzzzzw, cooooool!
BMW 56 kmh: o . ik sta achterstevoren....
Het is verbazend hoe je met een lange tandem een voorwielslip kunt opvangen :D
Matthie9000 schreef:
Henrie schreef:Of Kojaks handig zijn voor op een vakantiefiets, is weer een ander verhaal...
Kojaks hebben best een plaats bij vakantiefietsen, alleen niet bij volbeladen fietsen
Toch zou ik 50mm Kojaks wel overwegen om op m'n mtb te leggen voor op vakantie. Mijn huidige noppenbanden (Rapid Rob geloof ik) is in ieder geval geen optie, zolang de wegen overwegend verhard zijn. En zolang ik dan niet in de winter naar Noorwegen ga (wat ik niet van plan was), zijn die Kojaks volgens mij best een aardige optie. Bovendien, als ik er dan toch iets anders erop ga leggen, dan maar meteen een heel snelle band ;) En zoals m-gineering al zegt: hij kan 130kg dragen (dat is neem ik aan per band) dus dat is meer dan voldoende. Alleen de lekbestendigheid heb ik nog wat twijfels over, al heb ik de Kojaks op m'n stadsfiets nog niet lek gehad en de Rapid Robs wel (maar dat is niet echt een eerlijk vergelijk ;) )...
Matthie9000 schreef:kojaks strookt m.i. niet met overbeladen weg gaan (ik zou dáár juist wat aan doen ;-). Ik zou ook een 26" fiets adviseren, zeker gezien je lichaamslengte; en dan passen bredere banden eigenlijk ook altijd wel
Ik had vwb die kojaks meer cotweetjes opmerking mbt het uitvoerig testen van 26" vs 28" in mijn hoofd. Een 26" atb is best wel snel met Kojaks, wellicht niet zo snel als een 28" met kojaks, maar zou wel nieuwsgierig zijn naar het verschil. Ik denk zelf dat het verschil in snelheid tussen beide diameters op asfalt niet heel groot zal zijn. Op de site van Velotraum is wel enig leuke inspiratie te halen over de vraag 26" vs. 28".

"Das Duell der Laufradgrößen wird also nicht über den Rollwiderstand entschieden, sondern über die anderen, grundlegenderen Eigenschaften wie: Gewicht, Lauf­rad­sta­bilität, Reifen­vielfalt, Rahmen­design und Fahr­eigen­­­schaf­ten."
AB schreef:Op de site van Velotraum is wel enig leuke inspiratie te halen over de vraag 26" vs. 28".

"Das Duell der Laufradgrößen wird also nicht über den Rollwiderstand entschieden, sondern über die anderen, grundlegenderen Eigenschaften wie: Gewicht, Lauf­rad­sta­bilität, Reifen­vielfalt, Rahmen­design und Fahr­eigen­­­schaf­ten."
Inspiratie, maar im grunde genommen dus niets nieuws.
Leon
Leon schreef:
AB schreef:Op de site van Velotraum is wel enig leuke inspiratie te halen over de vraag 26" vs. 28".

Inspiratie, maar im grunde genommen dus niets nieuws.
Leon
Voor jou niet, maar wie weet voor een ander wel. Velotraum bouwt als enige merk uitsluitend fietsen met 26" wielen. Ze gaan wel een beetje voorbij aan het feit dat een 29" iets makkelijker over hobbels en bobbels stuitert dan een 27"er. Maar je spreekt al snel over wedstrijdsport om die verschillen te ervaren. Voor allround gebruik ben ik althans nog steeds tevreden met mijn 26" wereldtractor (imho/2cents/disclaimer/etc).
Kan de moderator de titel van dit topic niet even veranderen in 'Heruitbarsting sektarisch geweld 28 vs. 26 inch'?
Voor de prijs van een tx-800 kun je bijna een ogre opbouwen. Maar als je je beperkingen weet en niet gaat mountainbiken met je tx800 dan heb je aan die vsf een heel mooi fietsje me dunkt.
Ik wil nog wel een keer naar cambodja, phnom penh, Choeung Ek (killing fields gebied) en angkor wat zien, misschien vanuit uit ho chi minh of bangkok erheen fietsen, maar ik heb nog een mountainbike: Fuji Odessa in 26 inch dan ga ik enkel met 60mm kledders en rugzak op mijn rug, of zon bagadrager achter waar ik mijn rugzak op bindt en slaap ik in hostels, pensions of kleine hotels ofzo, in verband met spinnen of weet ik niet wat erin je slaapzak wil kruipen, malaria slangen.
Afbeelding

Mijn nieuwe VSF TX800 modeljaar 2013 met SON naaf.
Goede keus :)
Thanks, ben er ook blij mee :D