Additionally, paste this code immediately after the opening tag: surly lht - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

surly lht

Ik ga me hoogstwaarschijnlijk ook zo'n Surly LHT 28" aanschaffen en deels zelf opbouwen. Maar ik twijfel heel sterk wat betreft de maatvoering tussen een 28" maat 56 of 58. Hier volgen mijn gegevens. Graag suggesties.
Lengte 185.8 cm
Binnenbeenlengte 87.6 cm

Ik ben iemand met zogezegd korte beentjes voor z'n lengte.
Racefietsen zijn maat 56 (center/center) terwijl de meesten van mijn lengte eerder een 58 hebben.
Hier kan je de geometrie van de LHT vinden.

Huidige toerfiets: Ridley XBow crossfiets, maat 56 c/c
Balhoofd: 16,5 cm, 2,5 cm spacers,
Stuurpen: omhoogwijzend 10 cm
Bovenbuis: 55,5 cm c/c
Zadelhoogte: 79 cm

Racer: Pinarello Paris carbon, maat 56 c/c
Balhoofd: 18 cm, zonder spacers
Stuurpen: vlak 13 cm
Bovenbuis: 56 cm c/c
Zadelhoogte: 79 cm

Ik hoef niet met een verticale rug te fietsen, maar uiteraard ook niet horizontaal. Ergens zadel en stuur op gelijke hoogte.
Esthetisch moet het echter ook wat mooi ogen, vandaar mijn bestaande twijfel wbt zadelhoogte. Ik ben van zin een Brooks B17 te gebruiken en die heeft een hogere zadelbrug dan de racezadels die ik nu gebruik.

Neem ik beter een zadelpen met of zonder setback?

Alvast bedankt voor jullie input.

Groeten

Karel
rafael schreef:Weet er iemand ook hoeveel nokken er op zijn voor drinkbussen en degelijke in te hangen bij de vsf?
Zie er maar 2 als ik de plaats van de pomp meetel , maar is moeilijk af te leiden op de foto en zie het ook niet in de specificaties.
3 x, er is ook een set onder de onderbuis (op de promofoto)
@Karel,

kijk eens hier en dan met name naar tabblad 'summary' en 'sizing info'. Daar vind je een aardige bron aan praktijkervaringen voor wat betreft lengte en LHT framehoogtes.

Ikzelf ben 1.78, rij op een 26" met framemaat 56. Mijn (race)stuur is lager dan het zadel, dus ik zit redelijk voorover, maar niet horizontaal. Merk dat ik mijn zadelpen redelijk zichtbaar (=hoog) heb, maar zou geen hoger frame genomen hebben om niet bij elk stoplicht c.q. rustmoment aan onvrijwillige geboortebeperking te moeten doen. Als je snapt wat ik bedoel.

Succes met de zoektocht en bouw!

Ronald
Kijk vooral naar de lengte van het frame. De hoogte kun je binnen een paar cm corrigeren met de zadelpen.
Wim
Wim schreef:Kijk vooral naar de lengte van het frame.
plus minstens zo belangrijk, wordt het een recht stuur of een racestuur?
zadelpen, met of zonder setback..... die optelsom kan wel eens de maat van je frame bepalen. Meet dus goed je huidige positie op (neem foto van jezelf met meetlat als schaalreferentie) of laat je opmeten op een bepaald type zithouding.
@AB. Het wordt een recht stuur, met een rise.

@junglemeister. Dank u voor de link. Hierop afgaande wordt het een 56.

Setback of niet? Geen idee.

Als 185.8 cm gelijk is aan 6.10 inch, dan wordt het volgens het schema zelfs een 58 of 60 cm frame! En wordt er zelfs niet gesproken over een 56. Bij een 60 cm frame is de balhoofdbuis even lang als bij m'n racer. Als ik geen spacertoren wil en een stuur met een rise dan zou een 60 ideaal zijn zou je haast denken....maar dan is de bovenbuis veel te lang. Terwijl, qua bovenbuislengte een 56 ideaal is.

Ik ben er nog niet meteen uit. Hopelijk zie ik op bikemotion een LHT in maatje 56 of 58, dat zou al veel verduidelijken.
Ik heb een LHT maat 56 die me zowat als gegoten zit. Binnenbeenlengte 84 cm voor 1m82. Met jouw lichaamsbouw zou ik dus zeggen, altijd 58 - maar misschien wil je wel heel rechtop zitten. Is overigens te bezichtigen of proef te rijden als je wil (Belg?).
k_a_r_e_l schreef: Als 185.8 cm gelijk is aan 6.10 inch
Volgens mij is 185,8 eerder iets van 6 foot en 1 inch.
k_a_r_e_l schreef: Als 185.8 cm gelijk is aan 6.10 inch
punten en komma's..
6'10" ;)
@CarlW" zie PB
m-gineering schreef:
k_a_r_e_l schreef: Als 185.8 cm gelijk is aan 6.10 inch
punten en komma's..
6'10" ;)
Zo'n 9" teveel Marten... Wat Pedalero zegt, 6'1" (nou ja, 1,15" dan, vooruit).

Carl