Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw pedaal van Ergon. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuw pedaal van Ergon.

Ik zou ook graag de alternatieven van Eric horen.
Wat vindt Eric b.v. van de Wellgo pedalen met RVS asjes en industrielagers.
Op de site van Eric staan ze voor 40,-- in de aanbieding.
Zijn deze nu goed of bevallen deze niet en worden ze gedumpt?
Frits
55er schreef:Mijn vrouw heeft op haar Cannondale vage plastic pedalen, en wil ze vervangen. Nu was ikzelf gecharmeerd van de nieuwe trappertje's van Ergon ( die van de handvatten ).

Nu zegt ze "Ja doei, die zijn ook van plastic" pfff 8) Tja, heeft ze gelijk in, maar ehh, kunststof of plastic. Volgens mij zijn dit wel leuke pedaaltje's maar als ik het filmpje bekijk van Ergon, doen ze een beetje vaag over de lagering.

http://vimeo.com/25957933

Op het filmpje op 2min

Iemand al ervaring met deze trappers?
Hallo 55er

Heb vandaag ze net bevestigd kan er nog niets zinnigs over zeggen.
https://picasaweb.google.com/1033132388 ... directlink
In OpPad werden ze besproken.
Ik fiets eigenlijk het hele jaar door op B wandelschoenen met een vibram zool. De oude pedalen beschadigden de zolen en vond ik eigenlijk te smal vandaar dat ik uitkeek naar andere. Mijn keus viel op de Ergon. Als ik het goed begrepen heb gaat de PC2-S tot maat 42 en de L vanaf maat 43. Prijs voor beide maten is E 69,95
O ja ik heb de Large uitvoering. Heb het gevoel dat het planken zijn :?
Laat jullie weten hoe het gaat.
Ga er mee naar Schotland in juni en augustus naar Zwitserland en fiets er mee in mijn vrije tijd.
Wij fietsen met dezelfde schoenen of het moet echt zomer's zijn, dan staan de Teva's op de pedalen.

Ben benieuwd naar je ervaring, zeker in natte omstandigheden.

En naar het alternatief van de Westerweg in Amsterdam... :)
Vikingar schreef:Ps wil de foto plaatsen hoe doe je dat?
Zie dit topic
HansvanderVeeke schreef:
Vikingar schreef:Ps wil de foto plaatsen hoe doe je dat?
Zie dit topic
had het antwoord nog niet gezien... het lukte mij om via picasa te uploaden probeer ook je oplossing uit nog bedankt!!!
Op mijn vakantie tractor zitten deze van Shimano en bevallen mij erg goed.
Maar ja, die pinnetje's, stel je voor dat je met een kousje blijft haken...
Mijn vrouw wil dus wel dit soort platform pedalen maar zonder pinnetje's. Ja ja...je kunt de pinnetje's in no-time verwijderen, maar ik vrees dat ze dan met blauwe schenen door het leven moet 8)

Afbeelding
De Wellgo pedalen zitten standaard op de uitstekende Santos Special. Dat is een kant-en-klaar-fiets. Maar bij ons is nooit iets standaard, dus ook een kant-en-klaar-fiets nooit. Vandaar we er veel over hebben/hadden.

Ik vind dat er een aantal nadelen aan de Wellgo pedalen zitten. En dat meisje van afgelopen vrijdag die nu in haar zwarte panty een ladder heeft, vindt dat ook :lol:

Wat pinpedalen betreft, een klant van ons heeft wel eens alle scherpe inbusjes vervangen door kleine M3 (of M2?) inbusboutjes. Je bent even bezig, maar je hebt wel wat.
Zaterdag 30 maart 2012

Gister een stukje van Zwolle naar Mariënberg gereden samen met een vriend. De Ergon pedalen bevallen prima. Ze vielen helemaal niet op... dat is gunstig :) maar nog beter is het dat je minder hard hoeft te pedalen. Je hebt dus minder energie nodig.

