De trekkingbike die bij me in de garage staat is een Idworx Off Rohler, eveneens 26", net als de Troll. De geometrie zal wel anders zijn en vooral met dropbar moet je waarschijnlijk met een kortere stuurpen rekening houden.Fret schreef:Ben aan het twijfelen tussen 18" en 20". Welke maat is jou fiets AB en hoe lang ben je? Zou zelf ook met drop bar rijden.
Ik ben 1.90m met binnenbeenlengte 93cm (97cm bovenlichaam). Relatief lange benen en kort bovenlichaam. Ik hou van stevig doorfietsen, dus liever iets meer met het lichaamszwaartepunt boven het bracket in plaats van het zadel naar achter en een rechtop houding. Stuur een stuk lager dan het zadel, geen racestuur (een ligstuurtje kan net zo goed).
De idworx heeft bij maat 55 een bovenbuislengte van 615mm, 462mm achterbrug. De troll heeft bij 20" een effectieve bovenbuislengte van 616mm en een achterbrug van 419mm (denk om de hak van je schoen dus bij grote tassen). Je bovenlichaam meet 1.83 - 88 = 95cm, dan gok ik voor jou eerder de 18" (596mm) of zelfs 16" (571mm) ivm racestuur.
Probeer wel een testritje te maken of meet anders heel goed je huidige fietshouding op.
Ga je de fiets zelf opbouwen?