Dreelien schreef:Wanneer je elk weekend een fietstochtje maakt, zul je merken dat je binnen een paar weken geen enkele moeite meer hebt met 7o kilometer. Het is een kwestie van rustig opbouwen en niet meteen de allereerste keer dat je op een fiets stapt 100 kilometer willen maken.
Wil alles vanuit rust opbouwen. In de weekenden iet of wat meer/langer fietsen en de doordeweekse dagen een ronde van +/- 20 kilometers. Van daaruit komt de rest vanzelf...
Dreelien schreef:Gewoon leuke tochtjes maken, genieten van je omgeving en voor je het weet is 70 km een eitje.
Dit is hetgeen waar het mezelf ook om gaat. Zo zeker ook genieten van de pracht natuurlijke omgeving. Ook hier zal de rest wel volgen...
Dreelien schreef:Voor wat betreft je zadelpijn, er zijn mensen die hun hele leven dat probleem behouden ook al hebben ze nog zo'n goed zadel.
Als mijn man gaat fietsen zonder fietsbroek heeft hij na een paar kilometer een pijnlijk achterste. Ikzelf heb goed zitvlees en draag nooit meer fietsbroeken met een zeem, want die heb ik niet nodig.
Pijntjes vind ik -op zich- niet erg. Het is een graadmeter! Als ik fiets, doe ik dit wel met een fietsbroek. Zadelpijn -zeker in het begin- hoort er nu bij. Overigens, het zijn alleen maar de twee zitbeentjes. Verder heb ik nergens last van. Mag dus niet klagen...
Dreelien schreef:Ook hiervoor geldt dat je moet trainen en niet na 2 keer denken dat je meteen al volledig geoefend bent en geen last meer hoeft te hebben van zadelpijn.
Zal de laatste zijn die over een jaar denkt dat ik er ben, laat staan na twee fietsritjes...
Dreelien schreef:Je geeft aan een goede wandelconditie te hebben, maar je moet wel rekenen dat wandelen en fietsen twee totaal verschillende disciplines zijn, waarbij je je lichaam op een compleet andere manier gebruikt, dus al je spieren die je nu gebruikt tijdens het fietsen weten niet wat ze overkomt, want die heb je tijdens het wandelen ofwel nooit ofwel altijd heel anders gebruikt.
Je lichaam zal toch de tijd moeten krijgen om te wennen aan deze verandering.
Weet alleen dat ik, te danken aan mijn LAW's, een aardige conditie opgebouwd heb. Te danken aan dit, kan ik redelijk ongeschonden de fiets op.
Dat je veelal andere spieren gebruikt t.o.v. wandelen is geheel waar. Wil alleen aangeven dat ik -buiten mijn twee zitbeentjes om- nergens geen last van heb.
Verder zal ik, tijdens het fietsen en genieten van de omgeving, alle tijd nemen om alles te laten wennen...
Dank voor jouw constructieve bijdrage!