Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat overstappen is dus wel via dat ellendige boemeltje dat op een korte afstand 10 x stopt en verder slecht aansluit.Kikitjah schreef:Ondertussen is reeds beslist om de benelux-trein niet meer te laten rijden vanaf 9 december. Hieronder de uitleg van de NMBS:
Vanaf 9 december 2012 rijdt de klassieke Benelux-trein (IC-trein Amsterdam – Antwerpen – Mechelen – Brussel) niet meer.
De verbinding Amsterdam – Antwerpen-Centraal – Brussel zal worden bediend door de hogesnelheidstrein Fyra zodra deze in dienst wordt gesteld. Naast een snellere verbinding met Amsterdam brengt dit ook een aantal veranderingen met zich mee voor reizigers tussen Antwerpen, Mechelen en Brussel.
Zo houdt de Fyra niet meer halt in Mechelen. De reizigers met bestemming Mechelen kunnen gebruik maken van het binnenlands aanbod. De reizigers met bestemming Roosendaal kunnen in Antwerpen-Centraal overstappen waar er aansluiting is voorzien richting Nederland.
.
De Thalys stopt toch niet in Mechelen?Revanho schreef:Totale waanzin.
Mechelen - Rotterdam op weekdag:
Nu: Rechtstreeks, 1u26 min, fiets kan mee
Vanaf 9 december (zelfde vertrekuur): twee overstappen, 2u38 min
of met de Thalys: rechtstreeks, 1u03 min, fiets kan niet zomaar mee, reserveren nodig, dubbel zo duur
Renaat
Oeps, je hebt gelijk. Dat is natuurlijk met een overstap in Antwerpen. Dan mag je eerste trein ook geen vertraging hebben en moet je je haasten, want de overstaptijd is beperkt (6 minuten)bert sitters schreef:De Thalys stopt toch niet in Mechelen?Revanho schreef: of met de Thalys: rechtstreeks, 1u03 min, fiets kan niet zomaar mee, reserveren
Dat weet ik niet, maar die kans is reëel, dus het is stevig haasten (hopen dat de lift niet in gebruik is). Als je zeker wil zijn (wat met een Thalys wel en goed idee is), kan je beter op een uurtje meer rekenen en dan ben je dus ook meer dan twee uur onderweg.bert sitters schreef:En moet je dan van boven naar beneden?
Beste Hein,bompa schreef:Hoe zou ik het best van Antwerpen naar Schiphol treinen ? Ik moet op 8 januari met mijn fiets op de vlieger naar Bangkok.