door
Leon » vr 23 dec, 2011 11:46
Volgens mij is het advies van Marten de enige optie: uit elkaar halen; als het even kan de koperen busjes eruit tenzij zeker is dat het kunststof eraan teflon is*; een bout erdoor met twee ruime ringen die ook de zijkanten van de as goed afschermen.
Als je de koperen busjes erin laat en die worden gecoat dan zitten ze goed vast. Uitgeharde poedercoating houdt qua hardheid namelijk ongeveer het midden tussen harde verf en steen. De zijkanten moeten ook worden afgeschermd want anders mag je de laag er later afhalen want zo'n laag is dik.
Leon
*: teflon kan wel tegen de hoge temperaturen van het bakken, de meeste andere kunststoffen niet.
Voorbeeld:
Ik was zo slim om boutjes hier doorheen te doen, maar eruit halen was wat anders. Er paste geen sleutel meer op de zeskant, dus ik had de keuze tussen de kopjes aan twee kanten afvijlen, met het gevaar van beschadiging of de kop aanpakken met de waterpomptang. Ik moest nog flink trekken en was blij dat de bouten niet afbraken, zo vast zat het allemaal. Ik had ze er natuurlijk niet helemaal doorheen moeten doen, maar dan was ik bang dat ze los zouden trillen; toen ik ze erin deen zaten ze nl. tamelijk los.