Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietstocht barcelona - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

fietstocht barcelona

Regen tijdens het fietsen? Daar heb ik bijna nooit last van. Van al die tochten door IJsland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Ierland etc.heb ik altijd minder dan 5 procent van de totale afstand regen gehad. Dus neem eerder zonnebrand mee dan een regenpak als je met mij wil fietsen. :D :D :D
Rutger
@Rutger: bofkont! :) Een paar jaar terug trok ik 4 weken door omgeving Lyon/Zuid-oost Frankrijk/Italië, met auto en tentje. Wij hadden 1 droge week. 3 weken motregen, buien en nog grotere buien en opgevolgd door motregen. In de maand juni. Sinds die tijd mijd ik die hoek in juni.
Nu ga ik toch weer in juni door die windstreek, met de fiets. Mijn gemiddelde regendagen/afstand is door die ene ervaring behoorlijk gegroeid.
Maar gelukkig zit Joop ook in juni nog in Zuid-Frankrijk. Ik vertrouw op zijn karma en zijn voorspelling.

Op mijn andere tochtjes heb ik ook de ervaring dat het voornamelijk buien zijn en dat het in de praktijk wel meevalt. Met uitzondering van 4 dagen zeer dikke mist eind november afgelopen jaar in Zuid-België en Noord Frankrijk. Dat was ook erug nat en koud.

Ik zie wel, regen maakt de natuur immers ook mooi groen en spoelt het stof weg.

@Joop: De route kent 2 keer een splitsing. Bij het meer van Madine de oostelijke variant via Nancy (variatie en toeristisch) en de westelijke variant (minder variatie, minder campings etc).
Na Cluny is er de westelijke groene variant (stevig en door de natuur) en de oostelijke variant (minder stevig, wijn, wijn, Ardeche, lieflijk).

Over de eerste splitsing ben ik nog niet uit, bij de tweede kies ik voor de groene variant via Le Puy. Wat ga jij doen?

Groet,
Arno
Glika schreef:
@Joop: De route kent 2 keer een splitsing. Bij het meer van Madine de oostelijke variant via Nancy (variatie en toeristisch) en de westelijke variant (minder variatie, minder campings etc).
Na Cluny is er de westelijke groene variant (stevig en door de natuur) en de oostelijke variant (minder stevig, wijn, wijn, Ardeche, lieflijk).

Over de eerste splitsing ben ik nog niet uit, bij de tweede kies ik voor de groene variant via Le Puy. Wat ga jij doen?

Groet,
Arno
Bij Madine wil ik de oostelijke kant nemen maar wel onder Nancy blijven, dus via Toul.
Na Cluny wil ik ook oostelijk blijven. Ik hou meer van wijn dan van bos.
Goedemiddag!

Vorig jaar half juli vertrokken met mijn broertje naar barcelona, prachtige tocht en mooi avontuur! Mijn broertje kon naar 3 dagen niet meer op zijn zadel zitten en ik moest het voortouw nemen.
In avignon even een dagje pauze, onze fietsen werden gestolen, helaas pindakaas. we hebben deze nacht even flink gefeest daar en flexibel als we zijn de volgende dag met onze spullen ( die we nog wel hadden) op de trein gestapt richting barcelona!
hele mooie dagen gehad daar, flink gefeest en genoten, bij kennis geslapen midden in de stadt.

Dit jaar wil ik uiteraard aankomen in barcelona, fysiek is het geen probleem ben fanatiek wielrenner, maar ben bereid me snelheid aan te passen. van 40 naar 35 (;
Heb vakantie vanaf 10 juli ongeveer.
Mijn broertje gaat misschien weer mee...
Maar plezier staat voorop en zeker het eerste stuk wil wel samen fietsen, misschien dat ik later de bergen in duik maar planning heb ik een hekel aan!
Want er zijn zoveel factoren die me in de weg kunnen staan, het weer bijvoorbeeld.
In mei ga ik fietsen in de ardennen...

Wat voor een soort fiets heb je?
Wat vindt je belangrijk in een fietstocht?
woonplaats?

Groetjes een jonge fietsgod (27 jaar uit nijmegen)

rik
5 weken verlof van de baas gekregen, dus voldoende tijd. Inmiddels ook ticket naar huis geboekt. Nu nog goedkoop en plaats voor fiets (ik begreep dat er iets van 4 fietsen per vlucht meekunnen).

Joop en Marc, misschien tot ergens onderweg.

Gr. Arno
Ongelofelijk,

24 reacties in 1 dag! Terwijl Knut die naar Engeland wil 0 reacties heeft, ik ga mezelf de volgende keer als Jeanette inschrijven, wedden dat iedereen dan met me mee wil, al ga ik naar de Noordpool!

Nou Emma ik zou alleen op de dames reageren als ik jou was, succes!

Jean-Paul
@JPS: iets te snel gereageerd. Dit draadje begon op 22 februari en niet op 22 maart.
Ik durf te wedden dat jij als Arnold de 25 reacties ook binnen een aantal weken niet haalt, als Arnoldine maak je meer kans.
@JPS: kijk maar eens goed rond op het forum. Ruim meer dan de 25 zelfs. Net zoals vele andere forumgenoten die met een interessant onderwerp komen.

Eerlijk gezegd vind ik je gedachtengang wat vreemd.
Bedankt voor je advies Jean-Paul maar ik ga er liever vannuit dat het te maken heeft met de route; een van de populairste in europa, hopelijk terecht.
Het is inderdaad een leuke route en misschien zie ik wel spoken en zo niet wat maakt het dan ook uit?

Anyway.... ik heb zelf een groot stuk van de route gefietst (tot aan Avignon) in 2010 en je komt veel mensen tegen die op de route fietsen, een deel ervan doen of zelfs mensen die een andere route fietsen en die je dan ook een paar dagen later weer tegenkomt, vooral als je gaat kamperen maak je makkelijk contact, ook al is een vast fietsmaatje wel leuker natuurlijk. Ik heb ook wel is gedacht aan het laatste stuk, maar Barcelona zelf ben ik al 6 keer geweest, geweldige stad hoor! De route ernaartoe tot aan is ook mooi, staat niet in het boekje maar is best te doen, als je vanaf Girona naar de kust gaat kom je in Palamos, vanaf Palamos tot aan Blanes is de Kustweg geweldig maar zwaar vanaf Blanes tot Barcelona saai maar easy, ik heb het zelf vaak op de racefiets gedaan,Barcelona zelf is geen pretje om te fietsen en naar het vliegveld is het helemaal een hel, je kunt ook vanaf Girona terug vliegen maar dat is duurder omdat Easyjet alleen vanaf Barcelona zelf vliegt.

Er is in Barcelona geen camping behalve die bij het vliegveld maar die is net zo klote te bereiken als het vliegveld zelf aan de noordkant langs de kustweg zijn wel veel campings maar dan zit je minstens 30 km van het centrum.

Verder is de route goed te doen ook al zou ik de Ardennen vermijden door vanaf Dinant alsmaar de Maas te blijven volgen, iets omrijden maar stukken lichter en je komt vanzelf terug op de route!