Additionally, paste this code immediately after the opening tag: pepperspray voor een veilig gevoel onderweg - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

pepperspray voor een veilig gevoel onderweg

Walter M schreef:Ik heb ALTIJD pepperspray bij me overal in europa.
Qua legaliteit nooit problemen en wie gaat daar moeilijk over doen bij zelfverdediging!? Alhoewel nederland er een heel vreemd beleid op na houdt qua zelfbescherming en verdediging. (denk aan de rechten van een dader)
Ja, het grote enge Europa ook!

Zijn het niet vooral 'de Amerikanen' die een bizar beleid voeren omtrent wapendracht? (Voor de duidelijkheid: dat is een retorische vraag.)

Ik blijf er bij, als bescherming tegen mensen lijkt me een goede cursus zelfverdediging aanzienlijk efficiënter en veiliger.
PietV schreef:Als een spray je een veilig gevoel geeft, meenemen voor je gemoedsrust. Ook al helpt het niet.
Tot men het afneemt en tegen jezelf gebruikt?

Renaat
Revanho schreef:
PietV schreef:Als een spray je een veilig gevoel geeft, meenemen voor je gemoedsrust. Ook al helpt het niet.
Tot men het afneemt en tegen jezelf gebruikt? Renaat
Ik bedoel meenemen in je bagage. Men gaat niet zoeken in jou bagage naar een "spray". Men zal dan eerder zoeken naar een mes of tentharing. Bewapenen met weerloos makende voorwerpen is zinloos. Ook tegen honden. Honden ruiken angst. Ik ben niet bang voor honden en heb daar ook nooit last van.

Piet.
Revanho schreef:Ik blijf er bij, als bescherming tegen mensen lijkt me een goede cursus zelfverdediging aanzienlijk efficiënter en veiliger.
Ik heb eens een presentatie over vechtsport gezien waar de inleider begon met duidelijk te maken dat iedereen die zijn kansen wilde vergroten bij lastiggevallen worden op straat veel beter bij de sportafdeling atletiek terecht kon.

Dus prioriteit:
- voorkomen (nee het kan niet altijd, geen flauwe reacties aub)
- vluchten (nee het kan niet altijd, geen flauwe reacties aub)
- schreeuwen (nee het kan niet altijd, geen flauwe reacties aub)
- zelfverdediging defensief
- aanval

Bij een hond heb ik overigens wel meegemaakt dat optie 1 tm 4 al gepasseerd waren. Tijd om pepperspray te pakken was er überhaupt niet. Een steen moest het doen, en deed het.

Het resultaat van de redenering dat je maar moet meenemen wat goed is voor je gemoedsrust zien we in de VS. Ik ben de douanebeambten op alle luchthavens dankbaar voor hun strenge regime. Spuitbusjes ppspray worden overigens makkelijk door de luchthavenapparatuur eruitgepikt.

Leon
Dit topic is weer typisch een voorbeeld van iemand die een bericht heeft geplaatst en dan weer spoorloos lijkt te zijn verdwenen. :? :?

Ik denk dat je je nooit overal tegen kan weren of beveiligen. Er is altijd een kans dat je op het verkeerde moment op de verkeerde plaats bent. Trieste verhalen genoeg. Als ik denk aan een paar wereldfietsers die slachtoffer zijn geworden van "omstandigheden" .... ik weet niet of pepperspray ze had geholpen. Wie heeft wel eens echt pepperspray gebruikt?
PietV schreef: Ik bedoel meenemen in je bagage. Men gaat niet zoeken in jou bagage naar een "spray". Men zal dan eerder zoeken naar een mes of tentharing. Bewapenen met weerloos makende voorwerpen is zinloos.
En wat ben je met pepperspray in bagage?
De uitspraak: "bewapenen met weerloos makende voorwerpen is zinloos", lijkt me trouwens een pleidooi tegen het meenemen van pepperspray.

Renaat
Leon schreef:Ik heb eens een presentatie over vechtsport gezien waar de inleider begon met duidelijk te maken dat iedereen die zijn kansen wilde vergroten bij lastiggevallen worden op straat veel beter bij de sportafdeling atletiek terecht kon.

Dus prioriteit:
- voorkomen (nee het kan niet altijd, geen flauwe reacties aub)
- vluchten (nee het kan niet altijd, geen flauwe reacties aub)
- schreeuwen (nee het kan niet altijd, geen flauwe reacties aub)
- zelfverdediging defensief
- aanval
Een goede opleiding 'zelfverdediging' gaat dan ook uit van die principes. Daarmee verschilt zelfverdediging fundamenteel van gevechts- (of verdedigings-)sporten.

Renaat