Je hebt een goed punt, ga ik zeker onthouden, maar op de pakken rijst die ik net even keek staat toch wel degelijk een respectabele hoeveelheid eiwitten vermeld (8 g/100g). De pasta's bevatten inderdaad meer (13 g/100g). Ik vind die 5 à 8 gram gemiste eiwitten niet genoeg om elke dag pasta naar binnen te werken en andere dingen te laten staan. De pasta is ook niet de enige bron van eiwitten. Wat ik je kan aanbevelen zijn linzen. Volgens http://www.voedingswaardetabel.nl bevatten die maar liefst 21 g/100g eiwittenwaltertje schreef:Door schade en schande heb ik geleerd om rijst en rogge te mijden als de pest. Het bevat weinig eiwit en je kunt er niet genoeg van eten. Ik moet daarbij vermelden dat ik vrij veel van mijn lichaam eis. Op een rustige vakantie is het geen punt om af en toe rijst te eten. Maar als je diep gaat moet tarwe de basis zijn van je dieet. Tarwe is de koningin van de granen, brood en pasta zijn heel goede manieren om er zoveel mogelijk van binnen te krijgen. Kook de pasta langer dan normaal, al dente verteert moeilijker. Spelt is trouwens vrijwel hetzelfde als tarwe.
Leon