Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mavic A319 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Mavic A319

Primair is je fietsenmaker de veroorzaker.
Deze zou je een goed en gedegen advies moeten kunnen geven.
Wel vreemd dat koga dergelijke zaken uitlevert maar het kan gebeuren.
Leon schreef:Dat je met sommige shimanoblokjes krullen uit de velg trekt heb ik meerdere malen meegemaakt voordat ik over ging op Kool Stop.
Leon
Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt bij mijn racefiets. Wel zijn de blokjes redelijk hard, want ze slijten nauwelijks. Ondanks dat ze al 3 jaar op m'n racefiets zitten, zien ze er nog als nieuw uit. Of ik rem gewoon heel weinig, dat kan ook (en dat klopt denk ik ook wel). Maar aluslijpsel zit er gelukkig niet in, dus ook de velg slijt gelukkig niet overmatig...

Op mijn overige fietsen (op een oude stationsfiets na) zitten remschijven. Dat vind ik persoonlijk een stuk beter remmen, zeker in natte omstandigheden. Al blokkeert het achterwiel van de racefiets wel heel makkelijk, maar de vertraging (op het voorwiel) is niet bijzonder. Misschien dat het met zachtere blokken wat beter zou remmen...
Wimmert schreef:Primair is je fietsenmaker de veroorzaker.
Deze zou je een goed en gedegen advies moeten kunnen geven.
Wel vreemd dat koga dergelijke zaken uitlevert maar het kan gebeuren.
Hoezo is dat vreemd? Heel veel fietsmerken leveren fietsen met Shimano (velg)remmen, en daar zitten nou eenmaal die pleurisblokjes in die harder door je velgen heen eten dan Ortliebhaken door Tubusverf (maar dat terzijde). Jammer dat de fietsenmaker van multiwgb dit forum niet leest, dan had hij kunnen weten dat het een tamelijk bekend probleem is, en in een wip is op te lossen met bv. Koolstop-blokjes.

Weer on topic: ik ben wel benieuwd wat Thomas1 nu gaat doen met (of zonder) die Mavic-velgen?

Groetjes,

Carl
Oh vandaar, er zijn fietsers die zeggen als we het overgroepen hebben Shitmano. :lol:
Voor € 3,95 komt die fietsenmaker vanzelf aan de beurt. :lol:
Voorlopig kan ik voor deze prijs 3 setjes gaan verslijten.