Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Groningen 14 maart - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Rondje Groningen 14 maart

Hallo,
Wij zijn zondag van de partij, ook als het regent. Tot dan.
René en Geke
Het regenjasje gaat mee voor als er een plasje op de weg komt, het plasje weerhoud me niet om op de weg te komen ;-)
Nou als ik het zo bekijk dan krijgen wij niet veel regen. Nu sputtert het een beetje, daar blijf ik nog niet eens voor thuis en ik ben notabene een mooi weer fietser. :P
Als het regent rij ik halverwege naar huis. Als het droog is ook trouwens ;)

Voor een kilo speculaas is gezorgd.

10:00 vertrek bij Ome Loeks, en voor de verslapers van over ver : ~10:15 passage Meerweg/Hoornesedijk vlak bij de Harense carpoolplaats
Dat gaat er op lijken mensen. Vooral die kilo speculaas. Ik zal, zoals beloofd ook nog een koek bakken. Dan is er ook voor de mensen die niet zo van speculaas houden wat lekkers bij de koffie/thee. Regenjas en-broek mee in de tas en er kan ons niets gebeuren.
Tot morgen 10 uur!
Ineke en Ronald
De NOS-teletekst 704 meldt voor zondag 95 % regenkans :( of kijk hieronder op:

http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldw ... ID=31X7099

Ik verschijn wel bij 't Peerd van Ome Loeks. Ik heb mijn gele Giant nagekeken, gesmeerd, schoongemaakt, hier en daar een likje verf op de lakschade en een nieuwe voorband erop. Ik heb een nieuwe regenpak, die nog niet is uitgeprobeerd.
Martin E. van Doornik schreef:De NOS-teletekst 704 meldt voor zondag 95 % regenkans :( of kijk hieronder op:

http://www.weer.nl/nl/home/weer/wereldw ... ingen/2.ht
Sorry, maar deze route wordt toch echt onder Buiradar verreden:

http://www.buienradar.nl/mijnbuienradar ... ze=1x1&v=1

8)
Ik wens jullie een leuke tocht. Ik zou deze keer mee gaan maar lig met griep in bed, de volgende keer hoop ik.
Beterschap.
Wim
Het was prachtig en gezellig - maar ook stevig buffelen zo tegen de bulderende wind in. Ik ben er knap slaperig van geworden.
Wim
Sommigen onders ons (en ook mijn vrouw die niet mee was) vroegen ons af of iemand een track van deze rit gemaakt heeft. Het was echt heel mooi.
Wim
Dank je wel Marten voor het mooie rondje en de zelfgebakken appelcake. Een verborgen talent? Ik hoop dat iedereen ondanks de regen en wind toch genoten heeft van de tocht. We zijn bikkels met z'n allen!! Met deelname uit geheel Noord-Nederland gaan we onze grenzen zo af en toe verleggen. Er is dan ook afgesproken dat Jan en Rianne ons volgende rondje "Groningen" zullen uitzetten. Het vertrek zal die keer (11 April) plaatsvinden vanaf het station Meppel. (tegen die tijd is het vast mooi lenteweer). Nadere informatie zal via dit forum gecommuniceerd worden.
Bedankt allemaal voor de gezellige dag!!

Ineke & Ronald
Wim schreef:Sommigen onders ons (en ook mijn vrouw die niet mee was) vroegen ons af of iemand een track van deze rit gemaakt heeft. Het was echt heel mooi.
Wim

- over emmaviaduct, rechtdoor blijven fietsen langs het water tot ketwichverschuurlaan
- rechts en links, hoornse dijk
einde hoornsedijk ra, meerweg
einde meerweg linksaf nr paterswolde, weg blijven volgen
legroweg bij einde bebouwde kom linksaf (zevenhuizerweg?)
vosbergen, bordjes fietsroute blijven volgen tot brug over kanaal en tunnel onder A 28
rechtsaf meentweg

