Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Quechua tenten van Decathlon - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Quechua tenten van Decathlon

Moet wat genuanceerd worden in die zin dat Decathlon zijn merken meer als merk is aan het profileren (Kalenji, Quechua, b-Twin,...) en in Frankrijk vind je reeds kleinere winkels die deze merken, of een selectie ervan aanbieden.
Deze kleinere winkels zijn wel allemaal lid van een keten (waar de naam mij nu van ontsnapt) die ongetwijfeld eigendom is van de Decathlon groep ofzo.

Om maar te zeggen dat je binnenkort wel eens "Decathlon"-spullen zou kunnen aantreffen op andere plaatsen dan de Decathlon.
Zo te zien hebben ze inderdaad meerdere formules om mee te spelen
http://www.oxylane.com/
Deze zomer in Belgie leek elke pop-up tent wel een Quechua, dus het merk gaat in elk geval lekker denk ik....
captain_fabulous schreef:Deze zomer in Belgie leek elke pop-up tent wel een Quechua, dus het merk gaat in elk geval lekker denk ik....
Het zal de gemiddelde Belg niet van het Ardennenkamptrauma afhelpen :cry:
Ik loop regelmatig bij een Decathlon binnen, er zijn er hier binnen 40 km afstand immers drie.
De A-merkspullen, een per sport gezien tamelijk karig assortiment, die ze verkopen zijn uiteraard prima, maar als ik hun eigen merken kwalificeer als B dan doe ik ze denk ik een compliment. Menige schoen, broek of truitje geeft je het gevoel dat het achterstevoren zit ook al zit het juist. De voorraadbeheersing is afwezig: op betekent dat het voor de rest van het seizoen op is. De bedrijfleider die ik aansprak ontkende dit; klacht afgehandeld.

Samengevat: als je veel spullen nodig hebt ga er dan eerst langs. Het is ruim, koel* en je kunt alle tijd nemen om te passen.

Leon

*: bij de Bever hier breekt me altijd het zweet uit.
Qua voorraad is het best huilen in het filiaal Bijlmer..ben al twee keer achterelkaar langsgeweest voor bergbeklim/trekking ondergoed(of hoe het ook heet, als ik het zo zie hangen is het lekker licht, en sneldrogend aan de vakantiewaslijn) maar ze hebben altijd lege vakken bij de grotere maten, en er komt kennelijk nooit voorraad binnen.
Ik heb dan ook vaak andere zaken nodig, dus helemaal vooor niets kom je dan ook niet langs, maar het is wel onhandig. Dus als ze decathlon merken ook via andere winkels zouden aanbieden, mag van mij wel!
Quechua is een merk dat DeCathlon verkoopt maar het merk word over de hele wereld verkocht, ik komt ze ook in Centraal & Zuid-Amerika heel vaak tegen, zij maken ook anderen producten zoals rugzakken trekking kleren en schoenen etc, de kwaliteit qua prijs verhouding is erg goed. veel mensen weten dus ook niet dat die zelfde tenten worden gemaakt voor andere bedrijven in Nederland met hun naam er op gedrukt! En wegens de prijs bij DeCathlon maken veel mensen dus de eerste stap naar kamperen met deze tenten en juist daarom niet altijd met veel ervaring, maar ik zie ook vaak hele dure tenten weg waaien om dat iemand, onervaren of niet, in kamperen, de haringen niet goed heeft aangebracht of the verkeerde voor de ondergrond heeft gebruikt (Zand) bijvoorbeeld. Ik heb een lichtgewicht T3 Normale tent van Qeuchua die ik gebruik met mij familie van 3 om te trekken en ben er zeer tevreden over, ik heb ook nog een paar andere tenten voor ander gebruik, maar ik neem ook altijd een lichtgewicht Tarp mee voor slecht weer of vele Zon! Wat de stokken betreft, het materiaal hiervoor wordt maar door een paar groothandels geleverd and ik heb de zogenaamde dure stokken stuk zien gaan net zo vaak als de goedkoop Fiber stokken en dan ook nog de aluminium stokken zien knakken! DeCathlon verkoopt deze producten met 1 en 2 jaar Garantie en een goede service er bij, dat is meer dan ik kan zegen voor bijvoorbeeld Bever die ook de 2 seconde Tenten verkoopt zowel als Vrijbuiter etc, maar dan met hun naam er op! DE Vraag " pas deze door de klap hekken" is als ik vermeen dat het Horizontaal over de Fiets is geplaatste is " Alleen als je de kleine 2 persoon model neemt", de volume van de 3 persoon is te groot in zijn opgeklapte vorm" en net als alle ander tenten "2 seconde, 3 seconde of normale tent" moet je leren om de tent weer terug te krijgen in zijn oorspronkelijke zak. "Met ervaring komt genot en met genot komt herinvestering in beter gereedschap" ik zie dat men hier heel vaak het zicht op verliest, in de forum, vind dat Jammer :evil: . Ik kampeer al meer dan 50 jaar en dat over 5 continenten van Polar naar Oerwoud en Woestijn er tussen in, vervoer per boot, kano, bush vliegtuig etc. om het uiterste te bereiken en nu met de Trekking Fiets, gewoon doen zeg ik, vroeger gingen wij gewoon in de hooiberg slapen onderweg :-) :D
captain_fabulous schreef:Qua voorraad is het best huilen in het filiaal Bijlmer..ben al twee keer achterelkaar langsgeweest voor bergbeklim/trekking ondergoed(of hoe het ook heet, als ik het zo zie hangen is het lekker licht, en sneldrogend aan de vakantiewaslijn) maar ze hebben altijd lege vakken bij de grotere maten, en er komt kennelijk nooit voorraad binnen.
Ik heb dan ook vaak andere zaken nodig, dus helemaal vooor niets kom je dan ook niet langs, maar het is wel onhandig. Dus als ze decathlon merken ook via andere winkels zouden aanbieden, mag van mij wel!

