Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zo'n stuur lijkt me wel wat: ervaringen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Zo'n stuur lijkt me wel wat: ervaringen?

Wim schreef:Dat is dat Nitto stuur. Ze hebben dar bij Libertecycles wel meer mooie dingen, trouwens.
Wim
Inderdaad, mooi spul hebben ze daar. Waar ik me dan meteen kapot aan erger is dat ze met hun 'kwalitatief hoogwaardige producten' niet kunnen vermelden wat de verzendkosten zijn. Dan wordt je gelinkt naar een of ander verhuisbedrijf.
Effe bellen, lijkt me. Het is dan wel een mooie gelikte website, maar het is vast iemand die dit op zijn eentje doet en er nauwelijks droog brood mee verdient.
Wim
henkfietst52 schreef:Mooi stuur, ook ik zit aan zo'n stuur te denken.
Niet te diep en toch vele hand posities.

De SW-007 silver is misschien een optie;

kunst en fietswerk
Maar was dat stuur niet gewoon een RM014 toen die bij Nitto de poort uitging? :roll:
Ik heb de laatste tijd weer flink wat op de atb gezeten en het ondertussen wel weer gezien met het rechte stuur: voor je polsen en handpalmen vind ik het een stuk minder prettig dan een racestuur of variatie daarop.
Normaal heb ik nooit ergens last van na een lange rit, maar na twee uur atb-en zijn mijn handen niet blij.

(nu zijn er natuurlijk meer dingen dan alleen het stuur anders als je overstapt van weg- op veldfiets)

Toch: mijn volgende atb krijgt dus naast grote wielen vermoedelijk ook een stuur met bochten ;)

Sjors
Maar was dat stuur niet gewoon een RM014 toen die bij Nitto de poort uitging?
Geen idee Marten, zou maar zo kunnen.
Effe bellen, lijkt me. Het is dan wel een mooie gelikte website, maar het is vast iemand die dit op zijn eentje doet en er nauwelijks droog brood mee verdient.
Wim
Die site is een onderdeel van de http://brooksshop.nl/.

Veel mooie spullen. :wink:


Henk

kunst en fietswerk
Ik heb geen zin om te bellen. :twisted:

Ik snap het gewoon niet. Mooie site, mooie spullen, apart hoofdstuk leveringsvoorwaarden, en dan zo'n domme link.

Doe mij dan maar gewoon de niet gelikte site (is op zich al bijna retro :wink: ) van M-gineering. Minstens zoveel moois, maar wél met duidelijke informatie.
Doe mij dan maar gewoon de niet gelikte site (is op zich al bijna retro :wink: ) van M-gineering. Minstens zoveel moois, maar wél met duidelijke informatie.


Ben ik met je eens!! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Ik ben eruit geloof ik.
Ik bestel gewoon zo'n stuurtje, en monteer hem als eerste gewoon even op m'n fixie. Dan kan ik kijken hoe het stuurt etc, als het dan bevalt kan ik m'n santos ombouwen... Bevalt het niet, dan ben ik alleen geld kwijt aan een stuur, en niet al de kosten van al het ombouwen en nieuwe remgrepen en shifters...
Goed plan Janneke :idea:

Succes!

Henk

kunst en fietswerk
Janneke schreef:Ik ben eruit geloof ik.
Ik bestel gewoon zo'n stuurtje, en monteer hem als eerste gewoon even op m'n fixie. Dan kan ik kijken hoe het stuurt etc, als het dan bevalt kan ik m'n santos ombouwen... Bevalt het niet, dan ben ik alleen geld kwijt aan een stuur, en niet al de kosten van al het ombouwen en nieuwe remgrepen en shifters...
Zul je nog steeds een stel remgrepen er op moeten zetten, toch? Mijn Nitto stuur heb ik 30% van de tijd vast op mijn magura remgrepen. En zeker wat lastiger terrein is dat mijn favoriete positie.

Sjirk (die nog op zoek is naar een frame om te gebruiken voor een fixie)
SjirkM schreef:
Janneke schreef:Ik ben eruit geloof ik.
Ik bestel gewoon zo'n stuurtje, en monteer hem als eerste gewoon even op m'n fixie. Dan kan ik kijken hoe het stuurt etc, als het dan bevalt kan ik m'n santos ombouwen... Bevalt het niet, dan ben ik alleen geld kwijt aan een stuur, en niet al de kosten van al het ombouwen en nieuwe remgrepen en shifters...
Zul je nog steeds een stel remgrepen er op moeten zetten, toch? Mijn Nitto stuur heb ik 30% van de tijd vast op mijn magura remgrepen. En zeker wat lastiger terrein is dat mijn favoriete positie.