Meentweg helemaal uitrijden rijksstraatweg oversteken ( schoolweg) en voor spoor rechtsaf parallelweg
linksaf spoor over, zuidlaarderweg
in bocht rechtsaf Polselaan, golfbaan
einde polselaan linksaf nr polseweg
2e rechts (duinweg)
Aan het eind linksaf (tolhuisweg)
rechtsaf schutsweg
links af hunebedpad
in midlaren weg oversteken en rechtsaf
voor zuidlaren links (noordma)
bij paddestoel rechtsaf nr hoogholtje & molen

linksaf door de Groeve, rechtsaf molenkamp
einde weg rechts Kieviterij
2 e links (zwarte lent)
in zuidlaarderveen rechts af
Op kruising met de Knijpe linksaf fietspad op (door hek)
einde fietspad links en rechts
einde vossenburg rechts pardon links dorpsstraat op

linksaf bij no 102 betonplaten gaan over in schelpenpad
einde rechts (om huis heen) vossenburg
einde weg links en weer rechts wolfsbargerweg
over de brug links af langs de leine
woldweg oversteken
einde fietspad links af (meerweg)
rechts af over brug (max 3m hoog)
einde brug links
weg gaat over in strandweg
op rotonde rechtdoor over fietspad
rechtsaf bij handwijzer
westerbroeksemadepolder uit fietsen
op de waterhuizerweg nr de brug fietsen, voor het water linksaf de dijk op
vlak voor de industriezone dijk af en de noorderzanddijk op
2 x spoorwegovergang
rechtsaf oosterweg, rechtsaf kerklaan
fietspad volgen, na scherpe bocht nr rechts linksaf Helperzoom op,
Einde helperzoom rechts links over spoorwegovergang
spoor volgen tot station
Wow. Hartelijk dank.
Wim
ineke valster schreef:Dank je wel Marten voor het mooie rondje en de zelfgebakken appelcake. Een verborgen talent?
Talent valt nogal mee, en het meeste werk is het snoeien van de bomen, dat zou nu ook weer mogen ;)

applecrumble
een dienblad appels bv Gronsvelder Klumpke: schillen en in stukken snijden , vul hiermee een vuurvaste schaal
50-100 gram basterdsuiker en kaneel naar smaak er overheen
Korst maken van 3:2:1 bloem, suiker en margarine. Snij de margarine fijn in de suiker en bloem.
Kieper de mix over de appels en verdeel
1 uur in de oven op 5
Het was een superronde! :D
Heb echt genoten, mooie route en het beste gezelschap wat een fietser zich maar kan wensen.
Ik zou graag eens meefietsen, echter ernstige ziekte en versterf in de familie en de data 15 mrt dochter, alsmede 12 april vrouw jarig zorgen ervoor dat ik niet aanwezig kan zijn. Als ik eenmaal heb meegedaan zal ik ook eens vanuit Emmen of Beilen een dergelijke tocht organiseren, kan ikzelf de datum sturen. Wordt het gehele noordoostelijke deel van het land bestreken.
Hier mijn fotoverslag van Rondje Groningen op 14 maart j.l.
Ik heb een tekst bij geschreven, maar is per ongeluk gewist bij het plaatsen.
Wij hebben totaal 63 kilometer gefietst. Maar aangezien ik 7 km van station Baflo woon, is het voor mij 77 km geworden.
Links van de foto's staan de bijbehorende teksten. Klik op het zwarte pijltje rechtsonder voor de volgende foto en klik op de foto voor een vergroting. Met de rechter muisknop kun je de foto's downloaden. Veel kijkplezier!

http://www.mijnalbum.nl/Album=F4SQVCFB
Martin,

Bedankt voor het plaatsen van de foto’s, het geheel geeft een goede sfeerimpressie van de totale tocht.
Ik had de indruk dat ook jij ondanks de technische mankementen erg genoten hebt van deze dag.

Jan van den Berg
Zo te zien begon die technische rompslomp al bij de start: het peerd eet Martin's nieuwe trapas op! (eerste foto)