Ik vis ook vaak Mis, maar ze hebben maar 2 lever dagen in de week om te bevoorraden en maar 3 winkels in de NL " het is niet AH" en de producten Vliegen de winkel uit als warme broodjes juist omdat de prijs verhouding zo goed is, als het er niet is kan je het reserveren dan heb je het binnen 10 dagen, Men ziet ook veel toeristen hier winkelen, die vliegen in van andere continenten en hebben hun fiets en kampeerspullen van te voren bestelled om daarmee door europa te fietsen, Schiphol, Amsterdam (spul ophalen) Fietsen naar het zuiden dan in Limburg laten ze de Fiets nakijken en Fietsen dan Vrolijk verder dan als kamperende. voor alle duidelijkheid, ik heb geen aandelen in DeCathalon maar maak wel Gebruik van hun Ook met mij vrienden van Noord, centraal en Zuid Amerika. Goedkoper dan Overgewicht in een Vliegtuig! je kan ook even bellen om te vragen of ze iets hebben :idea:
Silverfox schreef:
captain_fabulous schreef:Qua voorraad is het best huilen in het filiaal Bijlmer..ben al twee keer achterelkaar langsgeweest voor bergbeklim/trekking ondergoed(of hoe het ook heet, als ik het zo zie hangen is het lekker licht, en sneldrogend aan de vakantiewaslijn) maar ze hebben altijd lege vakken bij de grotere maten, en er komt kennelijk nooit voorraad binnen.

Ik vis ook vaak Mis, maar ze hebben maar 2 lever dagen in de week om te bevoorraden en maar 3 winkels in de NL " het is niet AH" en de producten Vliegen de winkel uit als warme broodjes juist omdat de prijs verhouding zo goed is, als het er niet is kan je het reserveren dan heb je het binnen 10 dagen, Men ziet ook veel toeristen hier winkelen, die vliegen in van andere continenten en hebben hun fiets en kampeerspullen van te voren bestelled om daarmee door europa te fietsen, Schiphol, Amsterdam (spul ophalen) Fietsen naar het zuiden dan in Limburg laten ze de Fiets nakijken en Fietsen dan Vrolijk verder dan als kamperende. voor alle duidelijkheid, ik heb geen aandelen in DeCathalon maar maak wel Gebruik van hun Ook met mij vrienden van Noord, centraal en Zuid Amerika. Goedkoper dan Overgewicht in een Vliegtuig! je kan ook even bellen om te vragen of ze iets hebben :idea:
Beste Zilveren Vos,

Je hebt géén aandelen, maar je bent goed geinformeerd over Decathlon.
Wanneer wordt Amsterdam-Bijlmer bevoorraad? En hoe lang duurt het om deze zending uit te pakken en in de schappen te plaatsen?

Groetjes,

Bert
Hallo allemaal,

Ik las jullie opmerkingen over o.a. onze tenten en winkels wil jullie hartelijk danken voor alle feedback!
Alle opmerkingen over onze tenten ga ik verzamelen, en doorgeven aan Quechua zodat zij hiervan kunnen leren.
Vara/Kassa heeft afgelopen jaar nog de tent getest, en toen kwam hij als beste uit de test (http://bit.ly/SrbjxZ).

Ondanks dat is het uiteraard heel vervelend als de tent niet bevalt, er zit sowieso twee jaar garantie op dus mocht er iets mis mee zijn neem dan contact op met onze winkels en we zullen sowieso een oplossing vinden.
Mijn excuses voor alle negatieve ervaringen, onze winkels krijgen dagelijks nieuwe producten maar ik lees dat we nog veel kunnen verbeteren. Bedankt voor deze info, daarmee kunnen we ervoor zorgen dat we onze winkels kunnen verbeteren.

Veel fietsplezier en een fijn weekend!
Mark, Decathlon
Zo te zien worden werelfietsers erkend als een belangrijke doelgroep door Decathlon, altijd mooi ;-)
Ben elke trip weer blij met m'n T2 ultralight, zal een kijken of ik dat ondergoed kan reserveren, hoef ik niet meer mis te grijpen.
Grote maten en outdoor kleding mixen ook niet goed!
3 of 4 xl zijn vaak zo klein.
Dat zou ook wel beter mogen :)
Geldt niet alleen voor Decathlon!