Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verboden te fietsen in Black Hawk, Colorado - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Verboden te fietsen in Black Hawk, Colorado

bert sitters schreef: Overigens vind ik het prima als smalle fietspaden verboden worden voor racers.
NOT
Het moet verboden worden om te racen!
Het zou toch van het zotte zijn als je een grote groep fietsers gaat discrimineren om het wangedrag van enkelen. Ik rij meerdere keren per week op mijn racefiets omdat ik dat lekker vind, ook kleine paden, maar heb gewoon een bel en pas mijn snelheid aan aan de omstandigheden.

Je zou hooguit groepsvorming op kleine fietspaden kunnen verbieden, daarmee houd je 90% van de racers ook van de paden af.
Overigens kom ik zelden een racefiets tegen op kleine paadjes, maar dat kan wel een regionaal verschil zijn...

Groet
Eric
bert sitters schreef:
De tovenaar schreef: Overigens vind ik het prima als smalle fietspaden verboden worden voor racers.
Waarom?

'Gewone' fietsen en racefietsen zijn net zo breed, elkaar passeren is met de ene fiets niet makkelijker dan met de andere.
Omdat racers sneller rijden? Op mijn stadsfiets rij ik ook veel sneller dan mensen op een stadsfiets. Kwestie van conditie. (Of gaan we smalle fietspaden nu ook verbieden voor mensen met een goede fietsconditie?)
Omdat veel racers geen bel hebben (zoals ik)? Waarom is een hautain belletje te verkiezen boven even 'pardon', 'fietser' of 'opgepast' roepen? Vooral oudere mensen horen je bel meestal niet eens en als ze het wel horen gaan ze eerst achterom zitten loeren. Altijd over hun rechter schouder, zodat ze naar links afdrijven en je er helemaal niet meer langs kunt. Als je even roept, begrijpen mensen het wel meteen. Om vervolgens de helft van de tijd l*lopmerkingen te maken over het feit dat je geen bel hebt. Ik mag door de bliksem getroffen worden als ik hier iets van begrijp en dit is waarschijnlijk een van de mysteries des levens die de laatst overlevende homo sapiens zal meenemen in zijn of haar graf.

Als er dan toch iets verboden moet worden, is het:
- over je schouder kijken als je een fietsbel hoort.
- fietsen op een smal fietspad als je de techniek niet in huis hebt om op een smal fietspad te rijden. Maar dat zou voor de helft van de Nederlandse bevolking gelden en zal dus wel geen ingang vinden.

Dit gezegd hebbende: als racer hoor je je natuurlijk te gedragen en aan de omstandigheden aan te passen. Voor andere weggebruikers geldt wat mij betreft vaak: stel je niet aan en/of leer fietsen. Omdat ik wielrenner ben, ben ik niet automatisch een asociale hond.
Pedalero schreef:
bert sitters schreef:
De tovenaar schreef: Overigens vind ik het prima als smalle fietspaden verboden worden voor racers.
Waarom?

'Gewone' fietsen en racefietsen zijn net zo breed, elkaar passeren is met de ene fiets niet makkelijker dan met de andere.
Omdat racers sneller rijden? Op mijn stadsfiets rij ik ook veel sneller dan mensen op een stadsfiets. Kwestie van conditie. (Of gaan we smalle fietspaden nu ook verbieden voor mensen met een goede fietsconditie?)
Very true. Het waarom is mij niet geheel duidelijk.
Pedalero schreef:Omdat veel racers geen bel hebben (zoals ik)? Waarom is een hautain belletje te verkiezen boven even 'pardon', 'fietser' of 'opgepast' roepen?
Simpel antwoord? Omdat een fietsbel een wettelijk verplicht onderdeel is op de fiets. Daarnaast komt die "brul" (in mijn beleving) vaak gepaard met een fietser of groep fietsers die zich er tussen door wurmt.
Pedalero schreef:Vooral oudere mensen horen je bel meestal niet eens en als ze het wel horen gaan ze eerst achterom zitten loeren. Altijd over hun rechter schouder, zodat ze naar links afdrijven en je er helemaal niet meer langs kunt. Als je even roept, begrijpen mensen het wel meteen. Om vervolgens de helft van de tijd l*lopmerkingen te maken over het feit dat je geen bel hebt. Ik mag door de bliksem getroffen worden als ik hier iets van begrijp en dit is waarschijnlijk een van de mysteries des levens die de laatst overlevende homo sapiens zal meenemen in zijn of haar graf.
Jammer dat je hier vooral de oudere fietser negatief benadert. Ik denk dat het juist goed is om te controleren of en zoja hoeveel er achter je zit. Er word soms gebeld voor iets wat nog 5 minuten duurt voordat er uberhaupt een poging tot passeren word gedaan, en ook word er gebeld op het moment dat men er meteen langs wil. Daarnaast is de vraag is het een of een groep fietsers erg belangrijk, omdat als men slechts een fietser verwacht en direct na ingehaald te zijn weer naar links te komen om naast de fietspartner te komen een eventuele tweede fietser in gevaar kan brengen. Dat dit "altijd" over de rechterschouder gebeurd is inderdaad niet altijd even praktisch.
Pedalero schreef:Als er dan toch iets verboden moet worden, is het:
- over je schouder kijken als je een fietsbel hoort.
Zoals hierboven, is het verklaarbaar gedrag met doorgaans de intentie om verkeersveilig(er) te handelen.
Pedalero schreef:- fietsen op een smal fietspad als je de techniek niet in huis hebt om op een smal fietspad te rijden. Maar dat zou voor de helft van de Nederlandse bevolking gelden en zal dus wel geen ingang vinden.
De overheid is aardig bezig met het invoeren van rijbewijzen, en ik zie het nog wel gebeuren dat ook fietsers een examen moeten gaan afleggen om zich op een fiets te mogen verplaatsen. Vraag me stiekem alleen af wie er dan eerder zakken, de ouderen of de race fietsers zonder fietsbel.
Pedalero schreef:Dit gezegd hebbende: als racer hoor je je natuurlijk te gedragen en aan de omstandigheden aan te passen.
Very very true het verkeer word gemaakt door iedereen op het wegdek, en daar zitten helaas ook mensen bij die daar beter niet hadden kunnen zijn. Echter vrijwel niemand zal het verkeer ingaan met de intentie om het anderen extra lastig te maken, maar doorgaans is de intentie om zich van A naar B te verplaatsen en soms ook nog een stuk ontspanning.
Pedalero schreef:Voor andere weggebruikers geldt wat mij betreft vaak: stel je niet aan en/of leer fietsen. Omdat ik wielrenner ben, ben ik niet automatisch een asociale hond.
Ook erg waar, maar het omgekeerde is ook waar.
Laat ze eerst die elektrische bejaarden maar eens aan hun verstand peuteren dat het onverantwoord is om twee-aan-twee een blinde bocht op een bospad om te komen zoeven, dan praten we verder over de (on)verantwoordelijkheden van "racers".

