Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Frame en voorvork gezocht voor trekkingfiets - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Frame en voorvork gezocht voor trekkingfiets

Bedankt Marten voor je antwoord. Ik had een al beetje gehoopt dat je zou reageren ;)

Ik zal eens voorzichtig gaan schuren/vijlen.

die Monkeybone is een mooie oplossing maar werkt volgens mij alleen bij moderne schijfremen. Wij hebben nog een Magura Clara.
Afbeelding

Ik heb even getest me een andere Rohloffnaaf met OEM2 plaat maar dat past net niet lekker om de voet van de Clara heen. Daarom zou ik dus moeten vijlen. Toch maar de OEM2 plaat en speedbone bestellen of zie je nog een andere oplossing?
PeeWee schreef:Toch maar de OEM2 plaat en speedbone bestellen of zie je nog een andere oplossing?
Met een IS2000 klauw (ipv Postmount) is de speedbone de simpelste oplossing
Marten bedankt.

Groet PeeWee
De fiets is op 2 dingen na klaar.
Ik wil het achterspatbord bevestigen met een beugel die aan het achterrekje zit. Bij mijn Idworx ER ziet dat er zo uit maar ik heb er 1 nodig voor een iets minder breed spatbord
Afbeelding

Weet iemand waar ik dit kan bestellen (lbs verwees me naar Giant) en hoe zoiets heet. (spatbordbeugel??). Met google afbeeldingen kon ik niet iets vinden dat er op leek.

Het andere probeempje is een beugelslot. We hebben een Axa defender maar deze lijkt niet te passen. Aan de ene kant zitten de cantileveraansluitingen in de weg en aan de andere kant zit een verhoging in de weg waar de remkabel mee geleid wordt naar beneden. Een los kabelslot kan natuurlijk altijd maar een slot dat aan je fiets vastzit heeft zijn voordelen. Zo kun je die niet vergeten. Iemand een idee voor een vast slot op de fiets of zijn er nog handige truuks om toch een beugelslot te bevestigen? (nb op de voorvork is geen optie)
Afbeelding
PeeWee schreef:Iemand een idee voor een vast slot op de fiets of zijn er nog handige truuks om toch een beugelslot te bevestigen?
Ondermeer ABUS heeft toch voor vele van zijn sloten handige bevestigingsmethoden om die op het frame vast te maken (met velcro-band, aan de zadelstangbout,...). Zo vergeet je je slot ook niet thuis, en heb je een beter slot mee waarmee je je fiets aan een extern object kunt vastmaken.
Xyuny schreef: Ondermeer ABUS heeft toch voor vele van zijn sloten handige bevestigingsmethoden om die op het frame vast te maken (met velcro-band, aan de zadelstangbout,...). Zo vergeet je je slot ook niet thuis, en heb je een beter slot mee waarmee je je fiets aan een extern object kunt vastmaken.
Bedankt voort de tip maar ik wilde toch gebruik blijven maken van de axa defender met insteekslot. Ik heb het maar opgelost door een paar extra klemmetjes. Hierbij een paar foto's van het resultaat. Volgens vriendin rijdt ie super dus ..als zij niet klaagt zal het wel goed zijn ;-)

I.t.t. eerdere plannen toch maar andere (mechanische) schijfremmen geplaatst (Avid BB7). Remt prima. Er komt ws nog wel een ander stuur op en wordt de vork nog wat ingekort maar dan is ie ook helemaal af. Allen bedankt voor de hulp.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[quote="PeeWee"][..... Er komt ws nog wel een ander stuur op en wordt de vork nog wat ingekort maar dan is ie ook helemaal af.

Als je dan toch bezig bent zou ik de horizontale bagagedragerbevestiging ook nog eens even heroverwegen. En misschien wat bredere spatborden?
staal is ideaal schreef:Als je dan toch bezig bent zou ik de horizontale bagagedragerbevestiging ook nog eens even heroverwegen. En misschien wat bredere spatborden?
Bredere spatborden kan ik inkomen maar we gaan het eerst maar eens zo proberen. Wat zou je anders willen met de bagagedragerbevestiging?
Bredere spatborden vangen alleen maar meer wind; het water spat van het midden van de band af, niet van de rand. De vraag is of je bredere spatborden ook op grotere afstand van de dikkere banden kunt monteren, want die afstand lijkt op de foto nu wat krap.
Leon
Leon schreef:Bredere spatborden vangen alleen maar meer wind; het water spat van het midden van de band af, niet van de rand. De vraag is of je bredere spatborden ook op grotere afstand van de dikkere banden kunt monteren, want die afstand lijkt op de foto nu wat krap.
Leon
Mee eens. Vrouwlief is nu met de fiets er vandoor maar ik denk dat iets breder nog wel te doen is maar zo breed als ik vandaag op een Avaghon (WF beurs) zag gaat echt niet lukken. Ik heb het niet gemeten maar gevoel zegt dat ze wel 7 a 8 cm breed waren. Ik kon het niet mooi vinden. Ze wil hoe dan ook geen bredere banden (nu 42mm) dus we kijken het eerst zo maar eens aan.
Ik zelf heb ook 42 mm banden. geen idee welk merk trouwens. En mijn spatborden ogen even breed als die van deze fiets. Als het regent krijg ik toch vrij natte voeten. Maar dat komt niet door de breedte van het spatbord. Maar door de breedte van het spatlapje aan de voorkant. Nu fiets ik niet veel in de regen. En heb dan ook nog niet geprobeerd met bredere spatborden of spatlapje. Maar dat zou een probleem kunnen zijn als ze veel in de regen fietst.

Het water loopt / spat breed uit waardoor je schoen de druppels op vangt.
Geen idee hoe. Maar het gebeurd.