Sjirk (die nog op zoek is naar een frame om te gebruiken voor een fixie)
Ha, ik ben een fakie: ik heb gewoon een terugtraprem in m'n racewiel :-D dus geen extra remmen nodig :-)

ps. een vriend van me heeft nog een racefiets te koop geloof zo'n 100 euro, hij is 1,94cm lang, als je interesse hebt kan je wel met hem in contact brengen (pb)
Ik ben er trouwens niet uit:

Welke moet ik nou nemen!?
De Salsa Woodchipper lijkt een stuk (lees10cm) smaller te zijn dan de andere alternatieven uit dit draadje. Maar vraag me af welke afstand ze bedoelen (wordt niet helemaal duidelijk uit de specs...)
Een superbreed stuur zit ik ook niet op te wachten...
Janneke schreef:Ha, ik ben een fakie: ik heb gewoon een terugtraprem in m'n racewiel :-D dus geen extra remmen nodig :-)
Briljant!! Een fakie! :lol:

Toen ik voor het eerst een fixie zag en ik me hardop afvroeg waarom dan niet gewoon zo'n 3 versnellingsnaaf met terugtraprem monteren werd ik aangekeken alsof ze het in Keulen hoorden donderen...
:P
Ik heb een Woodchipper op m'n Surly zitten en overweeg toch de overstap naar een Noodlebar. Een groot nadeel van de de woodchipper vind ik dat de, weliswaar stevige, crosscommandeurs het breedste deel van de fiets vormen. Als je zoals ik bij gebrek aan een standaard, je fiets met regelmaat op z'n kant of tegen een muur parkeert zijn het steeds die crosscommandeurs die het stuur tegenhouden. Als ik bij Marten op site een Noodlebar bekijk lijkt het of die minder schuin uitloopt. Verder heb ik toch liever een stuur met meer drop. Tot slot vind ik de noodlebar mooier, maar dat is niet belangrijk.

Groet Remco.
Janneke schreef:
Ha, ik ben een fakie: ik heb gewoon een terugtraprem in m'n racewiel :-D dus geen extra remmen nodig :-)
Voor die halve kilo extra die die terugtraprem weegt kun je er ook een voorrem opzetten, dan kun je echt remmen
RemcoDuijts schreef:Tot slot vind ik de noodlebar mooier, maar dat is niet belangrijk.
hou jezelf maar voor de gek :D
RemcoDuijts schreef:Ik heb een Woodchipper op m'n Surly zitten en overweeg toch de overstap naar een Noodlebar. Een groot nadeel van de de woodchipper vind ik dat de, weliswaar stevige, crosscommandeurs het breedste deel van de fiets vormen. Als je zoals ik bij gebrek aan een standaard, je fiets met regelmaat op z'n kant of tegen een muur parkeert zijn het steeds die crosscommandeurs die het stuur tegenhouden. Als ik bij Marten op site een Noodlebar bekijk lijkt het of die minder schuin uitloopt. Verder heb ik toch liever een stuur met meer drop. Tot slot vind ik de noodlebar mooier, maar dat is niet belangrijk.

Groet Remco.
Ik heb een Noodle Bar op m'n Surly. De Noodle Bar loopt inderdaad recht uit aan de uiteinden. Ik kan mijn fiets zonder gevaar voor de bar end shifters op de grond leggen of tegen een muur parkeren.

Vraag je wel even goed af of je een 44 cm of een 46 cm Noodle Bar wilt. Door een speciale hittebehandeling (voor de sterkte o.i.d.) is de 46 cm flink duurder, meen ik me te herinneren.
Laten we het zo zeggen: Uiterlijk is niet het belangrijkste aan m'n vakantiefiets. Was dat het geval dan reed ik nog wel op een Batavus Sprinter/ Gazelle Tour de France etc. Helaas zijn beide frames lang geleden bezweken onder het bagagegeweld (hoezo voortassen en tubusdragers, Chinees ijzerdraad en Hema canvas was toch prima :D) en mijn toen ongetwijfeld lompe rijtechniek..... Aan de andere kant, m'n huidige Surly begint er weer op te lijken :D. Ik had alleen niet voor die Woodschipper moeten kiezen, maar voor iets wat meer op een echte racebocht lijkt. Die Woodchipper was dus ook een probeersel...

Ik zal wel de 46 nodig hebben. Het is ook pas weer aan de orde in het vroege voorjaar. Fiets staat nu op zolder in afwachting van de winterbeurt.

Groet Remco
Pedalero schreef:
Vraag je wel even goed af of je een 44 cm of een 46 cm Noodle Bar wilt. Door een speciale hittebehandeling (voor de sterkte o.i.d.) is de 46 cm flink duurder, meen ik me te herinneren.
Maar de 46 kost wel hetzelfde als de 48cm!

(en de Yen/Euro verhouding wordt voorlopig niet beter maar eerder ongunstiger!)