Afgelopen week in Zeeland drie keer bijkans doodgereden door zo'n stelletje wat je vervolgens aankijkt alsof je het met opzet deed, terwijl zíj links op een smal bospaadje aan komen zetten met een snelheid die alláng niet meer bij hun leeftijd (en reactievermogen) past.

.tsooJ
Dat is precies wat ik bedoel.

'Elektrische bejaarden' :lol:

Ook leuk: al dan niet elektrisch aangedreven bejaarden of minder oude burgers die zo ontzettende om zich heen zitten te kijken dat ze alles zien behalve het fietspad en de fietsers die op ze af komen.

Ik krijg een beetje een PVV-gevoel bij het verbieden van racers op smalle fietspaden. Klinkt leuk, maar gaat nergens over.
nsa1984 schreef: Echter vrijwel niemand zal het verkeer ingaan met de intentie om het anderen extra lastig te maken
Het probleem vormen juist de weggebruikers (dus niet verkeersdeelnemers) met volstrekte gedachteloosheid! Die vervolgens niet rechts rijden, het overige verkeer nodeloos in gevaar brengen en over een bel gaan zitten augurken die ze eerst niet horen en vervolgens te aggressief vinden ;)
Pedalero schreef:Dat is precies wat ik bedoel.

'Elektrische bejaarden' :lol:

Ook leuk: al dan niet elektrisch aangedreven bejaarden of minder oude burgers die zo ontzettende om zich heen zitten te kijken dat ze alles zien behalve het fietspad en de fietsers die op ze af komen.

Ik krijg een beetje een PVV-gevoel bij het verbieden van racers op smalle fietspaden. Klinkt leuk, maar gaat nergens over.
In het PVV-programma komt het woord fiets niet voor!
Dat hoeft ook niet om een bepaald gevoel te krijgen. :wink:
Pedalero schreef:
De tovenaar schreef: Overigens vind ik het prima als smalle fietspaden verboden worden voor racers.
Dat was niet mijn quote :x

Het gaat hier om fietspaden over een privé terrein dus fietsers met een geblondeerd kapsel zou je de toegang mogen ontzeggen :wink:
Update, het zou zomaar kunnen dat je in Missouri voor wat langer dan een halve mijl moet afstappen...

http://blog.adventurecycling.org/2010/0 ... e-ban.html

Ben benieuwd waar dit gaat uitkomen.

Groeten,

Maarten
De tovenaar schreef:
Pedalero schreef:
De tovenaar schreef: Overigens vind ik het prima als smalle fietspaden verboden worden voor racers.
Dat was niet mijn quote :x

Het gaat hier om fietspaden over een privé terrein dus fietsers met een geblondeerd kapsel zou je de toegang mogen ontzeggen :wink:
Op zo'n smal pad is er gewoonweg geen ruimte voor al die beveiligers om hem heen :lol: :lol:

Het gaat niet om iemands uiterlijk, geloofsovertuiging of wijze van kleding. Tovenaars in hun werkkleding zijn gewoon welkom. Het gaat erom of zo'n paadje geschikt is om er supersnel op te fietsen tussen alle recreatieve fietsers van alle leeftijden, met kinderfietsjes, aanhangfietsjes en aanhangwagentjes. Snorfietsen mogen immers ook niet op niet-verplichte (recreatieve) fietspaden.
Bij een e-bike stop de trapondersteuning bij een snelheid van 25 kilometer. Racefietser rijden doorgaans sneller.

Het fietspad in kwestie op de Urechtse Heuvelrug is overigens geen officieel fietspad. Het is privegebied waarvoor artikel 461 uit het wetboek strafrecht geldt: verboden toegang, met uitzondering van de volgende gebruikers..... Je ziet bij de toegang van landgoederen doorgaans meer voorwaarden die de eigenaar stelt op een bord bij de toegang.