Maar ze blijven groot ook zitten ze dichter op het crankstel dan een gewone pedaal.

wordt vervolgt
Komende paastocht fietst Carla mee. Zij heeft er ruim 2.000 mee gereden in Zuid-Amerika. Vraag haar er gerust naar.
Vikingar schreef:....... maar nog beter is het dat je minder hard hoeft te pedalen. Je hebt dus minder energie nodig.
Het zijn wonderpedalen! :shock:
Weet je zeker dat je geen wind mee had? 8)
Ik "trap" er niet in :lol:
Mijn vrouw heeft de Wellgo/Santos pedalen. Ze vind ze fijn (ook voor dagelijks gebruik met nette schoenen), en ze zijn niet stuk te krijgen. Wel heeft ze al enkele keren haar schenen open gehaald. Zelf zweer ik voor sportfietsen bij klikpedalen. Op mijn stadsfiets heb ik een heel licht en niet al te groot VP pedaaltje.
Wim
SjirkM schreef:
Vikingar schreef:....... maar nog beter is het dat je minder hard hoeft te pedalen. Je hebt dus minder energie nodig.
Het zijn wonderpedalen! :shock:
Weet je zeker dat je geen wind mee had? 8)
Ik had wind mee :lol:
http://www.ergon-bike.com/us/en/product/pc2#

Met een video voor de geinteresseerde
Update gebruik Ergon pedalen

Voordeel
Ik gebruik de pedalen nu enkele weken. Je hoeft minder kracht te zetten het fiets relaxter en kunt de kracht om vooruit te komen beter verdelen. Je kunt je hele voet op de pedaal (ver)plaatsen. Bovendien door de constructie heb je ook geen beschadigingen aan je zool. Slippen van de schoen op het pedaal heb ik niet mee gemaakt.

Nadeel
Er is door de pedaal grote ook een nadeel, het draaien gaat iets moeizamer.

Aangezien ik maat 42 heb en B wandelschoenen (met stijve vibram zool) gebruik tijdens het fietsen inclusief steunzool kom ik op maat 43. Wat betekent dat ik dus een maatje groter van pedaal nodig heb. Esthetisch en aerodynamisch een stukkie minder :wink:

Voor de grammenjagers er is ook een versie verkrijgbaar van beide pedalen (tot maat 42 en vanaf maat 43) die lichter in uitvoering is :idea: :!:
Bedankt voor de update, de light-versie maakt ook je knip een stuk lichter...ik meen iets van 95Euro?
Ze zit toch te dubben over de Shimano's die ik heb, of toch de Ergon's.
Keuzes keuzes (las ik ook ergens op het forum)
Vikingar schreef:Je hoeft minder kracht te zetten het fiets relaxter en kunt de kracht om vooruit te komen beter verdelen. Je kunt je hele voet op de pedaal (ver)plaatsen.
Klinkt als een perpetuum mobile dat geluidloos werkt en met mijn voeten 28 cm lang is. :? 8) :roll: :?:
Leon
Nieuwe Shimano Saint pedalen zien er ook erg goed uit.

Afbeelding
Mmmm...dat ziet er 'hemels' uit. Ik denk dat ze voor deze kiest.
Ik heb de Ergon pedalen van de Nederlandse leverancier op proef gekregen.

Na meerdere honderden kilometers zijn er een aantal dingen die me niet en wel bevallen.

Wat beviel er wel?

- Het platform is lekker groot, wat voor minder druk onder de zool zorgt.
- Het platform loopt naar buiten toe met 6 graden schuin af, wat merkbaar voor een betere doorbloeding naar de kleinste twee tenen zorgt en een wat natuurlijkere, meer ontspannen stand van de voeten op het pedaal.
- De voeten staan mooi dicht op de crank.
- Met normale wandelschoenen, Teva's en schoenen met leren zolen had ik voldoende grip en ondersteuning.

Wat beviel er niet?

- Het lager van het rechter pedaal liep na 350 steeds vaster. Na het losser stellen van de bout is het probleem niet meer teruggekeerd.
- Met schoenen met slappe zolen (Allstars) drukken de opstaande randen vervelend in de tenen en het midden van de voet en werden m'n tenen alsnog gevoelloos.
- Met modderige bergschoenen had ik onvoldoende grip.

Ik heb ook de Wellgo's van Santos en gelijksoortige pedalen van BBB getest en die bevielen me in bijna alle omstandigheden en met de meeste schoenen beter (behalve met leren zolen). Al miste ik het 6 graden aflopende oppervlak wel...