Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn Vittorio randonneur voor m'n eerste fietsvakantie. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Mijn Vittorio randonneur voor m'n eerste fietsvakantie.

Waar zijn die adapters voor dan? Is dat voor Magura remmen?

Henk

kunst en fietswerk
Ja dat is om bij gebrek aan HS 66's Magura remmen te gebruiken met gewone remgrepen met kabels. Het heeft dus niets te maken met deze Vittorio.
Wim
henkfietst52 schreef:Waar zijn die adapters voor dan? Is dat voor Magura remmen?

Henk

kunst en fietswerk
Het precieze kan marten je er vast en zeker over vertellen maar dat is inderdaad het idee dacht ik! Ooit had je er geloof ik speciale (race)grepen voor maar om onbekende reden worden die niet meer gemaakt. (sorry voor offtopic :oops: )
Ja die grepen heetten HS 66, en zie worden niet meer gemaakt. Het waren de beste remmen die er ooit voor een randonneur waren. Maar het waren remgrepen, en geen gecombineerde rem - schakelgrepen. Dus met een derailleursysteem moest je ze combineren met onderbuis of cross commandeurs (niks mis mee, overigens). Met deze adapters kun je dus ook race sti grepen met Magura velgremmen combineren.
Wim
Misschien mag ik nog even op de vraag over bandenkeus terugkomen. Ik heb zelf de Panaracer Pasela 35 mm (zonder lekbescherming) op mijn snelle fiets (oude stalen veldrijfiets), en de 26x1.75 (=42 mm) Pasela TG (dus met antileklaag) op mijn fiets voor tochten met bagage (een m-gineering). De 37 mm Pasela heeft een ander en iets grover profiel dan de 35 mm, net als de 42 mm 26x1.75. Die 35 mm is wel wat sneller denk ik, maar voor een fiets met bagage en voor af en toe slechte weggetjes zou ik altijd voor de 37 mm gaan, zowel vanwege het iets grovere profiel dat je net iets meer grip geeft op losse ondergrond, als vanwege het comfort en het draagvermogen.
Een vouwband is iets lichter, maar dat lijkt me voor dit doel weinig relevant, en wel aardig wat duurder. Het grote voordeel van een vouwband is dat je hem kunt opvouwen (als reserveband). Als reserveband kun je ook altijd een smallere en lichtere band meenemen, zoals een wat bredere vouwband van je racefiets.
Blijft over de vraag of je op een tocht zoals jij van plan bent wat gaat hebben aan de Tourguard antilek laag. Ik heb zelf voor mijn snelle fiets gekozen voor de versie zonder antileklaag, en nog geen lekke band gehad (maar er ook nog niet veel op gefietst). Als je de keus erg moeilijk vindt kun je er voor kiezen alleen voor het zwaarder belaste achterwiel een antilekband te nemen. Ik ben benieuwd wat je kiest, en wat je ervaringen zullen zijn.
Die stuurpen vind ook ik lelijk, maar ik snap dat je hem nu gebruikt om je positie af te stellen. Op een fiets als die van jou hoort eigenlijk een Nitto Technomic (1 inch draad balhoofd) beschikbaar in 25,4 en 26 mm. Past er bij qua stijl, en het stuur kan er lekker hoog mee. Erg stijf is die niet, maar dat kun je verbeteren met de Sugino High Column Nut: http://www.sjscycles.co.uk/sugino-high- ... -prod1433/ Dat maakt echt verschil. Tja en sturen zijn er in vele soorten. Ik ben erg blij met Nitto Noodles (46 cm op de vakantiefiets en 44 cm op de snelle fiets), maar Nitto maakt ook sturen voor kleinere handen. Helaas zijn er zoveel modellen dat ze niet allemaal makkelijk te krijgen zijn. Ik ben zelf erg blij dat ik op beide fietsen in wezen het zelfde stuur heb. Dat voelt heel vertrouwd, zeker omdat Marten me geholpen heeft de zitpositie op beide fietsen gelijk te maken.
Wim
Wim

super toch zo'n forum. De nito stuurpen zou idd heel mooi passen en als
de hoge moer voor het balhoofd de stijfheid beter maakt moet ik het
misschien maar eens proberen. Voordeel van de 3T evol stuurpen http://www.benl.ebay.be/itm/3T-3TTT-Evo ... 3361b6430a is dat je
ze mooi kan openen wanneer je toch nog eens van pen zou willen wisselen.
Voor het afstellen van de fiets heb ik zelf een hulpmiddel gemaakt wat ik tegen de werkbank monteer. Ik kan er natuurlijk geen balhoofdhoeken mee instellen maar wel zadel- en stuurhoogte, terugstelstand zaldel tov trapas e.d. mee afstellen.
Voor de banden ga ik toch maar voor de Pasela's. 37mm TG achter 35mm vouwband voor al wil ik ook wel eens een paar Big Apple banden proberen. Helaas kan ik niet alles kopen om even te proberen. Ik heb nog een stel zo goed als nieuwe Marathons waar ik nu kilometer mee maak. Helemaal geen leuke banden. De ouder types reden veel beter naar mijn gevoel.

