Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Slechte haringen - Forum Wereldfietser

Slechte haringen

Mijn tent werdt geleverd met slechte goedkope haringen.
Iemand ervaring met die y vormige knetterharde all round haringen zoals deze:
http://www.kampeermarkt.com/Umefa-Dural ... -rock.html

Afbeelding
Ik wil er graag in NL op weide en bos en op harde ondergrond zoals in ES mee kunnen kamperen.

Thx op voorhand!
Prima haringen, voor de zekerheid kun je altijd nog een rotspen meenemen om voor te boren zeg maar. In/op zandgrond zou ik de langste maat nemen. Ook te koop bij Bever en Perry. Bijna elke tent wordt geleverd met slechte haringen.
Ik heb de y-vormige haringen bij mijn Fjällräventent. Het nadeel ervan is dat de bovenkant ook y-vormig en daardoor best scherp is en je ze lastiger met de blote handen in zachte grond duwt.
Ze zijn net zo hard als rotspennen en je mept ze met een steen zonder meer in rotsige bodem in Spanje.
Leon
Deze zijn lekkerder:
Afbeelding
Prima haringen,net een paar weken in Amerika gebruikt, stenen,keiharde ondergrond,geen probleem gehad en zijn allemaal nog heel.
Bedankt voor de antwoorden mensen.
Ik ga nu deze msr ground hogs kopen bij bever.
http://www.rei.com/product/682543/msr-ground-hog-stake
Ook positieve ervaringen met vergelijkbare haringen. Al neem ik in veel gevallen 1-2 echte rotsharingen mee.

Renaat
Ik gebruik ook de MSR Groundhogs ter aanvulling van de 2gr titanium pinnen die bij mijn tent zaten, erg fijne haringen!!
Matthie9000 schreef:Ik gebruik ook de MSR Groundhogs ter aanvulling van de 2gr titanium pinnen die bij mijn tent zaten, erg fijne haringen!!
Mijn haringen komen van de bouwmarkt, €1/meter :D
m-gineering schreef:
Matthie9000 schreef:Ik gebruik ook de MSR Groundhogs ter aanvulling van de 2gr titanium pinnen die bij mijn tent zaten, erg fijne haringen!!
Mijn haringen komen van de bouwmarkt, €1/meter :D
zitten er dan ook uitjes bij of gaan die los?
Al jaren (>10) gebruik ik kunststof haringen. Beide types zag ik onlangs nog bij de zwerfkei. Ze staan helaas niet op de website. Het ene type is hard, knopje met haakje, niet geschikt voor steenachtige bodem De andere is flexibel (nylon?) oog aan de bovenkant naast de doorgaande schacht. Is wel geschikt voor bv. vaste grond met veel stenen. De haring buigt zich tussen de stenen door. Moet wel met de hand ondersteund worden bij het in de grond slaan. Voldoen overal in Nederland, behalve in los zand.
m-gineering schreef:
Matthie9000 schreef:Ik gebruik ook de MSR Groundhogs ter aanvulling van de 2gr titanium pinnen die bij mijn tent zaten, erg fijne haringen!!
Mijn haringen komen van de bouwmarkt, €1/meter :D
Ja maar zijn ze ook "shiny" red?!?!?! :D
Matthie9000 schreef:
m-gineering schreef:
Matthie9000 schreef:Ik gebruik ook de MSR Groundhogs ter aanvulling van de 2gr titanium pinnen die bij mijn tent zaten, erg fijne haringen!!
Mijn haringen komen van de bouwmarkt, €1/meter :D
Ja maar zijn ze ook "shiny" red?!?!?! :D
Nee, ze zijn Shiny Shiny, en als het rood moet zijn trek ik wel een fles bij open, dat kan er wel af ;)
Of je gaat er in het donker met een blote voet op staan, worden ze ook rood :cry: :cry: :cry:
Is mij overkomen (stom, ik weet het).
Gat van ruim een centimeter in mijn voet en bloeden als een rund....
hester b. schreef:Of je gaat er in het donker met een blote voet op staan, worden ze ook rood :cry: :cry: :cry:
Is mij overkomen (stom, ik weet het).
Gat van ruim een centimeter in mijn voet en bloeden als een rund....
Ik moet zeggen dat ik die dingen ook altijd eng scherp heb gevonden. Dan kun je ze wel rond vijlen, maar sla er een paar keer met een steen op en er zitten weer loeischerpe kantjes aan. Niet alleen vervelend voor lichaamsdelen, maar ik zou het ook niet in de buurt van m'n tentdoek willen hebben.

Ik vraag me ook af op dit niet wat overdreven is voor een trekkerstentje. Voor mijn tentje heb ik genoeg aan ingekorte smalle V-haringen voor de scheerlijnen en titanium paperclips voor de rest. En een afgezaagde schroevendraaier om de gaten voor te boren indien nodig. In het ergste geval leg ik een steen op de haring.

groetjes,

Walter
Voor onze voortent gebruik ik altijd een half door geknipte pet fles. Die schuif ik dan over de scheerlijn en dan over de haring.
Heeft die fles nog iets nu voor hij weggegooid wordt.
Revanho schreef:Ook positieve ervaringen met vergelijkbare haringen. Al neem ik in veel gevallen 1-2 echte rotsharingen mee.

Renaat
Idem dito voor beide zinnen

Btw er zijn ook scheerlijnen met een reflecterende draad iod erin
Walter M schreef:
Btw er zijn ook scheerlijnen met een reflecterende draad iod erin
Ja. Ze zitten aan The North Face tenten.

Peter
Deze V-haringen zijn mooi geveild om met de handpalm in de zachte grond te drukken.

Voor de zichtbaarheid hebben ze een gele glimmende kleur en gekleurde draadjes aan het uiteinde. Die dienen tevens om de haring uit de grond te trekken.

Maar de echte zichtbaarheid bij mij zit in de uiteinden van de tent waar de haring en of de scheerlijn door heen gaat. Die reflecteren in het donker en zo weet ik altijd waar de lijn loopt.

De haringen:
http://tinyurl.com/a6cv2wg
Voor degene die 100% zeker willen zijn dat ze scheerlijnen en haringen niet over het hoofd zien kunnen betalights ook een uitkomst bieden.

Renaat
Revanho schreef:Voor degene die 100% zeker willen zijn dat ze scheerlijnen en haringen niet over het hoofd zien kunnen betalights ook een uitkomst bieden.

Renaat
en dan voor overdag dit bordje er aan:

Afbeelding

:roll: