Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slechte haringen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Slechte haringen

Tritium presents no external radiation threat when encapsulated in non-hydrogen-permeable containers due to its low penetration depth, which is insufficient to penetrate intact human skin. The primary danger from tritium arises if it is inhaled, ingested, injected or otherwise absorbed into the body.
Direct, short-term exposure to small amounts of tritium is relatively harmless. If a tritium tube should break, one should leave the area and allow the gas to diffuse into the air. Tritium exists naturally in the environment, but in very small quantities.
Natuurlijk straling is in België een veel groter probleem (in België +700 doden/jaar):
http://www.sckcen.be/nl/Wetenschap-Same ... -straling

http://fanc.fgov.be/CMS_Page/650.aspx?LG=2

Renaat
Stukje oud laken met een nietje er door heen bij elke lijn wil ook wel helpen.
Revanho schreef:
Direct, short-term exposure to small amounts of tritium is relatively harmless. If a tritium tube should break, one should leave the area and allow the gas to diffuse into the air. Tritium exists naturally in the environment, but in very small quantities.
geen idee hoe degelijk die glazen buisjes zijn, maar een gebroken pot pindakaas in de tas lijkt me toch overzichtelijker
Revanho schreef:Natuurlijk straling is in België een veel groter probleem (in België +700 doden/jaar)
En dan moeten de kerncentrales het nog houden. Ik las laatst dat er bij de boem in Tsjernobyl 400x zoveel straling vrijkwam van bij die in Hiroshima. (wikipedia) En dan ligt dat
geval in Tihange nog geen 50 km hiervandaan :shock:
Leon
Er was laat een programma over duurzaam energie in Duitsland, zoals wind en zon.
Duitsland heeft voor de kust meerdere windmolen parken leggen en in Duitsland zelf waar ik fietste lag op elke boerderij wel zonnepanelen zwaar gefinacierd door de overheid.
Duitsland wil ook kernenergie vrij zijn in .... :D goed initiatief, zit je ook niet met kern energie restafval wat je in een derder wereldland wil gaan begraven.

In het programma zeiden ze dat 2 windmolen parken evenveel energie zou opwekken als 1 kerncentrale.

Laatst was ook in het nieuws dat noord holland niet meer dan 300 windmolens wou omdat dat dat uitzicht vervuiling was.
Als je ziet hoeveel grond hoeveel jaar onbewoonbaar is zoals bij een ramp bij Tsjernobyl en hoe klein nederland is, lijkt mij de optie om een kerncentrale te bouwen onbespreekbaar, tenzijde van de vele doden en mismakingen van gemuteerde mensen naderhand alsmede mensen met kanker etc.

Gelukkig waait het nooit in Nederland en zou zo'n optie gewoon onzinnig zijn :roll: Bouw gewoon 2 windmolenparken en op iedere boeijderij zonnepanlen.

En als je dan toch bezig bent, naast ieder fietspad 3 rijen bomen, we kunnen altijd wel zeiken dat ze het regenwoud niet zo moeten kappen maar hier mag je ook je steentje bijdragen aan de wereld zuurstof gehalte, en bomen zijn behalve levensnodig ook mooi om onder te schuilen in de regen ook zijn het mooie windvangers.
cotweetje schreef:KNIP
Zullen we het over fietsen blijven houden?

(en als regel negeer technische informatie afkomstig van de televisie, ze snappen er niks van en echte feiten zijn slecht voor de kijkcijfers :roll: )
Over haringen dan graag, als co2 er vriendelijke fietsende vakantiegangers
Hallo Wimmert,

Ik ben benieuwd waarom je de haringen nu bij Bever gaat kopen, terwijl je in je 1e bericht een link meestuurt van een andere (web)winkel? Ik heb 2 weken geleden deze haringen gekocht in een outdoor zaak in Flagstaff (4 voor $3,96) nadat ik bij REI in Phoenix deze haringen had gezien voor $2,50 per stuk. Ik zou ze gewoon bij de winkel uit je eerste berichtje bestellen. Waarom kies je hiervoor? Zijn de haringen kwalitief beter?
Ben benieuwd naar je antwoord.

Groet, Ineke V
Ow de reden was heel simpel.
Ik bedacht (ik ben vergeetachtig) mij dat ik nog een kadobon had van bever van 10€
Had ik gekregen bij de tent die ik eerder kocht.
Zo simpel kunnen dingen zijn ;)