Groeten
Luc
m-gineering schreef:
henkfietst52 schreef:
Welke handgrepen zijn dat van Tektro? Ik ken het zelfde probleem met mijn handgrepen.
Afbeelding
Zit wat te zoeken in het topic, maar het ontgaat me wat die adapters doen. Waar dient dat voor? Of is dat de nieuwe oplossing om hydraulische remmen te monteren met een racestuur?
Jarno schreef: Zit wat te zoeken in het topic, maar het ontgaat me wat die adapters doen. Waar dient dat voor? Of is dat de nieuwe oplossing om hydraulische remmen te monteren met een racestuur?
Wim schreef:Ja dat is om bij gebrek aan HS 66's Magura remmen te gebruiken met gewone remgrepen met kabels.
Zoals Wim al zei :D » Conversie mechanische racegreep naar hydraulische magura remmen.
Matthie9000 schreef:
Jarno schreef: Zit wat te zoeken in het topic, maar het ontgaat me wat die adapters doen. Waar dient dat voor? Of is dat de nieuwe oplossing om hydraulische remmen te monteren met een racestuur?
Wim schreef:Ja dat is om bij gebrek aan HS 66's Magura remmen te gebruiken met gewone remgrepen met kabels.
Zoals Wim al zei :D » Conversie mechanische racegreep naar hydraulische magura remmen.
Zo, voel ik me even blond. Ik had niet door dat we al op meer dan één pagina zaten. Het antwoord stond op pagina twee...

Maar los daarvan word ik heel blij van deze informatie. Dan weet ik dat er wel degelijk oplossingen zijn als ik een nieuwe fiets moet. Heb nu nog de echte Magura remgrepen.
Fraaie fiets, Luc! Mooie combinatie van retro vs.modern. Het lijkt wel of er een revival van de aloude randonneur op handen is! Wat betreft de banden gaat m.i. lage rolweerstand boven lekbestendigheid op een snelle randonneur, je wilt tenslotte kilometers maken, dus die Marathons kunnen de Kliko in :wink: . De Pasela is een prima keuze, eerder zag ik al eens de Vittoria Randonneur Hyper en op papier lijkt dit een goed alternatief (licht, vouwbaar, 35mm). Geen ervaring met de Vittoria's trouwens, wellicht iemand op het forum?
Zonder reclame te willen maken omdat er in NL nog wel andere
goede vakbekwame framebouwers zijn zoals M-Gineering bv.
kan ik je wel verteleen dat ik bij Vittorio heel vriendelijk en goed geholpen
ben. Het rijden met de fiets is overigens een verademing in vergelijking
met mijn alu cannondale. Op het forum (zoeken op Vittorio) zijn er
nog wel enkel Vittorio's te vinden.

Groetjes
Luc
Wim schreef:[...] Nitto maakt ook sturen voor kleinere handen. Helaas zijn er zoveel modellen dat ze niet allemaal makkelijk te krijgen zijn.
Ik vraag me af of dat de reden van de matige verkrijgbaarheid van dat Nitto-spul is. Ze lijken me gewoon bizar slecht in marketing, of ze rekenen domweg volledig op mond-tot-mond reclame. Wist je dat ze een website hebben? Onvindbaar, maar hij bestaat! Is trouwens ook een schoolvoorbeeld van slechte marketing, maar met een beetje doorzettingsvermogen vind je daar nog weleens een productcode van iets dat je eventueel zou willen hebben, en daarmee kun je dan een zoektocht op internet beginnen naar die éne online wederverkoper die precies dát onderdeeltje in z'n assortiment heeft (maar bijna gegarandeerd geen van de andere spullen die je zoekt).

Ach, misschien doen ze het wel om zichzelf te beschermen tegen al te grote verkoopcijfers, zouden ze het helemaal niet aankunnen als de zaken beter liepen.

.tsooJ
Ik denk ook dat de markt toch niet zo heel groot is... wielrenners willen over het algemeen toch liever de nieuwste carbonnen en van marketingtermen overgoten blingbling.

Mooie spullen maakt Nitto wel; ik kende het voorheen niet goed maar ik zou zo een nitto technomic stuurpen bestellen ware het niet dat ik geen zin heb om stuurlint, shifters, bekabeling, etc. los te maken... :(
@ Luc....Op het forum (zoeken op Vittorio) zijn er
nog wel enkel Vittorio's te vinden.
Bij Vittorio noemen ze hem 'het beest",
Ik noem hem T-34 naar een Russische tank WO2.
Onverwoestbaar, 50mm banden, 48 spaaks.
Niet snel maar ik kom er overal mee door en over. :wink:
Afbeelding
Ik sta er mee op de frontpage van VITTORIO.

Henk

kunst en fietswerk
Broertje van Henk's fiets:

Afbeelding