Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bankjes van fietsersbond downloaden. - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Bankjes van fietsersbond downloaden.

Robertjan schreef:Op OpenStreetMap kun je ook zelf bankjes toevoegen (of een supermarkt midden in een bos, grapjas...). Misschien dat de Fietsersbond ook wel hulp kan gebruiken?
Dat laatste is zeker, kunnen we jou noteren? 8)
Tuurlijk, gisteren nog 3 ingetekend op de OSM, vandaag weer 2 bankjes getest... 8)
Robertjan schreef:Op OpenStreetMap kun je ook zelf bankjes toevoegen (of een supermarkt midden in een bos, grapjas...). Misschien dat de Fietsersbond ook wel hulp kan gebruiken?
Berenklauw? Nee niet van de Febo die planten.
Tekenplaatsen? Die beestjes.
Eikenprocessierupsen?

:D
Nieuw,

NU ook schuilhutten in de Kempen.

Ik heb nog geen foto, maar er staan hier nu in de omgeving grote vierkante houten parasols om te schuilen tegen een heftige regenbui.

Zie ook:
http://www.reuseldemierden.nl/index.php ... e%20Kempen

Is daar al een symbool voor om ze in de OSM fietskaart te plaatsen?

Ze zien er als volgt uit:
http://www.houthandelvandal.nl/product/ ... utten.html
Afbeelding
Het dichtste in de buurt komt denk ik "picnic site" of "viewpoint", welke onder het fotocameraatje te vinden zijn.
OK,

Ik heb de Open fietskaart op mapsource staan nu, bankjes vinden valt niet mee...

Ik heb engelse versie, ligt het daaraan.

Op picknick lukt wel, maar hoe krijg je ze allemaal te zien?

NU eerst een rondje fietsen styraks weer verder, heb enkele aanpassingen al gezien, zo is knp 14 verlegt, er is een niew stukje fiets pad, en LF51 is ook wat aangepast inmiddels IRL.
Robertjan schreef:Het dichtste in de buurt komt denk ik "picnic site" of "viewpoint", welke onder het fotocameraatje te vinden zijn.
Op de OpenRad Karte is er wel een symbool voor zo'n schuilplaats:
Afbeelding
Nou Frank, ik snap niets van dat plaatje. Ik heb het vermoeden dat Roald wel eens kan gaan helpen met de OSM in zijn buurt.
Wellicht kun je aangeven hoe OSM-helpers dit pictogrammetje in de (OSM-/OFM-/OR-)kaart krijgen?
Ik heb zelf geen ervaring met het aanpassen van het OSM-kaart materiaal, dus hoe dat precies werkt weet ik niet.

Deze informatie heb ik met een TYP-file editor uit de TYP-file van de OpenRadkarte gehaald. Ik zag dat het POI type 39 niet in de Openfietskaart zit, dus de kans is aanwezig dat als je ze zo toevoegt aan het OSM bronmateriaal ze niet op de Openfietskaart komen als Minko de kaart maakt. Misschien kan hij toelichten hoe het precies werkt.
Frank schreef:Ik heb zelf geen ervaring met het aanpassen van het OSM-kaart materiaal, dus hoe dat precies werkt weet ik niet.

Deze informatie heb ik met een TYP-file editor uit de TYP-file van de OpenRadkarte gehaald. Ik zag dat het POI type 39 niet in de Openfietskaart zit, dus de kans is aanwezig dat als je ze zo toevoegt aan het OSM bronmateriaal ze niet op de Openfietskaart komen als Minko de kaart maakt. Misschien kan hij toelichten hoe het precies werkt.
In Openstreetmap kan je ze toevoegen met de tag amenity=shelter

Ook op de openfietsmap wordt deze gerenderd met garmin type 0x6402.

Als je die plek zowel als picknickplaats (tourism=picnic_site) én schuilhut aangeeft, zie je alleen de icoon van de schuilhut op de openfietskaart.
Eh, ik zie geen picknickbankjes en tafels op de foto van de schuilhut. Alleen maar een paar afgezaagde boomstammen. Zo is het toch net niets. :)

Rutger
Rutger schreef:Eh, ik zie geen picknickbankjes en tafels op de foto van de schuilhut. Alleen maar een paar afgezaagde boomstammen. Zo is het toch net niets. :)

Rutger
Het is dan ook een schuil hut, bij één weet ik dat er een picknicktafel bij is.
Dat wil zeggen ernaast staat :)
Ja, mooi een apart symbool voor Schuilhut, als bitmap moest zoiets te maken zijn. Toch?

Net een rondje gemaakt en tig bankjes picknick plaatsen en schuildakjes vast gelegd.

Pff, het is haast de moeite niet om ze in te voeren, om de 500m kom je wat tegen hier. :) :)
Beetje ingelezen en filmpjes bekeken, was wel erg basic informatie, website bouwen lukt me ook in HTML dus OSM zal ook wel gaan :)

Aangemeld, maar krijg de straten niet geladen, blijft hange... :(
Roald schreef:Ja, mooi een apart symbool voor Schuilhut, als bitmap moest zoiets te maken zijn. Toch?
Ik zie dat het type schuilhut wel op de openfietsmap heb, maar nog niet een aparte bitmap in de TYP file (0x64, Subtype 0x02) heb gedefinieerd. Dat betekent dat Garmin dan de standaard bitmap voor dit type laat zien (geen idee welke, misschien een eenvoudige stip). Zal die van de Radfahrers map wel kunnen recyclen denk ik :wink:
Op de laatste versie van de Openfietsmap staan nu ook schuilhutten Afbeelding
Ik wilde vanmiddag wat bankjes, picknicktafels en schuilhutten gaan toevoegen, maar na twee uur verder ben ik nog niet veel opgeschoten.

Ik begrijp dat alles in OSM.org wordt ingevoerd, NL zaken wat betreft routes worden wel weergegeven in Openfietskaart maar kunnen dar niet veranderd/aangevuld worden.

Een praktisch voorbeeldje zou wel handig zijn, zag al iets van amenity =shelter voor schuilhut

Heb ook al even gekeken op Talk nl maar zag zo snel geen onderwerp van toepassing.

Daarnaast laadt OSM bij mij erg traag in status bewerken. blijft nogal eens hangen, waarschijnlijk omdat cache ook volloopt door tegelijkertijd mapsource te draaien?
Roald schreef: Daarnaast laadt OSM bij mij erg traag in status bewerken. blijft nogal eens hangen, waarschijnlijk omdat cache ook volloopt door tegelijkertijd mapsource te draaien?
Zou ook aan je internetverbinding kunnen liggen. Bij mij, voor zover ik kan nagaan wel in ieder geval.
Een Duitse fietser die ik in Schotland ontmoette dit jaar bevestigde in ieder geval dat je veel bandbreedte nodig hebt om in OSM te kunnen werken. En aangezien je opgeeft "in een dorp in de Kempen" te wonen, zou daar wel eens het probleem kunnen liggen.

Peter
Bij mij op 2,1km van de "wijkcentrale" van de ADSL-aanbieder gaat het laden an sich ook niet echt snel met een ± 385 KByte lijn. Ik zal eens kijken of dat per begin september anders is als ik overstap op een 80 Mbit lijntje (in het najaar wordt dat 120 Mbit)... :roll:
zou hier 100Mbps moeten zijn maar of dat dat ook gehaald wordt.....