Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Etrex Legend Cx en Apple computer - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Garmin Etrex Legend Cx en Apple computer

Andreas schreef: Minko, ik ben benieuwd naar je project! Kun je voor je kaart dee bestanden in een zip aanbieden, die OpenMTBmap er ook in heeft: naast de img-bestanden ook een mapset.tdb, een mapset.img en een TYP file? Dan denk ik een oplossing te hebben om het makkelijk voor de Mac beschikbaar te maken.

Andreas,
Je kan de img/tdb en index bestanden uit het exe bestand pakken dmv een programma als http://www.7-zip.org/ (weet niet of het met andere zip programma's ook kan). Dus gewoon de exe downloaden, en dan uitpakken. Je moet de zaak dan wel zelf installeren met een Mapset toolkit maar dat weet je denk ik wel.

Voordeel van mijn kaart/radkarte/openmtb map ten opzichte van de basis osm garmin kaarten is dat er onderscheid wordt gemaakt tussen fietspaden en voetpaden (de standaard Garmin osm kaart laat alleen 'path' zien, wat overigens ook geldt voor de topo NL/Benelux kaarten) en dat er bewegwijzerde fietsroutes opstaan. Ook is de routing speciaal op fietsers gericht.
Ik heb inmiddels een kleine handleiding geschreven voor het overnemen van kaarten uit OpenMTBmap naar de Mac (OS X) en vervolgens op een GPS toestel. Deze handleiding is in het Duits, maar ik ga later vanavond (of morgen) een Nederlands talige samenvatting schrijven. Of lukt het zo? ;-)

Nog even wachten en dan komt er ook de handleiding hoe je de mooie kaart van Minko kunt overnemen...

Groeten - andreas
Andreas schreef: Nog even wachten en dan komt er ook de handleiding hoe je de mooie kaart van Minko kunt overnemen...

Groeten - andreas
Bedankt, dan maak ik tzt een link op mijn site naar jouw handleiding.

Binnenkort hoop ik ook hoogtelijnen op de kaart te zetten, de makers van mkgmap (het programma waarmee je OSM data omzet naar een Garmin kaart) hebben nu ook het maken van een hoogteprofiel van je route mogelijk gemaakt.
Misschien was ik een beetje te snel wat betreft het omzetten van jouw ".exe" naar een bestand wat te hanteren is op de Mac. Ik kan je ".exe" in die zin openen, dat ik de lossen bestanden kan verwerken. Dat is dus net zoals of ik een kaart-bestand van OpenMBTmap open. Vervolgens kan ik daar ook een ".gmapi" van maken zoals in mijn handleiding beschreven. En ik kan deze kaart ook in "RoadTrip" bekijken. Maar als deze kaart geïnstalleerd is, start "MapInstaller" niet meer op, waarmee men eigenlijk de kaarten overzet naar het GPS.
Ik ben nog op zoek of ik het probleem kan benoemen...
Helaas heb ik geen ervaring met Mac, je zou eens op het osm forum kunnen kijken, het schijnt meer voor te komen:
http://forum.openstreetmap.org/viewtopic.php?pid=60559

Wat ik wel kan doen is ook het gmapsupp.img bestand op de site zetten, zodat je de hele kaart direct op een SD kaartje kunt zetten en in de GPS kunt laden.
Ik heb de nieuwste versie van mijn kaart geupload, zie http://sites.google.com/site/openfietsmap
De laatste versie heeft nu ook hoogtelijnen :)

Op verzoek van Andreas heb ik in de naamgeving van de bestanden iets gewijzigd, hopelijk werkt die nu op de Mac. Kan het zelf niet uittesten, dus ik ben benieuwd naar de bevindingen van Andreas.

Afbeelding
Eerst het goede nieuws: nu is het mogelijk om de OpenFietsMap van Minko over te nemen naar "RoadTrip" op de Mac. Verder heb ik een handleiding geschreven, die uitlegt hoe je dat doet. Het slechte nieuws is echter, dat het nog steeds niet altijd lukt om de geïnstalleerde kaart met "MapInstall" over te zetten naar een GPS. Maar daarvoor heeft Minko gelukkig nu een kant-en-klaar kaart bestand als download in de aanbieding. Hoe je dat doet leg ik hier uit.
Veel succes hiermee, ik hoop, dat het duidelijk is.
Groeten - andreas
Bedankt voor de handleiding en het uittesten Andreas!

Ik heb mbv Garmin Mapconverter mijn kaart proberen om te zetten naar Mac OS formaat,
de testversie is te downloaden op http://sites.google.com/site/openfietsmap/downloads

Mocht deze conversie slagen dan kan ik die standaard naast de windows versie zetten.
Prima, Minko, dat maakt het voor iedereen wat makelijker.
Ik heb het getest (met OS X 10.5.8, MapInstall 2.1.3, RoadTrip 2.0.2, BaseCamp 2.1.1 en een GPSMAP 60 CSx 4.00, 3.00s):
Met jouw ".gmapi" is het hetzelfde als met een bestand, die ik volgens de omschreven procedure aanmaak:
- is te gebruiken in "RoadTrip",
- is te openen in "BaseCamp" maar wegen ontbreken,
- laat "MapInstall" meer of minder regelmatig crashen.
Maar de laatste punt is niet zo bepalend als je de "gmapsupp.img" blijft aanbieden.
Groeten - andreas