door
Gerco » di 07 dec, 2010 18:31
Zo! Wat een reacties! Bedankt!
Ik heb de verschillende reacties eens doorgelezen en naar aanleiding daarvan het volgende:
De LHT zou ik op willen bouwen met een racebocht. Inzetgebied zo ruim mogelijk, niet alleen asfalt, maar ook onverhard, azie, zuid-amerika, etc.
Maat ben ik niet helemaal uit.
Mijn racefiets heeft een effectieve bovenbuis van 605 mm en daar zit een 110 mm stuurpen op.
Mijn singlespeed voor in de stad heeft ook een racebocht. Bovenbuis horizontaal van 585 mm. Stuurpen 100 mm.
Ook heb ik een 20" Surly Big Dummy opgebouwd en deze heeft een horizontale bovenbuis van 614 mm en een stuurpen van 60 mm. Deze zit wat rechter op en heerlijk!! Maar frame geometry is van deze fiets meer op een MTB gestoeld.
Op de racefiets en singlespeed zit ik redelijk diep. Op de LHT zou ik iets rechter op willen. Misschien dat ik dan naar een 58 moet kijken, mogelijk 56cm??
I.v.m. het bredere inzetbereik gaat mijn voorkeur uit naar 26". Maar het oog wil ook wat en daarom moet het er nog wel uitzien. Zoals er een voorbeeldfoto was van een groot frame met de 26" wielen, dat ziet er dus niet uit. Tenminste dat is mijn mening. Vandaar mijn vraag of het verstandig is, om met mijn voorgestelde inzetgebied, te gaan voor eventueel 28".
Als de algemene concensus is dat 26" de betere keus is, dan moet ik wellicht nog eens mijn gedachten over het project laten gaan. (Wellicht een Troll, maar dat is geen klassiek ogende fiets
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
)
Gerco.